video thumb

سقوط ۵۰ درصدی توکن‌های دیفای در طول یک هفته !

بر اساس گزارش های منتشر شده، سقوط اخیر بازار ارز دیجیتال

به نظر می رسد که در حال حاضر حباب امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ظاهر شده است و در طی هفت روز گذشته نیمی از توکن های برتر دیفای نیمی از ارزش فیات خود را از دست داده اند.

طبق لیست دارایی های دیفای شرکت داده های بازار ارز دیجیتال Messari ، طی هفته گذشته ۳۲ بازار از ۳۴ بازار با کاهش روبرو بوده و تنها PowerPool (CVP) و SushiSwap (SUSHI) در هفت روز گذشته افزایش قیمت داشتند.

بازارهایی که بیشترین لطمه را در این بازار دیده اند شامل Curve هستند که این هفته ۶۵ درصد کاهش یافته است، پس از آن Meta با ۵۸ درصد ضرر، Ren با ۵۲ درصد، AirSwap با ۵۱ درصد و bZx Network و Wrapped Nexus Mutual با ۴۹ درصد کاهش قیمت مواجه شدند.

این فروش باعث از دست رفتن بیشتر بازارهای دیفای در ماه پر نوسان آگوست شده است به طوری که، بیش از ۶۰ درصد از توکن های موجود در لیست دیفای Messari در طول ۳۰ روز گذشته با کاهش روبرو بودند.. Curve با ضرر ۵۸ درصدی بازنده ماه است و پس از آن Bancor با ۵۷٫۸ درصد، Kava با ۵۰ درصد و Meta با ۴۶ درصد ضرر قرار دارند.

به طور کلی توکن های اتریوم (ETH) در هفته گذشته با ضرر روبرو بوده اند، و از ۱۴۸ توکن بازار تنها ۱۴ مورد سود کسب کرده اند و هفت مورد از آنها پایدار باقی مانده اند. فقط دو توکن اتریوم توانستند یک رقم سود دو رقمی را به دست آورند، تا جایی که ZB و Origintrail هر کدام تقریبا ۱۵ درصد سود کسب کردند.

لازم به ذکر است که کمتر از یک سوم توکن های اتریوم سود در طول این ۳۰ روزه به سود رسیده اند.

گزارش های منتشر شده توسط Messari با واکنش های متفاوتی در توئیتر مواجه شد، یکی از کاربران ت.ئتیر به نام “stackthosesats” در این باره عنوان کرد:

“دیفای مستقیماً وارد زمین می شود. فقط یه سری کلاهبرداری دیگه.”

به نظر می رسد که سایر معامله گران این رکود قیمت را به عنوان فرصتی برای ذخیره توکن های تخفیف دار می بینند وMs. Coins دراین خصوص اظهار داشت که “اکنون زمان خوبی برای جمع آوری مقداری توکن با این قیمت هاست.”