video thumb

قانون‌گذار بانکی ایالات‌متحده، نقش شرکت‌های خصوصی را در ارائه خدمات بانکی پررنگ‌تر می‌داند

یک قانون گذار بانکی ایالات متحده که که نسبت به فناوری مالی خوش بین است، نقش شرکت های خصوصی را در ارائه خدمات بانکی پررنگ تر می داند.

برایان بروکس (Brian Brooks)، کنترل کننده ارز ایالات متحده‌ی آمریکا اخیراً در مصاحبه با CNN تمایل خود را برای پذیرش راه حل های پیشرفته فنآوری مالی اعلام کرد.

بروکس که سابقاً مدیر ارشد حقوقی در کوین بیس بوده است، توضیح داد که کار او اکنون شناسایی “موانعی که کار مردم را برای داشتن آنچه که می خواهند و لازم دارند دشوار می کند، بر عهده دارد.”

این امر قبلاً چراغ سبزی را به بانک ها برای ارائه خدمات کاستودی ارز دیجیتال نشان داده است و بروکس نیز احتمال وجود ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را که توسط شرکت های خصوصی صادر شده و از پشتوانه سپرده های بانکی صادر شده است، مورد بحث قرار داده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نبود راه حل پرداخت فوری در سیستم بانکی ایالات متحده باعث شده است میلیون ها پرداخت در خارج از این سیستم و از طریق شرکت هایی مانند PayPal ، Stripe و Square انجام شود.

سپس این سؤال مطرح می شود که آیا اینکه فعالیت اقتصادی خارج از کنترل قانون گذاران باشد، مطلوب است؟ بروکس در پاسخ به این سوال اظهار داشت که راه حل مطلوب او، که در حال حاضر در سایر نقاط جهان از جمله انگلستان نیز در حال اجراست، این بود که “پرداخت های سریع تر که توسط شرکت های خصوصی نوآوری می شوند، انجام شود اما پس از آن تحت نظارت ناظران فدرال قرار بگیرد.”

سرانجام، بروکس در مورد ۵۰ میلیون آمریکایی که در حال حاضر برخی از انواع ارزهای دیجیتال را در اختیار دارند، بحث کرد. وی نقش خود را این گونه توصیف کرد که وی تضمین می دهد که این همان روش ایمن و سالم برای آنهاست تا بتوانند حساب خود را چک کنند.”