video thumb

بانک‌های دولتی چین، کیف‌پول یوان دیجیتال را مورد آزمایش قرار دادند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که، بانک های تجاری دولتی در چین یک کیف پول را برای یوان دیجیتال آتی این کشور آزمایش می کنند.

طبق گزارش ارائه شده توسط رویترز، بانک ها در حال آزمایش برنامه کیف پول برای انتقال پول و پرداخت با استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی چین یا CBDC هستند. همانطور که گزارش شد، این توسعه در ابتدا توسط چندین کارمند در بانک های دولتی شهرهایی از جمله شنژن به روزنامه دولتی چین یعنی ۲۱st Century Business Herald عنوان شد.

این تحول جدید نشانگر نقطه عطف مهم دیگری در پیشرفت چین در پذیرش یوان دیجیتال است و مطابق با یک هدف اصلی است که توسط بانک مرکزی چین یعنی بانک مردم چین تعیین شده است. گفتنی است، بانک مرکزی چین پیش از این عنوان کرده بود که چین باید به طور جدی توسعه یوان دیجیتال را به عنوان بخشی از اولویت های اصلی خود برای نیمه دوم سال ۲۰۲۰ در نظر داشته باشد.

در حالی که چین از نظر قانون گذاری ارز دیجیتال به عنوان یکی از سخت گیرترین کشورها شهرت پیدا کرده است، اما در زمینه توسعه ارزهای دیجیتال ملی در سطح جهان پیشرو می باشد. بانک مرکزی چین به طور پیوسته با CBDC خود در حال پیشرفت است که از آن به عنوان پرداخت الکترونیکی ارزهای دیجیتال یاد می شود. در ماه آوریل، چین توانست با موفقیت این طرح را در چهار شهر از جمله شنژن، چنگدو، سوژو و ژیونگ آزمایش کند.

چندی پیش، کوین تلگراف گزارش داد که ظاهراً بانک مرکزی چین قصد دارد از یوان دیجیتال برای هدف قرار دادن تسلط غول های فنی مانند علی بابا و Tencent در بخش پرداخت های دیجیتال استفاده کند. در اواخر ماه ژوئیه، رویترز گزارش داد که بانک مرکزی چین رسماً توصیه کرده است که کمیته ضد انحصار شورای ایالتی، تحقیقاتی را درمورد فعالیت های غول های پرداخت دیجیتال غلی پی (Alipay) و وی چت (WeChat) انجام دهد.