video thumb

دو کشور، شرکت های آفریقای جنوبی را به دلیل کلاهبرداری با کارت های بدهی تحریم می‌کنند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که هیئت امنای ایالتی تگزاس و کمیسیون اوراق بهادار آلاباما در واکنش به کلاهبرداری یک کارت بدهی ارز دیجیتال دستور منع توقیف صادر کردند. مقامات تگزاس و آلاباما منع توقیف را برای شرکت های آفریقای جنوبی صادر کرده اند که یک طرح کارت اعتباری ارز دیجیتال

طبق اطلاعیه  صادر شده، هیئت امنای ایالتی تگزاس (TSSB) و کمیسیون اوراق بهادار آلاباما (ASC) دستور منع توقیف را همزمان علیه لنس آنگوس جرارد (Lance Angus Jerrard)  و شرکت های آفریقای جنوبی Liquid Gold Trust ،Liquidity Gold Solution ، و Liquidity Global Solution صادر کردند.

این شرکت ها و جرارد با تبلیغ محصولی به نام Liquidity Card در رسانه های اجتماعی و یک ایستگاه رادیویی local Austin متهم به ارتکاب کلاهبرداری شده اند که به دروغ ادعا می کنند که سرمایه گذاران روشی تضمین شده برای پول در حین ماندن در خانه در طول همه گیری دارند. آنها عنوان کرده اند که این کارت، یک مستر کارت است  است که مانند یک کارت بدهی سنتی عمل می کند.

این شرکت ها، در تبلیغ خود عنوان می کنند که محصول آنها به دارنده کارت امکان معافیت مالیاتی فراهم کرده و به آنها با استبل کوین های USD Coin (USDC) ، TrueUSD Coin (TUSD) و PAX Coin (PAX). سود پرداخت می کند.

جو روتوندا (Joe Rotunda)، مدیر اجرایی TSSB اظهار داشت: “چشم انداز درآمد ماهانه تضمین شده ممکن است در این رکود اقتصادی یک رویا به نظر می رسد. متأسفانه، کلاهبرداری های ارز دیجیتال به طور معمول نتوانسته اند به وعده هایی خوشبختی می دهند، عمل  کنند.
این طرح کلاهبرداری چگونه کار می کند

این طرح با استخدام اعضای جدید و جذب آنها برای سرمایه گذاری حداقل ۱۱۵۰ دلار در ۱ یا بیشتر از ۸،۴۰۰ بخش در پروژه جهانی Liquidity کار می کند. سپس سرمایه گذاران می توانند باقیمانده حاصل از هزینه های پرداخت شده توسط دارندگان کارت Liquidity را به دست آورند.
در اعلامیه TSSB آمده است:

“شرکت های Liquidity یک گردش مالی سودآور را پیش بینی می کنند و ادعا می کنند سرمایه گذاران ممکن است در هر ماه ۵۱۵۸٫۶۲ دلار و بعد از ۱۸ ماه ۱٫۵۱۶٫۷۲ دلار دریافت کنند. ظاهرا این سود تضمین شده است. طبق این دستورالعمل، شرکت های Liquidity حتی ضمانت کتبی بازگشت ۱۰۰ درصدی سرمایه را به سرمایه گذاران ارائه می دهند. “

اما طبق دستور اعلام شده، این ادعاها کلاهبرداری است. علاوه بر این، هر سه شرکت Liquidity و جرارد برای فروش اوراق بهادار در تگزاس ثبت نشده اند. TSSB گزارش داد که اطلاعات ضروری را برای دارندگان این کارت در زمینه خطرات مرتبط با این طرح و چگونگی توانایی بازگشت سرمایه خود پنهان کرده اند.

گفتنی است که جرارد و شرکت های وابسته ۳۰ روز فرصت دارند تا به دستور منع توقیف اعتراض کنند.