سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

وحشت مردم ترکیه از تورم گسترده حاکم بر اقتصاد این کشور

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که ساکنان ترکیه اعتماد به ارز محلی فیات خود را از دست می دهند، به طوری که اعتماد به لیر ترکیه امسال ۲۰ درصد کاهش یافته است. تورم گسترده بر روی اعتماد ساکنان ترکیه نسبت به از فیات این کشور تاثیر گذاشته است. براساس گزارش رویترز در تاریخ ۱۴ آگوست، افراد محلی لیر را قیمت شکنی کرده، آن را به دلار تبدیل می کنند و طلا می خرند.

حتی با مداخلات بازار و ابراز اطمینان خاطر در مورد ثبات پولی از طرف دولت، ایمان مردم محلی به لیر در یک مسیر نزولی قرار دارد. تورم در این کشور در حال حاضر ۱۱٫۸ درصد است و میزان سود ارائه شده برای پس انداز در بانک ها را پشت سر گذاشته است. یکی از ساکنان این کشور عنوان کرد که او طلا را به عنوان یک دارایی امن خریداری کرده است. وی در این باره عنوان کرد:

“من فکر می کنم اکنون طلا بهترین سرمایه گذاری

اگر دولت نتواند اعتماد به این ارز را افزایش دهد که در سال ۲۰۲۰ تقریبا ۲۰ درصد کاهش یافته است، مردم محلی فروش بیشتری را انجام خواهند داد.

اقتصاد ترکیه بیشتر به واردات وابسته است. همه گیری، تورم را بدتر کرده و ممکن است باعث ایجاد بحران در تراز پرداخت شود و این ارز را تضعیف کند.

گفتنی است؛ از آنجایی که ارزهای فیات مانند لیر به دلیل تورم گسترده همچنان ارزش خود را از دست می دهند، به نظر می رسد که ارزش بازار بیت کوین از بانک مرکزی آمریکا و دلار نیوزلند بیشتر شده است.

در حالی که به تازگی گزارش های مربوط به پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال در ترکیه مورد اعتراض قرار گرفته است، صرافی ارز دیجیتال محلی BtcTurk در ماه ژوئیه یک نظرسنجی از طریق مرکز آمار و تحقیقات دانشگاه استانبول انجام داد. در طول این نظرسنجی مشخص شد که در طول بیماری همه گیر کووید ۱۹، اعتماد به بیت کوین ۲۳ درصد افزایش یافته است، در حالی که میزان رضایت از آن ۵۸٫۵ درصد افزایش یافته است. طبق گزارش ها میزان استفاده از بیت کوین در بین ساکنان ترکیه از فوریه ۲۰۱۹ تا کنون دو برابر شده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location