سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

شرکت CWT، حدود ۴٫۵ میلیون دلار بیت کوین را به هکرها پرداخت می‌کند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که هکرهای باج افزار برای بازگرداندن دسترسی کارمندان به رایانه های شرکت مسافرتی CWT و حذف هرگونه اطلاعات سرقت شده، ۱۰ میلیون دلار درخواست کردند.

شرکت مسافرتی شرکت CWT که مستقر در ایالات متحده است، ۴٫۵ میلیون دلار بیت کوین

براساس گزارش رویترز، نمایندگان CWT در تاریخ ۲۷ ژوئیه ۴۱۴ بیت کوین (BTC) – تقریباً معادل ۴٫۵ میلیون دلار در آن زمان- را در طی دو تراکنش به هکرهای باج افزار پرداخت کردند. داده های Blockchain نشان می دهد که مجرمان در طی یک ساعت این وجوه را به آدرس متفاوتی منتقل کردند.

مهاجمان عنوان کردند که آنها از باج افزار Ragnar Locker برای غیرفعال کردن دسترسی به پرونده ها روی ۳۰،۰۰۰ رایانه در شرکت و دزدیدن اطلاعات حساس استفاده می کنند. آنها در ابتدا خواستار ۱۰ میلیون دلار بودند، اما پس از اینکه نماینده شرکتCWT عنوان کرد آنها به دلیل همه گیری ویروس کرونا دچار ضرر مالی شده اند، آنها خواسنار نیمی از این مبلغ شدند.

در یک رفتار غیرمعمول، یکی از نمایندگان CWT و یکی از هکرها درباره مبلغ درخواستی در یک گروه چت آنلاین که در دسترس عمومی قرار داشت، با یکدیگر بحث کردند.

این گروه در ابتدا اظهار داشت که چنین باج خواهی احتمالاً بسیار ارزان تر” از باج درخواستی خواهد بود. در طی این گفتگو، آنها حتی پیشنهاداتی را در مورد چگونگی اتخاذ اقدامات امنیتی برای CWT مطرح کردند البته پس از آنکه آنها باج درخواستی را پرداخت کردند.

برخی از توصیه های این گروه باج افزاری شامل بروزرسانی گذرواژه ها در هر ماه، داشتن حداقل سه مدیر سیستم در همه زمان ها و بررسی امتیازات کاربر است. گفتنی است که پس از پرداخت باج توسط CWT هکرها عنوان کردند که “این کار با متخصصان لذت بخش است.”

بسیاری از کسب و کارها و سازمان هایی که توسط گروه های باج افزار هدف قرار گرفته اند، به جای منتشر شدن اطلاعات حساس خود، میلیون ها دلار باج پرداخت کرده اند یا با احتمال عدم دسترسی به رایانه برای مدت طولانی روبرو هستند.

با این حال، همه تمایل افراد ندارند که تسلیم مطالبات جنایتکاران شوند. یک باشگاه ناشناس لیگ فوتبال انگلیس از پرداخت باج ۳،۶ میلیون دلاری که توسط هکرهایی که در ماه ژوئیه سیستم های امنیتی سازمانی آن را مورد هدف قرار دادندامتناع کرد. این باشگاه از پرداخت خودداری کرد و در نتیجه متحمل ضرر و زیان زیادی شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location