video thumb

رسانه‌های اجتماعی با پشتیبانی بلاک چین ، انتخاب های بیشتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورند

آیا بلاک چین می تواند در دوران پس از کرونا با سانسورهای ارائه شده از سوی دولت مبارزه کند؟ در حالی که مردم همچنان به مباحثی چون توسعه فناوری، اقدامات اقتصادی و آزادی بیان به دلیل همه گیری کووید ۱۹، دوباره فکر می کنند، بلاک چین

ویشر در طی مصاحبه با کوین تلگراف توضیح داد که به طور کلی، آزادی بیان به معنای “امکان ابراز هر عقیده ای، حتی غیرمسئولانه است، البته تا زمانی که این عقیده خواستار خشونت نباشد”.

فن آوری بلاک چین سپس می تواند وارد عمل شود تا فرصتی برای “ابراز عقیده بدون خطر مجازات” از طرف دولت، فراهم شود. ولادیسلاو سمجونوف (Vladislavs Semjonovs)، یکی دیگر از بنیان گذاران Ignite معتقد است که پلتفرم های غیرمتمرکزی مانند Ignite ، سانسورهای تحت حمایت دولت را مانند ممنوعیت اخیر TikTok توسط دولت ایالات متحده “از نظر فنی غیرممکن می سازد.”

طبق گفته ویشر، یک شبکه اجتماعی و یا پلتفرم میکروبلاگینگ با قابلیت بلاک چین باید یک سیستم مدیریت محتوای حساس با پشتیبانی هوش مصنوعی را به منظور “محافظت از کاربران از هر نوع محتوای غیرقانونی” اجرا کند، زیرا تعدیل کنندگان نباید جزئی از پلتفرم های غیرمتمرکز مانند برنامه هایی باشند که هدفش مبارزه با سانسور است.

از آنجا که کاربران هنوز هم می توانند پست هایی را ببینند که دیگران می توانند آن را ” سخنان نفرت انگیز” تلقی کنند، سمجونوف می گوید که “آنها مجبورند این موضوع را توسط captcha تأیید کنند. کاربران همیشه می توانند تصمیم بگیرند که هیچ محتوایی را از یک کاربر خاص را مشاهده نکنند. ”
سمجونوف با روشی فنی توضیح می دهد که چگونه پروژه اش می تواند مرجعی برای سایر پلتفرم های مشابه باشد که می توانند شروع خود را به محیط بلاک چین شبکه های اجتماعی تبدیل کنند و چگونه می توان این پلتفرم را با استفاده از مدل هایی مانند DAO توسط جامعه اداره کرد. وی عنوان کرد:

“قبل از هر چیز، همانطور که BSC ارائه می دهد، Ignite (یا هر شبکه اجتماعی دیگری که تحت نظارت جامعه است) نمی تواند بدون یک مکانیسم اجماع قدرتمند و قابل انعطاف وجود داشته باشد. ثانیاً، BSC یک ویژگی مینی توکن ها (BEP8) را دارد که متناسب با سیستم جامعه آتی است. در مورد Skynet نیز ما ایده ها و دستورالعمل های مشترک را در مورد توسعه اکوسیستم غیر متمرکز با یکدیگر به اشتراک می گذاریم. شبکه اجتماعی نمی تواند UX راحت و بدون CDN را تضمین کند. “

هر دو بنیان گذار Ignite بر این باورند که اثرات منفی تحریم اخیر TikTok از سوی ایالات متحده و اقدامات مشابه دولت هند علیه برنامه های چینی “در دوره پس از همه گیری” افزایش می یابد. آنها عنوان کردند:

” ما معتقدیم که فن آوری های رسانه ای بلاک چین باید آزادی انتخاب را با محتوای رسانه های اجتماعی به مردم ارائه کنند – دقیقاً به همان روشی که فناوری های مالی بلاک چین با فعالیت های مالی خود چنین آزادی را به وجود آوردند.”