سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

نقش چند منظوره فناوری بلاک چین در پیشبرد پیشرفت جهانی

با وجود پیشرفت جهانی در همه صنایع، بیایید ببینیم که چگونه پیشرفت جهانی فناوری بلاک چین

صنعت غذا

فناوری بلاک چین در صنایع غذایی، روند تولید، توزیع و ذخیره مواد غذایی را کاملاً شفاف می کند. سیستم دفتر کل غیر متمرکز دسترسی آسان به اطلاعات حیاتی در مورد کالای غذایی موردنیاز شما را فراهم می کند، این اطلاعات از زمان رشد آن تا زمان رسیدن به بازار و مدت زمان ذخیره آن را در بر می گیرد.

یک مطالعه انجام شده توسط والمارت نشان می دهد که چگونه دیجیتالی سازی زنجیره تأمین مواد غذایی خطر ابتلا به غذاهای آلوده را در مصرف کنندگان کاهش می دهد. والمارت با IBM همکاری کرد تا بتواند یک سیستم Hyperledger را برای ذخیره کلیه اطلاعات مربوط به دو محصول آزمایشی خود یعنی انبه و گوشت ذخیره کند. نتیجه آن یک سیستم غذایی با افزایش مواد غذایی تازه و حداقل ضایعات بود. فرانک ییانیس (Frank Yiannis)، معاون ایمنی مواد غذایی در والمارت، در مورد این مطالعه اظهار داشت:

“با استفاده از بلاک چین می توانید برداشت های استراتژیک انجام دهید و به مصرف کنندگان و شرکت ها اجازه دهید اعتماد داشته باشند. ما معتقدیم افزایش قابلیت ردیابی برای سایر جنبه های سیستم های غذایی مفید است. “

رأی دهی

سیستم رای دهی سنتی سالها وجود داشته است و به هدف خود خدمت می کند، اما به جرات می توان گفت دوره اشبه سر رسیده است. سیستم رای دهی دیجیتالی سال های گذشته به منظور جایگزینی سبک رای دهی کاغذی آورده شد، اما نحوه امنیت آن به ویژه با تعداد زیادی از هکرهای موجود مشخص نیست. بنابراین، چگونه فناوری بلاک چین می تواند کمک کننده باشد؟ به یاد داشته باشید، هدف این است که این روند تا حد امکان شفاف و ایمن باشد.

با رمزنگاری منحنی بیضوی، رأی دهندگان می توانند برای رأی دهی دو کلید – خصوصی و عمومی – ایجاد کنند. کلید عمومی برای تأیید کننده آن تأیید می شود، در حالی که کلید خصوصی به طور ناشناس ثبت می شود و برای تصویب رأی ها و امضا در هنگام انتخابات استفاده می شود. پس از اتمام این کار، هر کسی می تواند با استفاده از کلید عمومی مشخص کند که آیا امضا صحیح بوده یا غلط. این گونه است که بلاک چین می تواند روشی آسان تر و بهتر برای رأی دهی ارائه دهد.

به اشتراک گذاری داده ها

اگر از قرن بیست و یکم و شش ماه تعطیلی که در سطح جهان شاهد آن بودیم، آموخته می شود، این شتابی است که جهان در آن دیجیتالی شده است. با وجود اینکه بسیاری از شرکت ها، محققان و افراد به طور مداوم به دنبال تبادل ایمن اطلاعات هستند، پذیرش بلاک چین برای به اشتراک گذاری داده ها اجتناب ناپذیر است.

در حالی که روشهای متداول مبادله داده با نقص های زیادی همراه است، اما بلاک چین از تبادل اطلاعات همتا به همتای کاملاً ایمن و مستقل از شخص ثالث برخوردار است. به عنوان مثال Ideaology، یک پروژه بلاک چین متن باز در اتریوم، پلتفرمی است برای کارآفرینان، مهندسان، هنرمندان و دانشمندان در زمینه تبادل، بررسی و کسب ایده آزادانه.

دارو و داروسازی

سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار به دلیل داروهای تقلبی و سایر اقدامات بد در صنعت داروسازی از بین می رود. فناوری بلاک چین به طور بالقوه می تواند با به دست آوردن زنجیره های تأمین، داروخانه ها را در سراسر جهان متحول سازد. سیستم دفتر کل توزیع شده مطابق با الزامات قانون امنیت زنجیره تامین داروی سازمان غذا و داروی ایالات متحده است. بدون شک، این امر می تواند شیوع داروهای عادی و تقلبی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، زیرا هر دارویی را می توان به طور مؤثر از تولید تا مرحله پایانی کنترل کرد.

امنیت سایبری

نقض امنیت و حملات سایبری به اندازه اینترنت قدیمی است و ما با وجود میلیاردها اطلاعات شخصی و منابع دزدیده شده، شاهد موارد قابل توجهی در این مورد هستیم. بیشتر این تخلفات نتیجه آسیب پذیری انسان در برابر فیشینگ است. یک سیستم بلاک چین می تواند از طریق رمزنگاری به جلوگیری از حمله کمک کند – یک شبکه امنیتی پیشرفته که از مجموعه ای از الگوریتم ها برای رمزگذاری و رمزگشایی داده ها استفاده می کند.

مطمئناً بلاک چین برای ماندن آمده است و بسیاری از صنایع این موضوع را درک کرده اند. این امر جالب خواهد بود که ببینیم چگونه تعداد صنایع بیشتری، پس از همه گیری این فن آوری را پذیرفته اند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location