video thumb

یک میلیون کره‌ای دارای گواینامه رانندگی مبتنی بر بلاک چین هستند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که یک میلیون کره‌ای جنوبی گواهینامه رانندگی فیزیکی خود را به نفع جایگزین کردن آن با نمونه دیجیتال مبتنی بر بلاک چین که در رابطه با برنامه تلفن هوشمند PASS مورد استفاده قرار گرفته است، کنار گذاشته اند.

این آمار نشان دهنده بیش از ۳ درصد از کل جمعیت راننده در کره جنوبی می باشد که طبق آمار Statista در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۲٫۶ میلیون راننده دارای گواهینامه رانندگی بوده اند. گفتنی است که این نخستین کارت شناسایی دیجیتالی مجاز است که در سراسر کره جنوبی مورد استفاده قرار می گیرد و در سپتامبر ۲۰۱۹ توسط وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور تأیید شده است.

این پروژه در ماه مه توسط آژانس پلیس ملی با همکاری اداره حمل و نقل جاده ای کره و سه ارائه دهنده اصلی ارتباط از راه دور کشور: SK ، KT و LG U + آغاز به کار کرد. در ماه گذشته ، ۲۷ مرکز آزمایش گواهینامه رانندگی کره جنوبی از برنامه PASS به منظور صدور دوباره گواهینامه های دیجیتال استفاده کردند.

از این راه حل شناسایی هویت قانونی می توان برای شناسایی و الزامات اثبات سن نیز استفاده کرد. کاربران گواهینامه خود را از طریق بارکد یا کد QR بر روی این برنامه نشان می دهند. ساکنان غیر کره ای نیز نسخه انگلیسی گواهینامه را دریافت می کنند.

صنایع دیگر، از جمله کرایه اتومبیل نیز در حال تحقیق در مورد امکان استفاده از این شناسه ها به عنوان جایگزینی برای شناسایی های چهره به چهره هستند.

کره جنوبی طرفدار بلاک چین است

تنها در طی هفته جاری کره جنوبی، از ادغام های متعدد فناوری بلاک چین خبر داده است. برنامه پرداخت سئونگنام با صدور حواله های هدیه دیجیتال جدید گسترش می یابد در حالی که عزمان به ساحل در بوسان قادر به پرداخت هزینه های خدمات با بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) هستند.

یکی از بزرگ ترین بانک های کره جنوبی KEB Hana Bank با Korea Expressway Corporation برای پیاده سازی یک سیستم عوارض مبتنی بر بلاک چین برای بزرگراه های این کشور همکاری کرد.

صدور مجوزهای مبتنی بر بلاک چین در استرالیا

همچنین باید عنوان کرد که کره جنوبی تنها کشوری نیست که نگاهی به انتقال مجوزهای موجود به قالب های دیجیتالی در بلاک چین داشته باشد. در اواخر سال ۲۰۱۸ ، دولت NSW استرالیا از آزمایش مجوزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوم خبر کرد که می تواند جایگزین موارد فیزیکی شود.