video thumb

استفاده آژانس دولتی کره جنوبی از سیستم شناسایی هویت کارکنان مبتنی بر بلاک چین

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که نهادهای عمومی کره جنوبی در حال تبدیل شدن به طرفداران بلاک چین

به گفته Yonhap، این آژانس همچنین برای پاداش دادن به بهترین کارکنان آژانس امنیت اینترنت کره جنوبی، توکن هایی به نام KISA Coin صادر می کند و به آنها امکان خرید تنقلات، نوشیدنی ها و حتی لوازم اداری را می دهد. در حال حاضر این طرح در حال آزمایش است و انتظار می رود آن را برای کل نیروی کار در دسترس قرار دهد.

این سیستم شناسایی هویت کارمندان جدید به اسناد آژانس امنیت اینترنت کره جنوبی اجازه می دهد تا با اسکن کدهای QR برای دسترسی به محل کار مربوطه خود از طریق یک پلتفرم بلاک چین که پایگاه داده را مدیریت می کند، از فناوری ارتباطات میدان نزدیک یا NFC استفاده کنند.

اما این سیستم جدید به احراز هویت شناسائی محدود نمی شود، زیرا کارمندان برای استفاده از کافی شاپ های آژانس یا قرض گرفتن کتاب از کتابخانه نیز باید از آن استفاده کنند.

همه گیری کووید ۱۹ و تمایل به اجرای راه حل های بدون تماس در میان فرآیندهای کاری، از دلایل اجرای این راه حل است. رسانه های محلی همچنین گزارش می دهند که آژانس امنیت اینترنت کره جنوبی قصد دارد سیستم شناسایی هویت کارمندان مبتنی بر بلاک چین را تا ماه اکتبر ابتدا در مقر خود در ناجو معرفی کند و سپس آن را در پایان سال به دفاتر خود در سئول و پانگیو معرفی کند.

کیم سئوک-هوان (Kim Seok-hwan)، رئیس آژانس امنیت اینترنت کره جنوبی درباره این سیستم جدید اظهار داشت:

“من امیدوارم که معرفی شناسایی هویت کارکنان موبایلی DID که برای اولین بار در نهادهای عمومی صورت می گیرد، نه تنها راحتی و امنیت کارمندان را بهبود بخشد، بلکه به عنوان یک نقطه استقبال برای کشف خدمات احراز هویت غیرحضوری در ارتباط با سازمان های مرتبط محلی باشد.”

در کنار سایر تحولات اخیری که در زمینه پذیرش بلاک چین در سراسر این کشور صورت گرفته است، دائگو، چهارمین شهر بزرگ کره جنوبی اخیراً برنامه خود را برای اختصاص بیش از ۶ میلیون دلار به بلاک چین و آموزش هوش مصنوعی اعلام کرده است.

یک میلیون کره جنوبی مجوز رانندگی فیزیکی خود را به نفع گزینه جایگزین دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین که از طریق برنامه تلفن هوشمند PASS استفاده می شود، کنار گذاشته اند.