video thumb

جک دورسی هنوز فکر می‌کند بیت کوین قوی‌ترین رقیب برای یک ارز بومی اینترنتی است

مدیرعامل Square به عنوان قهرمان فضای بلاک چین باقی مانده است. دنیای ارزهای دیجیتال با سرعت طوفانی حرکت می کند اما جک دورسی، مدیرعامل توییتر همچنان به سنگ بنای اولیه خود یعنی بیت کوین

دورسی که پلتفرم پرداخت تلفن همراه Square را نیز تأسیس کرده است، در مصاحبه ای با رویترز عنوان کرد که وی معتقد است، پتانسیل این کوین در تحولات بعدی بهتر نمایان می شود. وی در ادامه اظهار داشت:

“من فکر می کنم اینترنت یک واحد پول محلی را تضمین می کند و بیت کوین را می توان بهترین جلوه برای آن دانست.”

دورسی اصول تاسیس بیت کوین را با اخلاق تعاونی و غیرمتمرکز که فکر می کند روح پیش برنده وب است، مرتبط دانست و اظهار داشت:

“اینترنت چیزی است که اجماع محور است و توسط همه ساخته می شود و هر کسی می تواند مسیر آن را تغییر دهد. بیت کوین همین الگوها را دارد و بر روی اینترنت ساخته شده است. “

دورسی این واقعیت را ستود که هر کسی با یک ایده عالی که می خواهد بخشی از بیت کوین باشد می تواند به جامعه بپیوندد – “لازم نیست که آنها بخشی از یک شرکت باشند”.

به نظر می رسد که دورسی هم به بیت کوین و هم به اینترنت بصورت ایده آل متعهد است – فارغ از تصور انحصار چندجانبه، زیاده روی در زمینه انطباق و نظارت دولتی و عدم تقارن سرسختانه قدرت و سرمایه که طرفداران تمرکززدایی لزوماً باید با آنها دست و پنجه نرم کنند.

دورسی با اعتقاد به امکان کنترل ارز دیجیتال و اینترنت در آینده، به خبرنگاران گفت که تمرکز بر بهبود تجربه کاربران بیت کوین برای تقویت پذیرش گسترده آن مهم است.

وی عنوان کرد که این ارز دیجیتال باید تکامل یابد تا به عنوان “شهودی” از آن استفاده شود و به راحتی زیرساخت های پرداخت دیجیتال موجود باشد. وی افزود: هزینه و بهره وری از زمان به ویژه هنگامی که صحبت از پردازش تراکنش ها می شود، یکی دیگر از موانع مهم برای غلبه بر آن است.

تعهد دورسی به اخلاق ایده آل اینترنت و ارز دیجیتال به این معنی نیست که او نسبت به فاصله بین ایده آل و واقعیت نا آگاه است. زمستان گذشته، توییتر یک تیم اختصاصی متشکل از معماران، مهندسان و طراحان متن آزاد را تأمین ملی کرد که وظیفه تهیه استاندارد غیرمتمرکز برای رسانه های اجتماعی را دارند. دورسی گفت، هدف این بود که توییتر در نهایت مشتری نتیجه تلاش های خود باشد.

دورسی با تشریح چالش هایی که توییتر به عنوان یک پلتفرم متمرکز با آن روبرو است، بلاک چین ، فناوری زیربنای بیت کوین را به عنوان یک توسعه اصلی فناوری معرفی کرد که به احتمال یک آینده حیاتی و غیرمتمرکز اشاره دارد.

وی نوشت: “کارهای زیادی باید انجام شود، اما در این بین فاندامنتال های اساسی وجود دارد.”