video thumb

همکاری JD.com با PBoC در پروژه‌های ارز دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که غول تجارت الکترونیکی چین به توسعه برنامه هایی کمک می کند که از رنمینبی دیجیتال پیش رو پشتیبانی می کنند.

زیرمجموعه فناوری و پرداخت متمرکز شرکت تجارت الکترونیکی چینی JD.com با موسسه تحقیقات ارزهای دیجیتال بانک مردم چین همکاری کرده است.

رسانه های محلی گزارش دادند که JD Digital Technology و موسسه تحقیقاتی ارز دیجیتال، توسعه برنامه های تلفن همراه و پلتفرم های بلاک چین را که با ارز دیجیتال بانک مرکزی PBoC مطابقت دارند، ارتقا می دهند. این دو نهاد همچنین ایجاد کیف پول هایی را در دست اقدام دارند که از ارز دیجیتال چین پشتیبانی می کنند.

گزارش شده است که برنامه های تلفن همراه از رنمینبی دیجیتال پشتیبانی می کنند و با پلتفرم ها و خدمات موجود JD Group ادغام می شوند.
چین تاکنون پیشتاز رقابت جهانی ارز دیجیتال بانک مرکزی بوده است. در ماه ژوئن، وانگ ژانگمین (Wang Zhong¬min)، نایب رئیس شورای ملی صندوق تأمین اجتماعی PBoC اعلام کرد که بانک مرکزی چین، توسعه معماری داخلی ارز دیجیتال خود را به پایان رسانده است.

شرکت های بزرگ چینی مانند DiDi Chuxing -پلتفرم چینی Hبر- پلتفرم Bilibili و بزرگ ترین پلتفرم عمده فروشی و تحویل کالا در کشور چین به نام Meituan Dianping از همکاران بانک خلق چین در زمینه انجام این طرح آزمایشی ارز دیجیتال هستند.

یک گزارش منتشر شده در ماه آگوست نیز اشاره کرد که وزارت بازرگانی چین برنامه های خود را برای گسترش آزمایشات ارز دیجیتال بانک مرکزی به استان های پکن، تیانجیب و هبی به اشتراک گذاشت. این پروژه های آزمایشی در منطقه خلیج بزرگ هنگ کنگ متشکل از ۹ شهر شامل گوانگژو، شنژن، هنگ کنگ و ماکائو نیز به معرض اجرا گذاشته شد.