سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

MIT به فدرال رزرو بوستون در ساخت CBDC کمک می‌کند

آیا MIT می تواند به ایالات متحده کمک کند تا در رقابت ارز دیجیتال

“ما در حال تلاش برای ایجاد یک سیستم معاملاتی با توان بالا و تأخیر کم هستیم که بتواند توسط مصرف کنندگان استفاده شود و بتواند امنیت و انعطاف پذیری لازم برای پول ملی را فراهم کند.”

همکاری چند ساله بین این دو سازمان هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و اطلاعات زیادی برای عموم منتشر نمی شود. با این حال، تمرکز بر ساخت نسخه جدیدی از دفتر دیجیتال بین بانکی نیست، بلکه تمرکز بر روی چیزی است که مصرف کنندگان بتوانند از آن استفاده کنند. برآورد توان عملیاتی مورد نیاز چنین فناوری دشوار است، اما با توجه به اینکه جمعیت ایالات متحده حدود ۳۳۰ میلیون نفر است و این که دلار پرکاربردترین واحد پولی در جهان است (حتی برخی از کشورها حتی رسماً آن را پذیرفته اند) ، باید خیلی بالا باشد.

نارولا اظهارداشت که وظیفه DCI ساخت یک فناوری است که تحت مجوز MIT منتشر خواهد شد. پیش بینی می شود این پروژه دو تا سه سال طول بکشد و صحبت نهایی درباره اینکه آیا در نهایت برای انتشار دلار دیجیتال استفاده می شود، به عهده قانونگذاران و سیاست گذاران است. به نظر می رسد یکی از موضوعات اساسی این پروژه، تصمیم گیری در مورد سطح حریم خصوصی و ناشناس بودن است که باید به کاربران بالقوه داده شود. وی در این باره عنوان کرد:

“بنابراین در سال دوم، ما به طور عمیق تری در حال بررسی این خواهیم بود که چه نوع داد و ستدی را می توانیم برای دستیابی به حریم خصوصی یا ناشناسی انجام دهیم، در عین حال با قوانین سازگار هستیم.”

محققان فناوری های موجود را بررسی کرده اند و هیچ موردی را که برای کار آنها مناسب باشد، شناسایی نکرده اند. وظیفه DCI از بانک فدرال، ساخت یک فناوری جدید از ابتدا است. آنها در این باره عنوان کردند:

“ما اعتقاد نداریم که هیچ یک از پلتفرم های موجود که ما دیده ایم به طور خاص برای مورد استفاده ارز دیجیتال بانک مرکزی طراحی شده اند. و ما مطمئن نیستیم که آیا آنها می توانند الزامات مورد استفاده ارز دیجیتال بانک مرکزی را برآورده کنند. ممکن است پلتفرم های موجود بتوانند چنین کاری را انجام دهند، اما وظیفه ما این است که از ابتدا شروع کنیم و آنچه را که فکر می کنیم اولین طراحی برای ارز دیجیتال بانک مرکزی باشد، طراحی کنیم. “

در این مرحله، نورالا تمایلی برای به اشتراک گذاشتن اینکه آیا ستون این فناوری جدید قرار است بلاک چین باشد یا خیر، ابراز نکرد. وی عنوان کرد، “ما در حال ایجاد طرحی هستیم که از بهترین روش ها در سیستم های توزیع شده و رمزنگاری شده به طور گسترده استفاده کند.”

DCI لیبرای فیس بوک را مورد بررسی قرار داده است و اگرچه فناوری آن جالب است، اما نارولا معتقد نیست که بانک های مرکزی مایل به استفاده از فناوری هستند که توسط یک شرکت بخش خصوصی ساخته شده و کنترل کاملی بر روی آنها ندارند.

به گفته نارولا، اگرچه DCI از رمزنگاران استفاده می کند، اما ممکن است در آینده از نیروهای خارجی کمک بگیرد. نارولا اظهار داشت که کلیه تحقیقات و کدهای تولید شده توسط DCI در طول این پروژه در آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

ما نمی دانیم که آیا این تنها پروژه ارز دیجیتال است که توسط دولت ایالات متحده متمرکز بر ساخت این فناوری است یا خیر، اما اگر چنین باشد، به نظر می رسد ایالات متحده در رقابت ارز دیجیتال بسیار عقب تر از چین است. بنابراین بعید به نظر می رسد که این دولت بتواند هر آنچه را مرتبط با این طرح است، قبل از سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ ارائه دهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location