video thumb

چگونگی تاثیرگذاری بلاک چین بر روی صنعت گیمینگ

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که آخرین موج بازی های مبتنی بر بلاک چین

بدون شک خوانندگان از انتظارات بالایی که در حال حاضر بر روی دوش بازی های بلاک چین قرار گرفته است، آگاه هستند. برای طرفداران فن آوری بلاک چین، این امیدواری وجود دارد که بهره برداری از ۲٫۵ میلیارد گیمر در سرتاسر جهان جهشی بزرگ به سمت پذیرش انبوه ایجاد کند.

فناوری بلاک چین و دفتر کل توزیع شده همچنان به گسترش به انواع صنایع مختلف ادامه می دهد زیرا تعداد فزاینده ای از مردم از مزایایی که می توانند از این فناوری به دست آورند، آگاه هستند. از کارآیی زنجیره تأمین از طریق صدور گواهینامه اصالت و منشأ تا ماهیت تغییر ناپذیر اطلاعات ذخیره شده بر روی یک بلاک چین، این فناوری در حال حاضر شاهد علاقه روزافزون مردم می باشد.

تنها در ماه گذشته، اطلاعیه هایی از سوی شرکت های مرتبط با برندهای تجاری جهانی مانند کوکا کولا، غول های حمل و نقل بین المللی که با بندر روتردام کار می کنند و دولت های ملی مانند فیلیپین در مورد پیاده سازی فن آوری های بلاک چین وجود دارد. با این حال، با وجود ارتقاء این فناوری توسط رهبران صنعت و طرفداران سیاسی مانند شی جینپینگ، رئیس جمهور چین این رشد چشمگیر تا حدودی از نظر ماهیت ارگانیک است. همچنین برای افزایش آگاهی از بلاک چین و ارزهای دیجیتال در بین عموم مردم، اقدامات کمی صورت می گیرد.

تئوری این است که به کارگیری بلاک چین توسط یک سوم جمعیت جهان، که بسیاری از آنها در حال حاضر با پرداخت های درون بازی و ارزها راحت هستند، می تواند فشارهایی باشد که در نهایت موجب پذیرش انبوه این فناوری شود. این اقدام، ممکن است به دلیل افزایش پذیرش ارز دیجیتال از گیمرهایی که از طریق بازی های بلاک چین در معرض این فن آوری زیرساختی قرار می گیرند، صورت گیرد.

بلاک چین چه کاری می تواند برای صنعت گیمینگ انجام دهد ؟

برخی معتقدند که ادغام فناوری بلاک چین قابلیت تحول در صنعت گیمینگ را دارد. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، در یک بیانیه مطبوعاتی که با کوین تلگراف به اشتراک گذاشته است، اظهار داشت:

“پتانسیل بلاک چین و ارزهای دیجیتال بسیار فراتر از بخش مالی است. با توجه به آمادگی صنعت گیمینگ در زمینه تحول مداوم، به ویژه در فناوری های جدید، بلاک چین در حال تبدیل شدن به یک بخش اساسی در توسعه صنعت گیمینگ است و قرار است صنعت جهانی گیمینگ را تغییر دهد.”

بلاک چین فواید زیادی برای صنعت گیمینگ به ارمغان می آورد، برخی از این فواید، از ویژگی های ذاتی بلاک چین هستند که در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. شفافیت فناوری بلاک چین می تواند گیم پلی قابل قبولی را به همراه آورد. در عین حال امنیت آن می تواند در برابر بازی های کلاهبرداری یا هک شدن محافظت کند. اما شاید بزرگ ترین تحولی که بلاک چین برای ر به ارمغان آورده است، تولید توکن های غیرقابل تعویض باشد.
در اصل، NFT ها به بازیکنان این امکان را می دهند که آیتم ها، شخصیت ها و توانایی های درون بازی خود را داشته باشند و سپس این موارد را با سایر بازیکنان تجارت کنند. CryptoKitties اولین بازی برای پیاده سازی NFT بود، اما پیوند بین ارزهای دیجیتال و معاملات آیتم های درون بازی، اقدامی فراتر از آن است.

در یک مقطع، ام تی گاکس به بزرگ ترین صرافی بیت کوین (BTC) در جهان تبدیل شد، اما قربانی یکی از بدنام ترین هک های صرافی بیت کوین در تمام دوران شد. با این حال، این وب سایت برای اولین بار به عنوان یک پلتفرم مهامله کارت شروع به کار کرد و نام خود را از “Magic: The Gathering Online” (eXchange) گرفت. می توان گفت مسیر گیمینگ و فناوری بلاک چین به یک چرخه کامل رسیده است.

Age of Rust

Age of Rust یک ماجراجویی اول شخص، پسا آخرالزمان، علمی- تخیلی است که توسط SpacePirate Games ساخته شده است. این بازی با داشتن گرافیک های زیبا، از اکتشافات، پنهان کاری، جنگ و معما ها استفاده می کند که برخی از آنها شامل شکار گنج درون بازی با یک صندوق جایزه به ارزش ۲۰ بیت کوین می باشد.

در حالی که بعضی از معماها از نوع استاندارد ” move-the-block-to-reach-hidden-switch” هستند ، برخی دیگر برای حل کردن معما نیاز به موارد ارز دیجیتال خاص در ترکیب با قدرت شناختی شخص دارند. این موارد را می توان در بازی، معامله، خرید و فروش جمع کرد. به عنوان بخشی از EnjinVerse، مجموعه ای روزافزون از بازی ها که امکان اشتراک گذاری آیتم های بازی را در اختیار شما قرار می دهد، برخی از موارد را می توانید در بازی های دیگر این پلتفرم کشف کنید.

کریس لاورم (Chris LoVerme)، بنیان گذار و مدیرعامل SpacePirate Games به کوین تلگراف گفت: “یکی از دلایلی که ما تصمیم به ساخت این بازی گرفتیم این است که دیوارهایی که بین گیمرها و پلتفرم های مبتنی بر ارز دیجیتال وجود دارد را بشکنیم.” عرضه نسخه اولیه بتای این بازی برای پاییز سال جاری برنامه ریزی شده است.

Neon District

Neon District یک بازی نقش آفرینی با مضمون سایبر پانک است. در این بازی در حالی که بازیکنان در یک محیط علمی – تخیلی با دشمنان می جنگند، آیتم ها و توانایی های منحصر به فردی را جمع آوری می کنند، همه این موارد به عنوان NFT معرفی می شوند که می توانند با سایر گیمرها خریدار و فروش شده و یا معامله شوند.

همانطور که کوین تلگراف پیش از این گزارش داده است، این بازی با تاخیرهای ناگواری روبرو شده است، آخرین مورد آن در ماه گذشته بود، زمانی که این کمپانی از انتقال به اتریوم راه حل لایه ۲ خبر داد.