video thumb

یک لایحه جدید در آلمان پیشنهاد می‌کند که اوراق بهادار با بلاک چین دیجیتالی شوند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که قانون گذاران فدرال در آلمان به دنبال نوسازی اوراق بهادار کشور با فناوری بلاک چین

مقامات در یک بیانیه رسمی تصریح کردند که پذیرش اوراق بهادار دیجیتال یکی از جنبه های اصلی استراتژی بلاک چین این دولت فدرال است.
طبق قوانین کنونی در آلمان، ابزارهای مالی که به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی می شوند باید در یک سند تضمین شوند.

از این رو، فناوری بلاک چین با ارائه جایگزینی برای گواهی کاغذی، به تضمین نقدینگی و انطباق کمک می کند. به گفته این مقامات، پیش نویس این لایحه پیشنهادی که وضوح نظارتی را نیز بهبود می بخشد، تصریح می کند که سازمان نظارت فدرال به عنوان یک قانون گذار اصلی در زمینه سهام الکترونیکی مبتنی بر بلاک چین عمل خواهد کرد.

در این بیانیه رسمی یادآوری می شود که این آژانس مسئولیت نظارت بر صدور اوراق بهادار دیجیتال و نگهداری دفاتر کل غیر متمرکز را مطابق با قانون بانکداری آلمان نیز بر عهده دارد.

تعدادی از حوزه های قضایی جهانی درزمینه پیشرفت اوراق بهادار دیجیتالی شده مبتنی بر بلاک چین کار کرده اند. به عنوان مثال، در اوایل ژوئیه سال ۲۰۲۰، یک شرکت در ایالات متحده معاملات مبتنی بر اتریوم را برای یک صندوق جدید متشکل از سهام اوراق بهادار خزانه داری ایالات متحده آغاز کرد.

همچنین لازم به ذکر است که در اوایل ماه ژوئن، هولدینگ مالی Tokai Tokyo که یک موسسه بزرگ مالی سنتی در ژاپن است، اعلام کرد که قصد دارد یک صرافی اوراق بهادار دیجیتال را در ژاپن راه اندازی کند. این شرکت اعلام کرد که هدفش استفاده از فناوری بلاک چین در صنعت مالی برای صدور اوراق بهادار دیجیتال است.