video thumb

دیفای متمرکز در حال پدید آمدن است !

امور مالی غیرمتمرکز ممکن است خیلی منطقی نباشد، اما در حال پدید آمدن است. Crypto.com، یک ارائه دهنده خدمات زیرساختی مرتبط با ارزهای دیجیتال

بر اساس وایت پیپر آن که در روز جمعه منتشر شده است، DeFi Swap یک فورک از صرافی غیرمتمرکز محبوب Uniswap است. این تفاوت ها، فراتر از تغییرات زیبایی شناختی جزئی، در انتخاب توکن ها، محدودیت های جغرافیایی اضافی و به ویژه انگیزه فارمینگ برای تولید مبتنی بر CRO، توکن Crypto.com Chain وجود دارد.

کاربرانی که توکن CRO را با این صرافی استیک می کنن ، پاداش توکن های اضافی را که روزانه اختصاص می یابد، دریافت می کنند. مقادیر بالاتر سهام بر اساس ضربی که پس از هر سال استیکینگ افزایش می یابد، به دارندگان سود بیشتری می دهد.

حداقل مبلغ واجد شرایط برای این افزایش، ۱۰۰۰ CRO است که ارزش آن در زمان نگارش این مطلب، ۱۶۰ دلار است. توکن های پاداش گرفته شده، به یک دوره واگذاری ۳۰ یا ۹۰ روز بستگی دارد، بسته به اینکه مبلغ سهام بیشتر یا کمتر از ۱۰۰۰۰۰ CRO (16000 دلار) باشد.

این سیستم بی شباهت به برخی از طرح های معمول فارمینگ که امروزه تولید می شود نیست، هرچند با توجه به اعتبارات اساسی بسیار مهم است. این امر می تواند به شما کمک کند تا از برخی افراط و تفریط های موجود در طرح های قبلی جلوگیری کنید، جایی که وجوه در مدت چند هفته از یک کوین به کوین دیگر منتقل می شوند. ماشین حساب Crypto.com پیشنهاد می کند که بازده سالانه برای جمع آوری تقریبی ۵۰۰،۰۰۰ CRO (80،۰۰۰ $) برای مدت دو سال می تواند بیش از ۱۰۰۰ درصد باشد. نرخ ها احتمالاً قابل تغییر خواهد بود و باید دید که آیا می توانند در طول این دوره به همان میزان بالا بمانند.

کریس مارسالک (Kris Marszalek)، مدیرعامل شرکت Crypto.com به کوین تلگراف گفت که این شرکت “در حال ساخت یک اکوسیستم کامل است و محصولات دیفای بخشی مهم از نقشه راه ما هستند.” او عنوان کرد که کیف پول دیفای نیز در حال توسعه است.

بنابراین، این شرکت از بایننس پیروی می کند که یک ارائه دهنده متمرکز محصولات الهام گرفته از دیفای را راه اندازی می کند. برخلاف فشار بایننس برای بلاک چین خود، به نظر می رسد که استراتژی Crypto.com تاکنون اتریوم باشد. محصول DeFi Swap شباهت هایی با SushiSwap دارد، یکی دیگر از فورک های Uniswap که از طریق یک طرح تشویقی سعی در جلب نظر کاربران داشت.

اما جنبه های خاصی از این صرافی وجود دارد که باعث می شود کمتر از رقبا غیرمتمرکز شود. قابل ذکر است که این پلتفرم در حوزه های قضایی مانند ایالات متحده، جمهوری خلق چین و سایر ایالت های دیگر که اغلب در لیست تحریم یافت می شوند، دارای محدودیت IP است.

مارسلک هنگام پاسخ به دلیل این مسئله، عنوان کرد که “اطباق، حفظ حریم خصوصی و امنیت، پایه و اساس هر کاری است که ما انجام می دهیم و تصمیمات اصلی در مورد توسعه محصول را تعیین می کند.”

اما لازم به ذکر است که به عنوان یک فورک Uniswap ، با فراخوان قراردادهای آن با روش های جایگزین که توسط هیچ کس متوقف نمی شود، می توانید به DeFi Swap دسترسی پیدا کنید.

یک محدودیت اضافی، انتخاب دارایی هایی است که ظاهراً به صلاحدید Crypto.com است، در حالی که Uniswap به دلیل ایجاد استخر توکن بدون مجوز مشهور است.

دیفای به حدی رشد کرده که پلتفرم های متمرکز به دنبال ادغام آن در خطوط تولید خود هستند. اما مانند کارهای “CeDeFi” که توسط چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس مورد پذیرش قرار گرفته و به معنای “امور مالی متمرکز غیر متمرکز” است، به نظر می رسد که این تلاش ها تا حدودی یک قانون منسجم باشد.