video thumb

در حال حاضر ارزش بازار کل کوین‌های ERC-20 بیش از اتریوم است

بر اساس گزارش های منتشر شده، معیارهای اقتصادی اتریوم

کل سقف بازار برای کلیه دارایی های ERC-20  حدود ۴۶٫۷ میلیارد دلار است در حالی که در حال حاضر ارزش بازار اتریوم کمی بیش از ۴۱ میلیارد دلار است.

در سال جاری نیز چند مورد مشابه صورت گرفته است که طولانی ترین آن در جولای رخ داده است. افزایش قیمت اتریوم در ماه آگوست ارزش بازار را به بیش از ۵۰ میلیارد دلار افزایش داد اما اصلاحات بعدی باعث شد تا توکن های ERC-20 بار دیگر از آن پیشی بگیرند.

طبق Tether Transparency Report، تتر سهم بزرگی از سرمایه ERC-20 را با حدود ۸٫۹ میلیارد دلار یا ۶۰ درصد از کل USDT عرضه شده در حال حاضر بر روی شبکه اتریوم را به خود اختصاص داده است.

افزایش محبوبیت تولید محصول دیفای طی چند ماه گذشته منجر به ورود تعداد زیادی توکن ERC-20 به بازارها شده است که همین امر، به این افزایش سرمایه کلی کمک می کند.

گفتنی است؛ دیفای و USDT فعالیت اقتصادی را در اتریوم به حدی هدایت کرده است که ارزش انتقال متوسط هفت روزه آن برای اولین بار از اوایل سال ۲۰۱۸ بالاتر از بیت کوین است.

تجزیه و تحلیل توسط کوین متریکس گزارش داد که در تاریخ ۵ سپتامبر، رقم سرمایه منتقل شده به اتریوم ۳٫۰۸ میلیارد دلار است، در حالی که این رقم در بیت کوین ۳٫۰۱ میلیارد دلار می باشد.

راه اندازی فرصت های کسب درآمد غیرفعال برای دارندگان اتریوم مانند yETH از Yearn Financeنیز به فعالیت اقتصادی موجود در شبکه افزوده است. در حال حاضر ۲۲۰،۰۰۰ اتریوم به ارزش حدود ۸۰ میلیون دلار با قیمت های فعلی در yETH قفل شده است. SushiSwap اخیراً یکی دیگر از محبوب ترین پروتکل های دیفای بوده است که هم ارزش انتقال اتریوم و هم هزینه های شبکه آن را بالاتر می برد.