video thumb

صرافی ارز دیجیتال Kuna.io از ارائه اطلاعات شخصی به دولت بلاروس خودداری می‌کند!

بر اساس گزارش های منتشر شده، بنیان گذار کونا (Kuna) اظهار داشته که این صرافی “از خشونت حمایت نمی کند” یا “با مخالفان گفتگو می کند.” این صرافی ارز دیجیتال مستقر در اوکراین Kuna.io از ارائه اطلاعات شخصی در مورد افرادی که احتمالاً توسط دولت بلاروس بعنوان مخالف شناخته می شوند، خودداری می کند.

طبق یک پست منتشر شده از آندره استریژاک (Andrej Stryzhak)، بنیان گذار بنیاد همبستگی بلاروس  یا BYSOL در فیس بوک، کونا اظهار داشته که این اقدام با درخواست رسمی که در تاریخ ۳۰ سپتامبر توسط وزارت تحقیقات مالی بلاروس یا سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) تحت کمیته کنترل دولتی کشور ارسال شده است، مطابقت نخواهد داشت.

این اداره اطلاعات شخصی در مورد بلاروسی هایی را که از طریق BYSOL وجهی دریافت کرده بودند درخواست کرد، با این توجیه که آنها ممکن است در طی دو ماه گذشته در اعتراضات سراسر کشور شرکت داشته باشند. این سازمان به جمع آوری کمک های ارز دیجیتال برای این افراد که به دلیل شرکت در تظاهرات شغلی خود را از دست داده و یا سایر مشکلات مالی را متحمل شده اند، کمک کرد.

از آنجا که این صندوق در خارج از بلاروس به ثبت رسیده است، می تواند ارز دیجیتال را مستقیماً به افراد منتقل کند بدون اینکه اختلال قابل توجهی در دولت ایجاد شود. میخائیل چوبانیان (Mikhail Chobanyan)، بنیان گذار کونا – که اهل اوکراین است، عنوان کرد که نه تنها صحبت های استریژاک را رد می کند، بلکه حمایت آشکار خود را از “مردم برادر بلاروسی” ابراز می دارد.

چوبانیان همچنین اظهار داشت که “ماموریت کونا ارائه یک سیستم مالی باز و غیرمتمرکز است.” “به همین دلیل است که ما از همه کسانی که به ما کمک می کنند و آماده پشتیبانی ما هستند حمایت می کنیم. ما، دقیقاً مانند جهان متمدن از خشونت حمایت نمی کنیم و از گفتگو با مخالفان امتناع می ورزیم.”

در تاریخ ۹ آگوست، الکساندر لوکاشنکو (Alexander Lukashenko)، رئیس جمهور بلاروس، با کسب بیش از ۸۰ درصد آرا در برابر سویتالانا تسیخانوسکایا (Sviatlana Tsikhanouskaya)، نامزد مخالف به پیروزی رسید. با این حال، بسیاری از مقامات چه در داخل و چه در خارج از کشور نتایج انتخابات را به چالش کشیده اند و اعتراضات جاری، لوکاشنکو را به کناره گیری وا می دارد و ادعا می کند که وی یک رئیس جمهور قانونی نیست.

BYSOL، یک سازمان غیر انتفاعی است که در ماه آگوست تاسیس شد و برای کمک به هر کسی که به دلیل شرکت در اعتصابات یا اعتراضات مسالمت آمیز در بلاروس سرکوب شده یا شغل خود را از دست داده است، و همچنین مقامات دولتی و مقامات اجرای قانون که برای نشان دادن اعتراض خود، پست هایشان را ترک کرده اند، بیت کوین (BTC) ارائه می دهد.

این صندوق که توسط گروهی از فعالان و کارآفرینان آغاز به کار کرده، ادعا می کند از ۲٫۱ میلیون دلار جمع آوری کمک های مالی بیش از ۱٫۳ میلیون دلار را به ۱،۵۷۹ نفر توزیع کرده است.

بنیان گذار کونا در ادامه اظهار داشت که “من می دانم که شرایط سفر به بلاروس را ندارم.” “اما وجدان من پاک است.”