video thumb

آگهی روزنامه Apple Daily: بیت کوین هرگز شما را دور نمی‌زند

روزنامه Apple Daily هنگ کنگ با زدن یک آگهی تمام صفحه جدید به خوانندگان خود گفت امروز بانک‌ها را دور بزنید و سراغ بیت کوین

تبلیغ دیگری برای ارزهای دیجیتالی اینبار در یکی از رسانه چاپی ظاهر شده است. یک آگهی تمام صفحه برای بیت کوین در صفحه نخست روزنامه معروف اپل دیلی هنگ کنگ (Apple Daily) امروز به چاپ رسید. اگرچه به نظر می‌رسد متن این آگهی به نوعی برای آموزش خوانندگان در مورد بیت کوین است اما هیچ اشاره‌ای در مورد کجا یا چگونگی خرید این کوین نکرده است.

در این تبلیغ بالای اسم ساتوشی ناکاموتو جمله‌ای انگلیسی با این مضمون چاپ شده است ” بیت کوین هرگز شما را دور نمی‌زند یا به اصطلاح نمی‌پیچاند” همچنین به زبان چینی نوشته شده است ” بانک‌ها، شما امروز شما من را دور نمی‌زنید، من در حال دور زدن شما هستم. “

همانطور که می‌دانید بیت کوین یک پول دیجیتالی است که توسط هیچ دولت یا شرکتی کنترل یا منتشر نمی‌شود. هیچ کسی نمی‌تواند شما را از معاملات در این شبکه متوقف کند و همچنین این شبکه نمی‌تواند بسته شود. بیت کوین صرف نظر از ملیت، جنس یا عقاید برای همه در دسترس است. بیت کوین با جنسیس بلاک (Genesis Block) که اولین بلاک استخراج شده بیت کوین است در طول بحران مالی سال ۲۰۰۹ آغاز شد.

مدیرعامل روزنامه اپل دیلی دستگیر می‌شود

گفتنی است اپل دیلی (Apple Daily) که یکی از بزرگترین رسانه‌های چاپی در هنگ کنگ است با دستگیری مدیرعامل این روزنامه دو هفته قبل محبوبیتش بیشتر می‌شود.

جیمی لای (Jimmy Lai  ) میلیاردر هنگ کنگی و صاحب روزنامه اپل دیلی در تاریخ ۱۰ اوت به جرم نقض قوانین امنیت ملی هنگ کنگ دستگیر شد. در همان روز دفاتر این روزنامه مورد هجوم مسئولان قرار گرفتند. بازداشت وی از سوی بسیاری به عنوان سرکوب چهره‌های دموکراسی در منطقه ویژه اداری دیده شد.

در پاسخ مردم هنگ کنک حمایت خود را از جیمی لای و مطبوعات آزاد نشان دادند.

جیمی لای بعد از گذشت ۴۰ ساعت بازداشت آزاد شد. با این حال دستگیری وی و حمایت از این روزنامه به عنوان یکی از رسانه‌های خبری مستقل در بحبوحه اعتراضات مداوم ممکن است تا حدی توضیح دهد که چرا افراد روزنامه اپل دیلی برای یک تبلیغ برجسته بیت کوین انتخاب می‌کنند.

پیام‌های تبلیغاتی “هیچ کسی نمی‌تواند شما را متوقف کند” و توسط هیچی دولتی کنترل نمی‌شوید توسط معترضان که به دنبال جایگزینی برای امور مالی سنتی هستند می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.