سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بلاک چین ‌ها، راه‌کاری عالی برای حفظ حریم خصوصی / قسمت سوم

در این مقاله قصد داریم که شما را با بخش سوم مزایا و چالش های استفاده از فناوری بلاک چین در زمینه جمع آوری و اشتراک گذاری داده ها بدون نقض حریم شخصی آشنا کنیم.

برخی از کارآفرینان با تلفیق فناوری رمزگذاری و بلاک چین سعی در افزایش حریم خخصوصی داده ها کرده اند. پروژه هایی مانند Oasis Labs و Enigma وجود دارند که کاملاً بر حفظ حریم خصوصی کاربران تمرکز می کنند. در عین حال، سایر پروژه ها بر جلوگیری از نگهداری داده ها توسط شرکت ها متمرکز شده اند. بنابراین، هیچ راهی برای تضمین حذف اطلاعات شخصی در سیستم داده یک شرکت وجود ندارد. اجماع قابل اعتماد فناوری بلاک چین تضمین می کند که از داده های افراد به درستی استفاده می شود.

محافظت در برابر حملات نرم افزاری و سخت افزاری

شرکت هایی مانند Oasis Labs که سیستم Ekiden را طراحی کرده اند، قراردادهای هوشمند را در خارج از بلاک چین در داخل یک Trusted Exactions Environment یا نود TEE اجرا می کنند تا بتوانند همان امنیتی را که انگار در زنجیره است، فراهم کنند.

منطقه امن جدا شده پردازنده اصلی این امکان را فراهم می کند که کدها و داده ها کاملاً در برابر حملات نرم افزاری و سخت افزاری محافظت شوند.

هیچ کس، حتی ماینرها نمی توانند این کد را در حال اجرا ببینند. این راه حل ها پیچیده به نظر می رسند اما حریم خصوصی ای فراتر از سطح معاملات فراهم می کنند.

پروژه هایی مانند این احتمالاً برای امور مالی ، تجارت و خدمات درمانی که در آن قراردادها اغلب شامل اطلاعات شخصی حساس هستند، سودمند خواهند بود.

کنترل داده های شخصی توسط خود مصرف کنندگان

در پروژه Enigma، محققان موسسه فناوری ماساچوست پروتکلی را تهیه کرده اند که بر روی بلاک چین های موجود قرار دارد. Enigma همچنین به “قراردادهای مخفی” متعهد است. گفتنی است که قراردادهای مخفی بر خلاف “قراردادهای هوشمند” موجود با نودهای موجود در بلاک چین قادر به محاسبه داده هاست و هرگز آنها را نمی بیند.

نمونه ساده ای از آنچه می توان با Enigma انجام داد را می توان با مثال آندره و ماریا لوژزا توضیح داد. آنها سعی کرده اند بدون آشکار کردن شماره واقعی افراد کشف کنند که چه کسی پول بیشتری در حساب بانکی خود دارند. به نظر می رسد که این کار، یک کار ساده است، اما پیامدهای فن آوری برای دستیابی به آن بسیار گسترده است. محققان معتقدند که این امر به کاربران امکان می دهد داده های خود را کنترل کنند.

حریم خصوصی در تبادل اطلاعات سلامت بین بیماران و ارائه دهندگان خدمات

پروژه MedRec نیز در MIT راه اندازی شده است و به دنبال پیاده سازی راه حل حفظ حریم خصوصی برای بخش مراقبت های بهداشتی است. MedRec خود را به عنوان “یک شبکه ، نه یک سرویس” قرار می دهد ، و این امکان را فراهم می آورد تا اطلاعات سلامت به صورت سالم و بی عیب و نقص بین بیماران و ارائه دهنده خدمات تبادل شوند. و بیماران می توانند کنترل کاملی بر اطلاعات خود داشته باشند و دسترسی به سوابق خود را به ارائه دهندگان اعطا کنند. متخصصان مراقبت های بهداشتی با اجازه بیمار می توانند به شبکه بپیوندند و داده های بیمار را در صورت تقاضا در دسترس قرار دهند.

محققان MIT قبلاً چندین طرح آزمایشی را با سایر شرکای تحقیقاتی خود رهبری کرده اند و مشغول فعالیت بر روی پیشرفت های دیگری بوده اند. راه حل های MedRec مانند، می توانند میزان و هزینه های نقض داده های بهداشتی را که هنوز در این صنعت رایج هستند، کاهش دهند و توسعه راهکارهای جدید الکترونیکی بهداشتی سازگار با HIPAA را هدایت کنند.

جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی و تضمین حریم خصوصی هنگام تحویل کالا از طریق هواپیماهای بدون سرنشین

Chronicle startup Silicon Valley در حال توسعه و پشتیبانی از تکامل یک اکوسیستم برای افزایش امنیت محصولات اینترنت اشیاء است. اینترنت اشیاء مانند تلفن های همراه، وسایل نقلیه، هواپیماهای بدون سرنشین و غیره. امنیت شبکه را می توان از طریق فناوری بلاک چین بهبود داد.

در همین راستا، غول فناوری IBM در پایان سال گذشته برای یک سیستم مبتنی بر فناوری بلاک چین موفق به ثبت یک اختراع جدید شد. این مسائل مربوط به حریم خصوصی و امنیت هواپیماهای بدون سرنشین است.

این راه حل توصیف شده می تواند برای مدیریت تبادل داده های محرمانه، مانند موارد مربوط به مکان پهپاد، تولید کننده، مدل، رفتار پرواز، نزدیکی وسیله نقلیه به مناطق پرواز ممنوع و همچنین اطلاعات اضافی مورد نیاز برای عملیات صحیح مورد استفاده قرار گیرد.

حراست از حریم خصوصی هنگام به اشتراک گذاشتن اطلاعات پزشکی در طول بیماری همه گیرکووید ۱۹

از آنجا که اکثریت جمعیت در حال حاضر دارای تلفن های هوشمند هستند، ردیابی تماس های دیجیتالی به عنوان راهی برای ردیابی ویروس کرونا بسیار منطقی به نظر می رسد. چند نفر در حال حاضر از این بیماری مصون هستند و قادر به ارائه داده هایی برای یک ارزیابی ریسک بهتر هستند؟ اما چگونه برنامه های ردیابی ایجاد شده برای همه گیر کووید ۱۹ را به صورت ایکن توسعه می دهید؟

فناوری بلاک چین یک راه حل امیدوار کننده برای مسائل مربوط به محافظت از حریم خصوصی در هنگام مبارزه با ویروس کروناست. معماری آن قادر به حفظ اطلاعات شخصی و داده های خصوصی در برنامه های مراقبت های بهداشتی است.

نه شرکت استونیایی Bytelogics، Cybernetica ، Fujitsu Estonia ، Guardtime ، Icefire ، Iglu ، Mobi Lab ، Mooncascade و Velvet – و چندین موسسه دولتی در حال حاضر در حال توسعه یک برنامه غیرمترقبه ردیابی تماس با بلاک چین هستند که باعث حفظ حریم خصوصی می شود.

طراحی این سیستم به گونه ای است که به طور کامل توصیه های اخیر انجمن حمایت از داده های اروپا را رعایت می کند و هیچ نهادی نمی تواند تمام داده های ردیابی شده را ذخیره کرده و از آن برای اهداف دیگری غیر از ردیابی مخاطب استفاده کند. Priit Tohver، مشاور نوآوری در خدمات دیجیتال در وزارت امور اجتماعی در این باره عنوان کرد:

“ما نباید ابزاری را ایجاد کنیم که امکان جمع آوری داده های بزرگ را در مورد جمعیت فراهم کند، بلکه باید ابزاری را ایجاد کنیم که طبق اصل به حداقل رساندن داده ها، فقط باید برای کاهش گسترش این ویروس مورد استفاده قرار گیرد. این نوع برنامه ها نباید به ابزاری برای جمع آوری داده های کلی برای یک دولت تبدیل شود. “

سیستم ردیابی مخاطب ، که با دستگاه های iOS و اندروید سازگار باشد ، به افراد امکان می دهد در صورت تمایل، گزینه مشارکت در این راه حل را به طور فعال انتخاب کنند. این برنامه بر اساس رادیوهایی است که در یک دستگاه معین ادغام شده و یک بلوتوث با برد کوتاه ناشناس را منتقل می کند. این نرم افزار شناسه های اشخاصی را که فرد در ۱۴ روز گذشته با آنها در ارتباط بوده است را تجزیه و تحلیل می کند.

محافظت از حریم خصوصی با بازگرداندن اطلاعات هویتی به شهروندان

محیط دیجیتال جدیدی که در آن زندگی می کنیم شامل فن آوری ها و افراد بیشتری است – بنابراین باعث بروز سؤالات مهم تری راجع به هویت ما می شود. با این حال، ما هنوز می آموزیم که “هویت در دنیای دیجیتال” به چه معنی است:

“هویت دیجیتالی مجموع کل ویژگی هایی است که در دنیای دیجیتال در مورد ما وجود دارد، مجموعه ای که دائما در حال رشد و تکامل نقاط داده است.”

براساس مجمع جهانی اقتصاد، یک هویت دیجیتال عالی باید قدرت حفظ حریم خصوصی را در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین باید برای همه فراگیر، مفید و ایمن، همچنین قابل تعامل، کاربر محور و غیرمتمرکز باشد.

تمرکزگرایی مدیریت هویت به چه معنی است؟

تمرکززدایی در مدیریت هویت باعث می شود مردم، کنترل هویت و حریم شخصی خود را در اختیار بگیرند. این راه امن تر از تکیه بر ارائه دهندگان هویت متمرکز در قالب خدمات مجوز، کلمه عبور یا سیستم های مدیریت کلید هاست.

شرکت های بزرگی مانند مک کینزی، مایکروسافت، IBM و Accenture پیش از این در مورد مدل های غیر متمرکز سیستم های شناسایی دیجیتال بالقوه بحث کرده اند و باید عنوان کرد که سیاری از مسائل مربوط به حریم خصوصی و محافظت از داده ها با استفاده از فناوری بلاک چین با استقرار جهانی مدیریت هویت غیر متمرکز قابل حل نیست.

با این حال، برای اینکه این کار عملی شود باید استاندارد هایی را تعیین کنیم تا روشی قابل تعامل برای دستیابی به این هویت ها برقرار شود.

ملاحظات نهایی

توانایی انجام تراکنش ها به گونه ای که از اطلاعات محافظت می کند از اهمیت ویژه ای در ایجاد یک جامعه جهانی برخوردار است که به حریم خصوصی دیجیتال احترام می گذارد، که اخیراً نیز توسط مجمع جهانی اقتصادی به یک مقوله اساسی برای آینده غیر متمرکز تبدیل شده است.

باید عنوان کرد که در مورد حریم خصوصی، هیچ راه حل دقیقی وجود ندارد، اما چندین روش و مکانیسم وجود دارد که محافظت از حریم خصوصی را تضمین می کند.

در پایان امیدواریم که موارد ارائه شده در این مقاله برای شرکت ها و کاربران مفید بوده باشد و محافظت از حریم خصوصی از طریق راه حل های بلاک چین را در آن تحریک کرده باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location