video thumb

آیا گذرنامه‌های الکترونیکی بلاک چینی می‌توانند به نجات صنعت گردشگری کمک کنند؟

بر اساس گزارش های منتشر شده، ShareRing در تلاش برای احیای صنعت ۹ تریلیون دلاری گردشگری جهانی، یک برنامه گذرنامه الکترونیکی ناشناس با ردیابی مخاطب را راه اندازی کرده است.

شرکت ShareRing یک راه حل ردیابی مبتنی بر بلاک چین

برنامه ShareRing که بر روی صنعت ۹ تریلیون دلاری توریسم جهانگردی متمرکز شده است، به کاربران امکان می دهد اسناد مهم مانند ویزای الکترونیکی هنگام ورود (eVOA)، اطلاعات گذرنامه، بیمه مسافرتی، پرواز و رزرو محل اقامت و نتایج تست منفی کووید ۱۹ را بارگذاری کنند.

هنگامی که یکی از کاربران این برنامه جواب آزمایش در کووید ۱۹ مثبت باشد، این برنامه به طور ناشناس اطلاعات لازم را به دولت می فرستد و به دیگران امکان می دهد تا در صورت تماس با شما مطلع شوند.

این برنامه همچنین می تواند با سیستم های eVOA، شرکت های بیمه مسافرتی، خطوط هوایی، هتل ها و سایر سازمان های ذیربط ادغام شود و به شرکت ها امکان می دهد بدون کشف اطلاعات شخصی، برنامه را اسکن کنند. جین سدلر-کید (Jane Sadler-Kidd)، بنیان گذار ShareRing توضیح داد که اسناد و اطلاعات شخصی از این دستگاه خارج نمی شودند. وی در این باره عنوان کرد:

“وقتی شخصی برای ShareRing ID ثبت نام کرد، ما عکس، ویدئوی شخصی، نام،DOB ، آدرس و غیره را می گیریم و آن را در یک فایل رمزگذاری شده ذخیره می کنیم که هرگز از دستگاه کاربر خارج نمی شود. ما همچنین “اثر انگشت” از داده ها و اسناد را تهیه می کنیم و آن را بر روی بلاک چین ذخیره می کنیم. “

به منظور سرعت بخشیدن برای امر پذیرش، ShareRing به دولت ها و کسب و کارها امکان می دهد تا بدون استفاده از برند ShareRing ، این برنامه گذرنامه را در راه حل های موجود ادغام کنند. کید افزود که گذرنامه کووید ۱۹ ارزان قیمت بوده و مورد توجه مصرف کنندگان می باشد.

“ShareRing با محافظت از حریم خصوصی، پذیرش این برنامه را در میان مردم تشویق می کند.”

بلاک چین در تمام جبهه ها با کووید ۱۹ مبارزه می کند

ردیابی مخاطب تنها جبهه ای نیست که شرکت ها از بلاک چین برای مقابله با این همه گیری جهانی استفاده می کنند. سومین تولیدکننده بزرگ ماکارونی جهان یعنی De Cecco در حال اتخاذ راه حل مدیریت عفونت ریسک My Care است که بر روی وی چین (VeChain) برای کمک به امنیت کارمندان و اپراتورها در سراسر ایتالیا شاخته شده است.

در مارس سال ۲۰۲۰، سازمان بهداشت جهانی (WHO) یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین MiPasa را برای تسهیل “اشتراک اطلاعات کاملاً خصوصی بین افراد، مقامات ایالتی و مؤسسات بهداشتی” راه‌اندازی کرد.

گفتنی است که هلند نیز از پلت فرم بلاک چین Tymlez برای نقشه برداری و تجزیه و تحلیل زنجیره تأمین پزشکی این کشور استفاده می کند، در حالی که یک برنامه مشابه نیز در ایالات متحده و کانادا با همکاری IBM مورد استفاده قرار می گیرد.