video thumb

بیت کوین در حال رقابت با Bank of America

با ادامه روند صعودی قیمت‌ ارزهای دیجیتال

تمامی سرمایه‌ای که در بیت کوین سرمایه گذاری شده است در حال حاضر فقط چند میلیارد دلار از ارزش بانک مرکزی آمریکا را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های کوینتلگراف، کلاه بازار فعلی بیت کوین بیش از ۲۱۷ میلیارد دلار قیمت دارد. در حالیکه خبرگزاری اقتصادی یاهو فاینانس نشان می‌دهد کلاه بازار بَنک آو امریکا (Bank of America) کمی بیش از ۲۲۶ میلیارد دلار در اختیار دارد.

کلاه بازار بیت کوین

اگرچه این ارز دیجیتالی از زمان ظهور خود نوسانات قیمتی گوناگونی را پشت سر گذاشته است اما قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ رشد قابل توجهی داشت. در ماه مارس، درست قبل از شیوع کرونا در سرتاسر دنیا، بانک مرکزی آمریکا سرمایه خود را به ۱۶۸ میلیارد دلار رساند و در همان زمان، ارزش کلاه بازار بیت کوین نزدیک به ۱۴۵ میلیارد دلار رسید.

در ماه آوریل مدیرعامل آمازون، ارزش خالص تقریبا ۱۴۰ میلیارد دلار اعلام کرد و در آن موقع کلاه بازار بیت کوین نزدیک ۱۳۰ میلیارد دلار بود. در واقع به نظر می‌رسد که آمازون تمام بیت کوین در گردش را با چند میلیارد خریداری کرده است اگرچه خرید انبوه به دلیل عوامل مختلفی چون افزایش قیمت و نقدینیگی در زندگی واقعی غیرممکن است.

از آن زمان، سرمایه خالص جف بیزوس مدیر عامل آمازون به ۱۹۳ میلیارد دلار رسید و ارزش بیت کوین با این حال  در ۱۲۷ میلیارد دلار باقی ماند.

گفتنی است، اخیر پیش بینی شده است که آینده کلاه بازار بیت کوین بیش از ۸۰ یا ۹۰ تریلیون دلار می‌رسد.