video thumb

کلاهبرداری جدید ارز دیجیتال ، ثروتمندان هند را هدف قرار می‌دهد

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که کلاهبرداری جدید ارز دیجیتال

طبق اخبار تلویزیون هند، مجرمان سایبری افراد با درآمد بالا را در سراسر هند هدف قرار می دهند. قربانیان از طریق گروه های رسانه های اجتماعی پیام هایی دریافت می کنند که از آنها خواسته می شود تا بیت کوین را از طریق یک برنامه تلفن همراه خرید و فروش کنند.

این برنامه که ظاهراً به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال عمل می کند، در واقع کاملاً جعلی است. هنگامی که بیت کوین کاربر در صرافی جعلی سپرده گذاری شود، کلاهبرداران از پاسخگویی به سؤالات مربوط به قربانی امتناع کرده و ناپدید می شوند.

مانان شاه (Manan Shah)، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت Avalance Global Solutions گفت: یک مرد ناشناس هنگام انجام معامله با یکی از پلتفرم های جعلی بیش از ۵۰،۰۰۰ دلار موجودی خود را از دست داد. یکی از مهم ترین موارد کلاهبرداری، مربوط به یک تاجر دیگر هندی بود که مبلغی معادل ۳ میلیون دلار از وی کلاهبرداری صورت گرفته بود.

Sumit Gupta، بنیان گذار و مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال محلی CoinDCX معتقد است که با رشد محبوبیت دارایی های مبتنی بر بلاک چین ، خدمات ارز دیجیتال جعلی در سراسر هند رو به افزایش خواهد گذاشت.

کوین تلگراف پیشتر گزارش داده بود که پلیس هند پرونده ای را علیه پنج نفر که مظنون به دست داشتن در کلاهبرداری ارز دیجیتال شده اند و از سال ۲۰۱۷ سرمایه گذاران را فریب داده اند، ثبت کرده است.