video thumb

اهمیت توسعه فضای مالی غیرمتمرکز

توسعه فضای دیفای شاید مهم ترین وظیفه ای باشد که در سال های آتی بر عهده جامعه ارز دیجیتال

دیفای لزوماً نیازی به براندازی سیستم فعلی ندارد. این اعتقاد وجود دارد که دیفای منابع مالی سنتی را تکمیل خواهد کرد و آن را وادار به انجام بهتر امور می کند.

در اوکی اکس، ما رشد دیفای را با سود زیاد شاهد بوده ایم. با وجود اینکه این پلتفرم، یک صرافی متمرکز بیت کوین (BTC) است، ما معتقدیم که این دو اکوسیستم می توانند همزیستی داشته باشند. ما معتقدیم که در کنار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال جایی برای سیستم مالی سنتی وجود دارد، بنابراین نیاز به صرافی های متمرکز وجود خواهد داشت. با این حال، پانوراما مطمئناً در حال تغییر است.

صرافی های بزرگ تمرکز خود را به منطقه جدیدی منتقل کرده اند: زنجیره عمومی. و بر خلاف رقبای اوکی اکس، چشم انداز این صرافی این است که OKChain کاملاً غیرمتمرکز باشد. ما معتقدیم که برای همه کسانی که می توانند به رشد فضای روزافزون دیفای کمک کنند، در واقع یک مسئولیت وجود دارد.

صرافی های فیات به ارز دیجیتال همیشه کانال مهمی برای سپرده گذاری ارز فیات برای جهان ارز دیجیتال خواهد بود. با این حال، همانطور که از حادثه اخیر Wirecard برمی آید، آنها نمی توانند تنها راه دستیابی به رمپ های فیات باشند.

افزایش معاملات مصرف کننده به مصرف کننده (C2C)

یکی از راه های مهم و مورد استفاده کنونی برای سپرده گذاری ارز فیات به ارز دیجیتال، معاملات مصرف کننده به مصرف کننده است. به این ترتیب، مشتریان خرده فروشی می توانند به طور کاملاً غیرمتمرکز وجوه را با استفاده از استیبل کوین ها واریز کنند. این در واقع با توجه به وضعیت نامشخص قانون گذاری در بعضی کشورها، این معاملات انتخاب بهتری برای بسیاری از افراد است و حتی در برخی کشورها ممکن است تنها راه افراد برای ورود به ارز دیجیتال باشد.

پلنفرم های معاملاتی مصرف کننده به مصرف کننده به طور مداوم در حال بهبود هستند، اما مانند سایر موارد در این فضای نوپا، هنوز هم کارهای بیشتری لازم است که انجام شود. مصرف کنندگان نیاز به آموزش بیشتری در مورد استیبل کوین ها یا توکن های مناسب برای استفاده و نحوه انتخاب پلتفرم ارائه دهنده که امنیت، تجربه کاربری خوب ارائه می دهد، دارند. از آنجا که پیشرفت هایی در این زمینه در این صنعت صورت گرفته است، انجام شده است، معاملات مصرف کننده به مصرف کننده به رمپ ضروری بعدی برای ارز دیجیتال تبدیل خواهد شد و به پذیرش انبوه منجر می شود.

پلتفرم معاملاتی همتا به همتای اوکی اکس در هند، نمونه بارز چنین اقدام رو به جلویی در معاملات همتا به همتاست. از طریق این پلتفرم، کاربران در هند با استفاده از روش های پرداخت چندگانه، از جمله کارت های اعتباری / بدهی ، PayPal، PhonePe ، IMPS ، UPI ، می توانند بیت کوین، تتر (USDT) و سایر ارزهای دیجیتال را با استفاده از روپیه هند خریداری کنند.

هند یک بازار بالقوه عظیم با جمعیت بالغ بر ۱٫۳ میلیارد نفر است که از این تعداد حدود ۵ میلیون نفر در حال حاضر دارای ارزهای دیجیتال هستند. این مسئله، پتانسیل بسیار خوبی برای رشد را نشان می دهد. علاوه بر این، لغو ممنوعیت بانک مرکزی هند از روی ارز دیجیتال در ۴ مارس و گسترش شدید محدودیت های ناشی از ویروس کووید ۱۹ باعث رونق بازار ارز دیجیتال در هند شده است.

گام های بزرگ برداشته شده در دیفای

پیشرفت در فضای دیفای، بسیار خوب بوده است. ما مفتخریم که از توسعه اجتناب ناپذیر آن پشتیبانی کنیم زیرا انتقال اتریوم به اتریوم ۲٫۰ و سایر پروژه های نوآورانه در این فضا شروع به ثبت رکوردهای جدید کرده است. به همین دلیل است که صرافی بیت کوین اوکی اکس این شانس را داشت تا اولین اعتبارسنج در زمینه تست Topaz برای اتریوم ۲٫۰ همراه با استخر استخراج OK Pool باشد.

به همین دلیل است که اوکی اکس در لیست مهم ترین پروژه ها در دیفای که شامل MakerDAO ، Compound ، DMM ، Synthetix ، Aave Aragon ، Curve و Serum می شود، فهرست شده است. به غیر از اتریوم، اینها برخی از مهم ترین ستون های این فضا هستند چرا که MakerDAO و Compound vying بزرگ ترین پروتکل های دیفای با بیش از ۲/۲ میلیارد دلار ارزش دارایی های دیجیتال هستند که هم اکنون در این فضا قفل شده است.

اینکه کاربران در سرتاسر جهان بتوانند به وام دسترسی پیدا کنند و بتوانند در تراکنش های همتا به همتا، بر روی ارز دیجیتال خود وام بدهند و سود کسب کنند، یک دستاورد بزرگ و غیرقابل توصیف است که در نهایت زندگی بسیاری از مردم در سراسر جهان را تغییر می دهد. برای اولین بار، مردم قادر به کنار گذاشتن یک بانک و معامله مستقیم از تلفن های همراه خود خواهند بود. آنها می توانند سود کسب کنند، به اعتبار دسترسی پیدا کنند، کسب و کار خود را راه اندازی کنند، فرزندان خود را به مدرسه بفرستند و زندگی با عزتی داشته باشند. همه اینها از طریق امور مالی غیرمتمرکز امکان پذیر خواهد بود.

در انتها باید عنوان کرد که سیستم مالی فعلی با عملکرد منفی در پس انداز مردم و از بین بردن قدرت خرید آنها، قدرت آنچه را که دیفای می تواند به همه ارائه دهد(شانس کسب سود واقعی و معنادار در پس انداز)، ندارد. سرانجام، مردم از طریق دیفای به ابزاری که فوق العاده غنی دسترسی پیدا می کنند.