video thumb

پشتیبانی تلفن سامسونگ از صرافی جمینی می‌تواند موجب پذیرش انبوه ارزهای دیجیتال شود

بر اساس گزارش های منتشر شده، تلاش های مشترک سامسونگ و جمینی ممکن است به غلبه بر برخی از موانع مرتبط با پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال

طبق اعلام شرکت تحلیلی فناوری Canalys، سامسونگ رهبر جهانی در بازار تلفن های هوشمند است و در سال ۲۰۱۹، حدود ۲۹۸٫۱ میلیون دستگاه تلفن به سراسر جهان منتقل کرده و ۲۱٫۸ درصد سهم بازار را در اختیار داشته است. افزودن پشتیبانی صرافی جمینی، موانع ورود ارز دیجیتال را برای میلیون ها نفر را کاهش می دهد.

پیش از این، دارندگان دستگاه های سازگار با Samsung Blockchain Wallet قادر به ذخیره ارز دیجیتال در تلفن های خود، ارسال و دریافت ارز دیجیتال و استفاده از برنامه های غیرمتمرکز بودند. با این حال، با این نسخه جدید، صاحبان سامسونگ هم اکنون می توانند ارزهای دجیتال را از طریق صرافی جمینی خرید و فروش کنند، و این باعث می شود که کار خرید و فروش برای آن دسته از افرادی که به تازگی به ارز دیجیتال ورود پیدا کرده اند، ساده تر شود.

هم سامسونگ و هم جمینی امیدوارند که با ساده تر کردن روند به دست آوردن ارز دیجیتال، بتوانند بر برخی از موانعی که منجر به پذیرش ناچیز ارزهای دیجیتال شده است، غلبه کنند. تایلر وینکلووس، مدیرعامل شرکت جمینی در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت:

“ارز دیجیتال فقط یک فناوری نیست، بلکه یک حرکت است. ما مفتخریم که با سامسونگ بلاک چین همکاری می کنیم تا قدرت انتخاب گسترده تر، استقلال و فرصت بیشتری را برای بیشتر افراد در سراسر جهان به ارمغان بیاوریم. “

یک مانع بزرگ بر سر راه پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال

بیت کوین (BTC) از زمان ظهورش تا کنون با وجود موانعی که بر سر راه خود داشته، سختی های دشواری را تجربه کرده است. در ابتدای امر، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، تا حد زیادی به عنوان ابزاری برای انجام امور غیرقانونی تلقی می شدند و به نوعی در همین زمینه نیز شهرت یافته اند. از سفارش دارو به صورت آنلاین گرفته و رمزگذاری بدافزارها (نرم افزاری مخرب که از منابع رایانه استفاده می کند تا برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کند) ، ارزهای دیجیتال بدنام شده اند.

متأسفانه، از آنجا که ارز دیجیتال از طریق رایانه ها قابل دسترسی است، که همیشه در برابر حملات سایبری آسیب پذیر هستند، بسیاری از افراد نیز در هنگام پذیرش ارز دیجیتال به عنوان ارز خود، نگران امنیت بودجه های خود هستند. اگرچه ارزهای دیجیتال برای حفظ امنیت از رمزنگاری پیچیده ای استفاده می کنند و راه های زیادی برای بهبود بیشتر امنیت وجوه وجود دارد – از جمله تغییر از ذخیره ابری به کیف پول سرد – بسیاری از افراد از ترس از هک شدن زیاد به ارزهای دیجیتال روی نمی آورند.

اگرچه این نگرانی ها متوقف نشده اند، اما به دست آوردن ارز دیجیتال در برخی کشورها دشوارتر شده است و مانع تبدیل شدن به یک ارز جهانی می شود. با توجه به اینکه چندین دولت ممنوعیت ارز دیجیتال را اعلام کرده اند و بسیاری از افراد از VPN استفاده نمی کنند تا آن تحریم ها را کنار بگذارد، این بدنامی گسترش یافته است به ویژه با توجه به اینکه چین، یکی از بزرگ ترین بازارهای مصرفی، یکی از کشورهایی است که تلاش زیادی برای سرکوب ارزهای دیجیتال کرده است.

از این گذشته، حتی اگر مردم در مورد ارزهای دیجیتال نگرانی نداشته باشند و از لحاظ قانونی منعی برای به دست آوردن این توکن ها نداشته باشند، باز این وجود بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال آن قدر پیچیده هستند که یک کاربر معمولی نتواند از آن استفاده کند. در حالی که طی چند سال گذشته یک روند رو به رشد در صرافی های کاربرپسند وجود داشته است که یکی از آنها جمینی است، اما باز هم عدم وجود صرافی های آسان برای استفاده ممکن است به طور قابل توجهی مانع از پذیرش زودهنگام ارزهای دیجیتال شود.

در تمام این آشفتگی ها، سامسونگ یکی از بزرگ ترین طرفداران و حامیان ارز دیجیتال بوده است. در سال ۲۰۱۹، این شرکت Samsung Blockchain Wallet را به بازار عرضه کرد که از ارسال، دریافت و ذخیره توکن های ERC-20 و همچنین استفاده از برنامه های غیر متمرکز ساخته شده بر روی اتریوم پشتیبانی می کند.

این اقدام به عنوان یکی از بزرگ ترین حرکت های فناوری در جهت پذیرش ارز دیجیتال، به همراه ارز دیجیتال لیبرای فیس بوک مشاهده شد. با این حال، بدون امکان خرید ارزهای دیجیتال در صرافی ها، هنوز هم برای صاحبان سامسونگ که قبلاً صاحب ارز دیجیتال نبودند، مانعی به همراه دارد.

همکاری سامسونگ و جمینی برای پذیرش انبوه ارز دیجیتال

در حالی که درک ریاضیات پیچیده پشت ارزهای دیجیتال ممکن است برای مصرف کنندگان دشوار باشد، اما مزایای یک ارز جهانی نمی باشند. با پشتیبانی از جمینی که در مدل های جدید سامسونگ گلکسی سامسونگ قرار گرفته است، پذیرش گسترده ارز های دیجیتالممکن است نزدیک و نزدیک تر شود.

بر خلاف برخی دیگر از صرافی های ارز دیجیتال مانند بایننس، بیترکس با پولونیکس، جمینی، به جای ایجاد محیطی که برای تجارت فعال طراحی شده است، بر ارائه تجربه خرید و فروش ساده و بصری ارز دیجیتال برای کاربران خود تمرکز دارد. این اقدام در ذات دوستانه و مبتدی این صرافی و تمرکز آن روی استراتژی های سرمایه گذاری با کوین بیس قابل مقایسه است.

جمینی نیز یکی از معدود صرافی هایی است که BitLicense دارد که برای فعالیت یک صرافی در ایالت نیویورک لازم است. این مسئله، جمینی را در معرض بازاری بالغ بر ۱۹ میلیون نفر قرار می دهد که همه رقبای آن به آن دسترسی ندارند.

این دو شرکت با حمایت بومی از جمینی و استفاده از کیف پول های سرد سامسونگ، این امکان را برای ورود خون تازه به فضای ارز دیجیتال و تأمین صندوق های ایمن در کیف پول سرد فراهم می کند. Jeanine Hightower-Sellitto، مدیر اجرایی جمینی در این باره اظهار داشت:

“برای اینکه میلیون ها کاربر سامسونگ در سراسر ایالات متحده و کانادا، قادر به ذخیره مستقیم ارز دیجیتال بر روی گوشی های خود باشند، مانع دیگری از سر راه برداشته می شود.”

اگرچه این اقدام به تنهایی کافی نخواهد بود تا به طور کامل چشم انداز ارزهای دیجیتال را تغییر دهد، اما این اقدام راه را برای تحولات پیشگامانه آینده هموار می سازد.

نگاه رو به جلو

اگرچه Samsung Pay همچنان از بازار Apple Pay عقب مانده است، اما همچنان یک پایگاه کاربیر قابل توجه را حفظ کرده است که پیش بینی می شود امسال ۱۰۰ میلیون کاربر را به خود اختصاص دهد. در حالی که Samsung Blockchain Wallet در حال حاضر با Samsung Pay ادغام نمی شود، به نظر می رسد که فقط یک قدم کوچک مانده تا صاحبان گوشی های گلکسی بتوانند ارز فیات را با توکن ها یا بر عکس بر روی صرافی جمینی مبادله کنند و سپس بلافاصله آنها را برای خریدهای روزمره مورد استفاده قرار دهند.

با ادغام گسترده Samsung Pay در زندگی روزمره چندین کشور آسیایی، می توان گفت که تأثیرات پیشرفته ای این چنینی می تواند واقعاً گسترده باشد. اگرچه چنین ادغامی کاملاً در این مرحله گمانه زنی است، اما به نظر می رسد همکاری سامسونگ و جمینی نشان می دهند که آینده برای ارزهای دیجیتال روشن است.

در واقع، صرف نظر از اینکه این همکاری اخیر تأثیر داشته باشد یا نه، مشخص است که بلاک چین و فناوری های رمزنگاری مشابه آمده اند که بمانند. از ارز دیجیتال گرفته تا برنامه های غیرمتمرکز، این فناوری ها برای تغییر جهان آماده هستند.

در حالی که چشم انداز ارز دیجیتال به عنوان یک ارز واقعی جهانی بسیار دور به نظر می رسد ، اما این تحولات اخیر ما را به این چشم انداز بیشتر نزدیک می کند.