video thumb

علاقه‌ یکی از ایالات هند به استفاده از بلاک چین برای رای‌گیری الکترونیکی

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که ایالت تلنگانا در هند ممکن است یک پلتفرم رای گیری الکترونیکی بلاک چین

بر اساس این گزارش ها، تلنگانا یک ایالت جدید در جنوب کشور هند، به زودی ممکن است یک سیستم رای گیری الکترونیکی مبتنی بر بلاک چین را توسعه دهد تا رای گیری از راه دور را تسهیل کند.  جیش رانجان (Jayesh Ranjan)، دبیر ارشد فناوری اطلاعات در سخنرانی در یک وبینار که توسط کمیسیون انتخابات هند و آژانس Tamil Nadu E-Governance اداره می شود، اظهار داشت که ممکن است این کشور در ابتدا، رای گیری الکترونیکی بلاک چین را در مقیاس اندک آزمایش کند و بعداً اجرای آن را گسترش دهد.

اعضای کمیسیون انتخابات هند، وزارت الکترونیک و IT، پلتفرم مشارکت شهروندان هند MyGov و رهبران صنعت بلاک چین نیز بخشی از این وبینار بودند.

به گزارش پایگاه خبری محلی Deccan Chronicle، اعضای این وبینار در مورد استفاده احتمالی از فناوری بلاک چین در مورد استفاده از پلتفرم رای گیری الکترونیکی برای ایالت های هند بحث کردند.

رانجان عنوان کرد که این ایالت ممکن است ارگان های کوچکتر مانند جوامع مدنی، محلات و انجمن های ورزشی را ترغیب کند تا انتخابات داخلی خود را با استفاده از پلتفرم رای گیری الکترونیکی مبتنی بر بلاک چین برگزار کنند.

بسته به موارد استفاده از این پلتفرم در این آزمایش هایی که در مقیاس کوچک صورت می گیرد، آنها ممکن است دولت های ایالتی دیگر را نسبت به استفاده از این پلتفرم بلاک چین ترغیب کنند. رانجان همچنین امیدوار بود که با نشان دادن پیشرفت های وعده داده شده توسط چنین پلتفرم های نرم افزاری، روزی راه حل رای گیری الکترونیکی بلاک چین را که در سطح ملی مورد استفاده قرار می گیرد، گسترش دهند. وی عنوان کرد:

“باید به این فناوری خاص نیاز وجود داشته باشد. باید اثبات شود که می توان با استفاده از بلاک چین و رأی گیری از راه دور، می توان نقص های خاصی را برطرف کرد.”

وی تصریح کرد: استفاده از فناوری بلاک چین به آن اندازه ای که به نظر می رسد، دشوار نیست. برای اثبات نظر خود، وی نمونه ابتکارعمل T-Chits دولت تلنگانا را که با استفاده از بلاک چین برای مدیریت صندوق های چیت در ایالت مورد استفاده قرار می گیرد، به اشتراک گذاشت. صندوق های چیت یک نسخه هندی از طرح پس انداز و اعتبار است.

در ۱۲ ماه گذشته، دولت تلنگانا علاقه فزاینده ای را به فناوری بلاک چین نشان داده است. در ماه مه سال ۲۰۱۹، کوین تلگراف گزارش داد که این ابیالت در نظر دارد خود را به عنوان مرکزی برای توسعه بلاک چین معرفی کند.