video thumb

پیشنهاد توسعه‌دهندگان برای محافظت بیشتر شبکه اتریوم کلاسیک از حملات

شتاب دهنده اتریوم کلاسیک لبز طرحی را برای محافظت از این بلاک چین در برابر حملات بیشتر اعلام کرد. این سازمان پیشنهاد کرد که اقدامات فوری در اجرای تغییرات طولانی مدت در معماری این شبکه طی سه تا شش ماه آینده انجام دهد. این شتاب دهنده تصمیم گرفت پس از حملات اخیر بر روی این بلاک چین، تلاش های خود را در زمینه بهبود امنیت شبکه متمرکز کند.

اقدامات فوری پیشنهاد شده توسط اتریوم کلاسیک لبز شامل همکاری “استخراج دفاعی” با استخرهای استخراج و ماینرها برای حفظ یک نرخ هش پایدار و در صورت لزوم به دست آوردن توانایی افزایش آن است. یک نرخ هش بالاتر، احتمال وقوع حمله ۵۱٪ به این شبکه سخت تر می کند.

اتریوم کلاسیک لبز همچنین قصد دارد مانیتورینگ پیشرفته شبکه را برای شناسایی ناهنجاری های مؤثر در بلاک چین اتریوم کلاسیک و افزایش نرخ هش به کارگیری کند. سایر اقدامات کوتاه مدت شامل همکاری با صرافی های ارز دیجیتال در آدرس های لیست سفید و تنظیم زمان های تأیید تراکنش ایمن و همچنین استقرار یک سیستم داوری نهایی به منظور مهار سازماندهی مجدد زنجیره است.

راه حل های بلند مدت ارائه شده شامل افزایش مقاومت ۵۱٪ در برابر هاردفورک است که می تواند “نقطه کنترل” ایجاد کند تا فراتر از آن سازماندهی مجدد انجام نشود و به یک الگوریتم جدید استخراج اثبات کار تبدیل شود. علاوه بر این، این شتاب دهنده ایجاد سیستم خزانه داری را پیشنهاد کرد، اما خاطرنشان کرد که چنین تلاشی به تصویب جامعه نیاز دارد.

همانطور که کوین تلگراف در تاریخ ۱ آگوست گزارش داد، شبکه اتریوم کلاسیک یک سازماندهی مجدد بلاک چین را شاهد بود که به اندازه ۳۶۹۳ بلاک از تاریخچه تراکنش ها را تغییر داد. گزارش های بعدی نشان می دهد که این سازماندهی مجدد در واقع یک حمله مخرب بوده که منجر به دوباره خرج کردن حدود ۵/۶ میلیون دلار شده است.

تنها چند روز بعد از آن، اتریوم کلاسیک دچار حمله ۵۱٪ دیگری شد که منجر به سازماندهی بیش از ۴۰۰۰ بلاک شد.

گفتنی است که این شبکه در ژانویه ۲۰۱۹ قربانی حمله دیگری از همان نوع بود. به دلیل همین حملات، صرافی ارز دیجیتال اوکی اکس (OKEx) تا آنجا پیش رفته است که تصمیم دارد این کوین را از فهرست صرافی خود حذف کند.