video thumb

علی‌رغم ممنوعیت پرداخت‌های ارز دیجیتال، Binance Card هنوز در راه روسیه است

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که قانون روسیه در مورد دارایی های دیجیتال به هیچ وجه بر کسب و کار بایننس تأثیر نگذاشته است. غول بین المللی ارز دیجیتال

یک مدیر ارشد اجرایی در بایننس به کوین تلگراف گفت که بایننس، بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان از نظر حجم معاملات روزانه، در حال کار بر روی ارائه کارت بدهی ارز دیجیتال خود در روسیه است.

گلب کوستارف (Gleb Kostarev)، رئیس عملیات بایننس در روسیه و CIS می گوید که برنامه معرفی Binance Card در روسیه با مأموریت بایننس مطابقت دارد و “یک تجربه کاملاً منطبق با مقررات محلی” را به همه کاربران ارائه دهد.

با این حال، بایننس آماده ارائه یک تاریخ برای این موضوع نیست و تاکنون هیچ نظر حقوقی در مورد این موضوع ارائه نداده است، کوستاروف خاطرنشان کرد:

“ما تلاش می کنیم تا تجربه مشابهی را که کاملاً منطبق با مقررات محلی است به همه کاربران بایننس ارائه دهیم. روسیه برای ما یک بازار مهم است. ما در حال کار بر روی راه اندازی Binance card در روسیه هستیم، اما نمی توانیم تاریخ دقیق راه اندازی آن را تعیین کنیم یا یک نظر قانونی درباره این موضوع ارائه دهیم.”

گفتنی است که خبر راه اندازی Binance Card در آوریل ۲۰۲۰ اعلام شد، Binance Card یک کارت بدهی ارز دیجیتال است که برای امکان پرداخت در ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) طراحی شده است. در اطلاعیه اولیه Binance Card آمده است: “با Binance Card ، می توانید هلدینگ خود را حفظ کنید و فقط آنچه را که برای پرداخت نیاز دارید هزینه کنید.

Binance Card که پیش بینی می شود در ۲۰۰ منطقه در سراسر جهان پذیرفته شود، در ماه جولای سال ۲۰۲۰ به طور رسمی در کشورهای منطقه اقتصادی اروپا آغاز به کار کرد. ظاهراً این محصول جدید به زودی در ایالات متحده در دسترس قرار خواهد گرفت.

از آنجا که Binance Card از نظر طراحی ابزاری برای پرداخت ارز دیجیتال است، عرضه گسترده این محصول در روسیه سوالاتی را ایجاد می کند. در جولای سال ۲۰۲۰، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اولین قانون مربوط به ارز دیجیتال این کشور را امضا کرد که از ژانویه ۲۰۲۱ رسماً ساکنان روسیه را از پرداخت در ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین منع می کند.

به گفته کوستارف، این قانون تازه تصویب شده تاکنون هیچ تاثیری در کسب و کار بایننس نداشته است. این مقام اجرایی گفت: “نسخه تصویب شده این قانون هیچ تأثیری در کسب و کار بایننس نداشته است.” کوستارف توضیح داد، قانون ” On Digital Financial Assets” کاملاً بی طرف است و گردش دارایی دیجیتال را منع نمی کند.

این مقام اجرایی همچنین بیان کرد که نسخه تصویب شده قانون “به طور کامل تمام جنبه های قانون گذاری ارز دیجیتال را پوشش نمی دهد.” کوستارف خاطرنشان کرد، با این حال ، بایننس هنوز در انتظار تهدیدهای بیشتری برای این صنعت است زیرا قانون گذاران روسی در حال برنامه ریزی برای معرفی لایحه دیگری مربوط به ارز دیجیتال هستند و می توانند قوانین تصویب شده را اصلاح کنند.

پس از تصویب قانون ” On Digital Financial Assets” در ماه جولای سال ۲۰۲۰ ، روسیه در حال آماده سازی تصویب قانون دیگری در اواخر سال ۲۰۲۰ است که ” On Digital Currency “نام دارد. در تاریخ ۳ سپتامبر، وزارت دارایی روسیه مجموعه ای از اصلاحات را پیشنهاد کرد که کلیه تراکنش های ارز دیجیتال به جز تراکنش هایی که از طریق ارث، ورشکستگی و مراحل اجرای قانون است را ممنوع می کند.