video thumb

یک شرکت مالزی، در حال توسعه یک برنامه خیریه مبتنی بر بلاک‌چین است

بر اساس گزارش های منتشر شده، شرکت IBF Net مستقر در مالزی اعلام کرد که به دنبال پیاده سازی فناوری بلاک چین

این شرکت در یک اعلامیه مطبوعاتی در وبلاگ خود اعلام کرد، فناوری بلاک چین اعتماد اهدا کنندگان موجود را افزایش می دهد. این فناوری همچنین اهدا کنندگان جدید را تشویق می کند تا زکات خود را که طبق قوانین اسلامی برای خیرات و یا صدقه داوطلبانه پرداخت می شود، بدهند.

گفتنی است؛ محصولی که RecurPay نام دارد، روی پلتفرم تزوس قرار دارد و پرداخت های مکرر و خودکار را تسهیل می کند.

IBF Net عنوان کرد: فناوری بلاک چین چارچوبی را ایجاد می کند که به اهداکننده اجازه می دهد اطمینان حاصل کند که پرداخت های او اعم از زکات، صدقه یا پول نقد به ذینفعان می رسد. اگر آنها برای یک پروژه بزرگ که به صورت مرحله ای در حال اجرا است کمک مالی کنند، اهدا کننده می تواند تأثیر سهم آنها را در مراحل خاص مشاهده کند.

به گفته محمد علیم (Mohammed Alim)، مدیرعامل IBF Net، اجرای فناوری بلاک چین مزایای زیادی را برای خیریه اسلامی به ارمغان خواهد آورد، به عنوان مثال، افزایش شفافیت، کاهش هزینه واسطه گری و پایگاه اهدائی بیشتر مانند اهدا کنندگان ارز دیجیتال.

این شرکت تصریح کرد که استفاده از بلاک چین فقط به کارهای خیرخواهانه محدود نمی شود. بعدها، RecurPay ممکن است در تجارت الکترونیکی اعمال شود.

دنیای ارز دیجیتال مدتی است که چشم به خیریه ها دارد. با ادامه بیماری همه گیر کووید ۱۹، شرکت های ارز دیجیتال شروع راه اندازی موسسات خیریه برای جمع آوری پول برای کارگران کردند. موسسه خیریه Give.org نیز برای تسهیل کمک های مالی یک پلتفرم بلاک چین متمرکز بر حریم خصوصی راه اندازی کرد.