video thumb

بهترین زمان برای خرید بیت کوین چه زمانی است؟

هر یک از سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال، چه حرفه‌ای و چه غیرحرفه‌ای، یک استراتژی معاملاتی دارد که برخی دانسته آن را در پیش گرفته‌اند و برخی ندانسته به استفاده از آن پرداخته‌اند. با این حال، سؤال مهمی که کماکان توسط سرمایه‌گذاران بازار مطرح می‌شود این است که بهترین زمان برای خرید و فروش ارز دیجیتال کدام است؟ این سؤال بیشتر در خصوص بیت‌کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار مطرح می‌شود که سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده است و بیشتر افراد به‌جای معامله‌ی دیگر رمزارزها، تمرکزشان را به طور خاص بر روی بیت‌کوین می‌گذارند. در این مقاله‌ از سرمایکس، قصد داریم بهترین زمان‌ها برای خرید بیت‌کوین که بیشتر شامل استراتژی‌های معاملاتی می‌شود را معرفی کنیم.

استراتژی‌هایی که هرکدام بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین به حساب می‌آیند

همان طور که در مقاله بیت کوین چیست هم گفتیم، ممکن است در ابتدا تصور کنید که بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین، یک روز یا یک ساعت مشخص است، اما واقعیت این است که بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین از این طریق به دست نمی‌آید، بلکه این استراتژی‌های مهم معاملاتی در خصوص خرید و فروش بیت کوین است که بهترین زمان خرید بیت‌کوین را مشخص می‌کنند. استراتژی‌های مهم معاملاتی که بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین را شکل می‌دهند به شرح زیر هستند:

خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بالا

برخی از معامله‌گران هنگام مشاهده‌ی افزایش قیمت بیت کوین، کنترل خود را از دست می‌دهند و اقدام به خرید بیت‌کوین می‌کنند، موضوعی که در صورت افت قیمتی بیت‌کوین که در این حالت احتمالش بسیار است، ناچار می‌شوند که بیت‌کوین خریداری شده را در قیمت پایین بفروشند. به همین دلیل است که معامله‌گر باید در زمان‌های نزولی خرید کند و سپس در زمان‌های صعودی بفروشد.

نوسان گیری بیت‌کوین

به‌جای بسنده کردن به ساعت‌های خیالی که خود را به عنوان بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین جا می‌زنند، خودتان بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین را ایجاد کنید. بازار ارزهای دیجیتال یک بازار نوسانی است و معامله‌گر می‌تواند با استفاده از ابزارهای تحلیلی نوسان بیت‌کوین را رصد کند و بر اساس آن حرکت بیت‌کوین را پیش‌بینی کند. مسلماً این تحلیل‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا در بهترین زمان بیت‌کوین را خریداری کنید و سپس به سود که دست یافتید، آن را بفروشید.

انجام معاملات روزانه و لحظه‌ای بیت‌کوین

این روش به نوسان گیری شباهت دارد، با این تفاوت که نوعی نوسان گیری روزانه به حساب می‌آید که معامله‌گر به طور ساعتی اقدام به خریدوفروش بیت‌کوین می‌کند. این روش نسبت به روش نوسان گیری، ریسک بیشتری دارد و نیاز است که معامله‌گر تسلط زیادی بر روی ابزارهای تحلیل تکنیکال داشته باشد تا بتواند به خوبی نمودارها را بخواند.

سرمایه‌گذاری میان‌مدت در بیت‌کوین

یکی از استراتژی‌های کم ریسک به حساب می‌آید که در آن معامله‌گر پس از تحلیل‌های مختلف و زیر نظر گرفتن میزان نوسانات بیت‌کوین، زمان مناسب برای خرید بیت‌کوین را مشخص می‌کند و آن‌ را پس از یک دوره‌ی شش‌ماهه یا حتی یک‌ساله، به فروش می‌رساند. در این روش به دلیل بازه‌ی زمانی نسبتاً طولانی‌ای که بیت‌کوین نگهداری می‌شود، ریسک کمتر است، اما ممکن است سود چندانی نصیب معامله‌گر نشود، به خصوص اگر بیت‌کوین و بازار در آن بازه‌ی زمانی نزولی باشند.

سرمایه‌گذاری بلند‌مدت (HODL) در بیت‌کوین

پس از سرمایه‌گذاری میان‌مدت، سرمایه‌گذاری بلند‌مدت یا HODL، جزو مطمئن‌ترین و کم ریسکی‌ترین روش‌های معاملاتی بیت‌کوین به حساب می‌آید. در مقاله بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت هم گفتیم که این روش بیشتر مناسب افرادی است که نیاز فوری به دارایی نقدی خود ندارند و می‌توانند مبلغی را برای طولانی‌مدت جهت سرمایه‌گذاری کنار بگذارند. در این روش، معامله‌گر بیت‌کوینی را در زمانی به انتخاب خود خریداری می‌کند و آن را برای مثال تا 3 سال، در کیف پول ارز دیجیتال خود نگه می‌دارد و اقدام به فروش آن نمی‌کند. این روش معمولاً به معامله‌گر سودهای قابل‌توجه می‌دهد و برای اثبات آن کافی است که تاریخچه قیمتی بیت‌کوین مانند قیمت بیت کوین در سال 96 را در سال‌های اخیر بررسی کنید.

آیا اکنون وقت مناسبی برای خرید بیت‌کوین است؟

همان‌طور که گفته شد، این معامله‌گر است که وقت مناسب برای خرید بیت‌کوین را مشخص می‌کند. کسی نمی‌تواند بگوید که امروز روز خوبی برای خرید بیت‌کوین است، یا اکنون وقت خوبی برای خرید بیت‌کوین است، بلکه این معامله‌گر است که باید با بررسی نمودار قیمتی بیت‌کوین و روند آن، خود بر اساس استراتژی معاملاتی‌اش بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین را مشخص کند. به عقیده‌ی بسیاری از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال، از بهترین روش‌ها بری خرید بیت‌کوین این است که در کف قیمتی با سرمایه محدود اقدام به خرید کنید و سپس به صورت پله‌ای، بیت‌کوین‌های بیشتری خریداری کنید.

این در واقع همان روش مرحله‌ای است که جزو یکی از استراتژی‌های معاملاتی کارآمد و عالی است. در این روش شما در کف قیمتی بیت‌کوین خریداری می‌کنید و سپس با بررسی روزانه روند قیمتی بیت‌کوین، موقعیت‌های بهتر و مشابه را برای خرید مجدد بیت‌کوین مشخص می‌کنید و دارایی خود را افزایش می‌دهید. در واقع شما یک سرمایه مشخص کرده‌اید، بخشی از آن را بیت‌کوین می‌خرید و سپس بخش دیگر را به صورت پله‌ای، به بیت‌کوین تبدیل می‌کنید.

بهترین استراتژی خرید بیت‌کوین کدام است؟

همان طور که در سایت fortunebuilders هم گفته شده، می‌توان با اطمینان بالایی گفت که بهترین استراتژی خرید بیت‌کوین، سرمایه‌گذاری بلند‌مدت بیت‌کوین است. تجربه‌ی سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و کهنه‌کار بازار نشان می‌دهد که خرید بیت‌کوین در قیمت‌های پایین و نگهداری آن برای یک مدت‌زمان طولانی، معامله‌گر را در نهایت به یک سود غیرقابل‌تصور می‌رساند. اگرچه بازار ارزهای دیجیتال نوسانی است و هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست، اما روندهای قیمتی گذشته‌ی بیت‌کوین نشان می‌دهد که بیت‌کوین هرساله افزایش پیدا کرده است و ازاین‌رو می‌توان گفت که هولد بلند‌مدت بیت‌کوین، به احتمال زیاد در نهایت به سود ختم می‌شود.

دیگر نکاتی که باید برای تشخیص بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین بدانیم

اکنون باید بدانید که چگونه می‌توان بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین را تشخیص داد، اما در کنار روش‌ها و استراتژی‌های گفته شده، مواردی وجود دارد که حائز اهمیت هستند و معامله‌گر بهتر است که نسبت به آن‌ها آگاه باشد تا بتواند با ریسک بسیار کمتری اقدام به خرید بیت‌کوین کند و دارایی‌اش را از دست ندهد. این نکات که باید برای تشخیص بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین بدانید به شرح زیر هستند:

·        حد ضرر داشته باشید: همان‌طور که گفته شد، بازار ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین به طور کلی، همیشه در حال رشد نیستند و مواقعی وجود دارد که بازار در شرایط کاملاً نزولی قرار می‌گیرد، شرایطی که هرگز نمی‌توان حدس زد که چه زمانی به پایان می‌رسد. ازاین‌رو، شدیداً توصیه می‌شود که حد ضرر داشته باشید و به محض اینکه قیمت به زیر حد ضرری که مشخص کردید رسید، سریعاً دارایی خود را بفروشید و خارج شوید تا بیشتر از این متحمل ضرر نشوید.

·        هدف داشته باشید: سرمایه‌گذار خوب کسی است که هدف دارد چرا که نبود هدف در نهایت باعث از دست رفتن دارایی‌تان می‌شود. ممکن است بپرسید که منظور از هدف داشته باشید چیست؟ منظور این است که نسبت به روشی که دنبال می‌کنید و مواردی که برای خود مشخص می‌کنید، تحت هر شرایطی پایبند باشید. برای مثال، اگر می‌خواهید بلند‌مدت سرمایه‌گذاری کنید، باید به مدت‌زمان برای مثال 3 ساله‌ای که تعیین می‌کنید، پایبند باشید و هرگز در طول آن اقدام به فروش نکنید. یا برای مثال، حد ضرری که مشخص کرده‌اید را تحت هیچ شرایطی از بین نبرید و به محض نزول قیمت به زیر آن، دارایی‌تان را بفروشید.

·        هرگز تمامی سرمایه زندگی‌تان را وارد ارزهای دیجیتال نکنید: بسیار مهم است که صرفاً بخشی از سرمایه‌تان که آماده‌ی از دست دادنش هستید را وارد ارزهای دیجیتال کنید چرا که همان‌طور که گفته شد، بازار ارزهای دیجیتال قابل پیش‌بینی نیست و شما باید با سرمایه‌ای ورود کنید که آماده‌ی از دست دادنش هستید.

جمع‌بندی

بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین را سرمایه‌گذار مشخص می‌کند و هرگز نمی‌توان گفت که خرید بیت‌کوین در فلان ساعت بهترین زمان برای خرید است. این خود معامله‌گر است که باید بر اساس استراتژی معاملاتی که در پیش می‌گیرد، بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین را مشخص می‌کند. با این حال، به طور کلی بهترین زمان همیشه زمانی است که بیت‌کوین در کف قیمتی قرار دارد، اما در همان شرایط هم بهتر است که معامله‌گر حد ضرر داشته باشد یا به صورت پله‌ای اقدام به افزایش بیت‌کوین‌هایش کند.

سوالات متداول
بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین چه زمانی است؟

بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین یک‌زمان مشخص نیست و بسته به استراتژی شما، می‌توان زمان متفاوتی باشد، اما به طور کلی، بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین زمانی است که بیت‌کوین در کف قیمتی قرار دارد.

بهترین استراتژی معاملاتی برای خرید بیت‌کوین کدام است؟

سرمایه‌گذاری بلند‌مدت به دلیل کم ریسک بودن و مطمئن بودن، بهترین استراتژی سرمایه‌گذاری بیت‌کوین در بازار ارزهای دیجیتال است.

آیا لازم است حد ضرر داشته باشیم؟

بله. صرفاً تشخیص بهترین زمان برای خرید بیت‌کوین کافی نیست و معامله‌گر باید به پس از آن نیز فکر کند. حد ضرر به شما کمک می‌کند که پس از خرید، در صورتی که بازار بر خلاف پیش‌بینی شما پیش رفت، بتوانید به سرعت بدون متحمل شدن ضرر بیشتر، دارایی خود را خارج کنید.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است