video thumb

پلیس کره‌جنوبی برای دومین بار به بیت هامب حمله کرد

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بیت هامب ، بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال

نشریه محلی Seoul Shinmun گزارش داد که، آژانس پلیس متروپولیتن سئول در تاریخ ۷ سپتامبر بررسی های بیشتری را به منظور جستجو و توقیف مقر بیت هامب در منطقه گانگنام انجام داده است.

گفته می شود که یک مقام پلیس گفته است که آخرین تحقیقات با هدف تأمین شواهد اضافی مربوط به ادعاهای موجود علیه لی یونگ هون (Lee Jung-hoon)، رئیس هیئت مدیره بیت Bithumb Korea و Bithumb Holdings انجام شده است.

همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، ادعا می شود که مقامات اجرایی به کلاهبرداری بزرگ مالی با استفاده از توکن BXA متهم شده اند. توکن BXA که به عنوان توکن بومی بیت هامب تبلیغ می شود، هرگز راه اندازی یا لیست نشده است. ادعا می شود که یونگ هون از طریق تبلیغ توکن BXA، درگیر یک تقلب در مقیاسی بزرگ شد که طبق گزارشات، منجر به بروز خسارتی بالغ بر ۳۰ میلیارد وون (۲۵ میلیون دلار) به سرمایه گذاران بود.

گفتنی است که آخرین اقدام پلیس اندکی پس از آن صورت می گیرد که پلیس سئول در ۲ سپتامبر تحقیقات اولیه را در دفتر بیت هامب انجام داد.
در کنار تحقیقات مرتبط با BXA، اخیراً بیت هامب به دلیل پیامدهای حاصل از حادثه نقض داده ها در سال ۲۰۱۷ نیز نگران بوده است. در اوایل سپتامبر سال ۲۰۲۰، یک قاضی در دادگاه منطقه مرکزی سئول گزارش داد که بیت هامب تا حدودی مسئول این حادثه بوده است.

با وجود این گزارش ها، بزرگ ترین صرافی کره جنوبی همچنان موقعیت خود را در بازار حفظ می کند. براساس داده های Coin360، این صرافی ارز دیجیتال همچنان نهمین صرافی بزرگ ارز دیجیتال در سراسر جهان است. در زمان نگارش این مطلب، حجم معاملات روزانه این صرافی حدود ۲۵۰ میلیون دلار گزارش شده است که در طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲٫۷ درصد کاهش یافته است.