video thumb

تحلیل تکنیکال قیمت هفتگی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که اگر بیت کوین

شکست اخیر بیت کوین بالاتر از سطح ۱۰،۰۰۰ تا ۱۰٫۵۰۰ دلار می تواند باعث افزایش علاقه بیشتر معامله گران شود. دیو پورتنوی از شخصیت های محبوب توئیتر اخیرا به آگاهی در مورد معاملات بیت کوین از سوی دوقلوهای وینکلووس علاقه نشان داده است.

اگر پورتنوی بتواند روی پیروان خود تأثیر بگذارد، احتمالاً چندین معامله گر جدید وارد فضای ارز دیجیتال می شوند. با این حال، تخمین اینکه چند نفر برای طولانی مدت وارد این حیطه خواهند شد، دشوار است.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

بازارهای مشتقات بینش خوبی نسبت به انتظارات معامله گران بزرگتر نشان می دهد. اگرچه افت شدید قیمت بیت کوین در تاریخ ۲ آگوست منجر به نقدینگی قراردادهای آتی به ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار شد، اما سود بازپرداخت به سرعت در ۴۸ ساعت بهبود یافت و این نشانگر انباشتگی شدید در سطوح پایین تر است.

گرچه این علائم مثبت است، گلس نود معتقد است که واژگونی شدید در بورس اوراق بهادار آمریکا می تواند بازار گاوی بیت کوین را در مسیرهای خود متوقف کند.

بیت کوین / دلار

بیت کوین پس از شکل گیری الگوی شمعی خود در روزهای ۳ و ۴ آگوست در تلاش است تا حرکت خود را از سر بگیرد و این نشان می دهد که گاوها بر خرس ها غلبه کرده اند.

نمودار روزانه بیت کوین / دلار. منبع: TradingView

میانگین متحرک با شیب رو به بالا و شاخص مقاومت نسبی در ناحیه اشباع خرید، نشان می دهد که گاوها حاکم هستند. اگر خریداران بتوانند جفت ارز بیت کوین / دلار را به بالاتر از ۱۲۱۱۳٫۵۰ دلار سوق دهند، روند صعودی احتمالاً از سر گرفته خواهد شد. هدف بعدی برای صعود،سطح ۱۳،۰۰۰ دلار و سپس ۱۴،۰۰۰ دلار است. خرس ها به احتمال زیاد از سطح ۱۴۰۰۰ دلار دفاع می کنند، از این رو، یک اصلاح معنی دار در آن سطوح امکان پذیر است.

برخلاف تصور، اگر این جفت ارز از سطح مقاومت ۱۲۱۱۳٫۵۰ دلار پایین تر بروند، می تواند برای چند روز بین ۱۰،۴۰۰ – ۱۲۱۱۳٫۵۰ دلار باقی بمانند. شکست زیر ۱۰٫۴۰۰ دلار بسیار منفی خواهد بود زیرا احتمالاً چندین گاو را غافلگیر می کند و در نتیجه موجب نقدینگی موقعیت های بلند مدت می شود.

اتریوم / دلار

اتر (ETH) بالاتر از سطح حمایت ۳۶۶ دلار بوده و در تلاش است تا به تدریج از این سطح بالاتر برود. اگر گاوها بتوانند بزرگ ترین آلت کوین بازار را از ناحیه مقاومت ۴۰۰ تا ۴۱۵٫۶۳۴ دلار به جلو برانند، یک افزایش به ۴۸۰ دلار امکان پذیر است.

نمودار روزانه اتریوم / دلار. منبع: TradingView

شکست برای عبور از سطح ۴۱۵٫۶۳۴ دلار می تواند باعث سودآوری سفته بازان معاملاتی کوتاه مدت شود که می توانند جفت اتریوم / دلار را به سطح ۳۶۶ دلار کاهش دهند. شکسته شدن در زیر این سطح حمایت، اولین نشانه برای این است که خرس ها در حال بازگشت هستند.

در زیر ۳۶۶ دلار، این اصلاح می تواند تا ۳۴۶٫۸۵۷ دلار و ۳۲۵٫۶۱۲ دلار افزایش یابد که ۳۸٫۲ درصد و ۵۰ درصد سطح فیبوناچی از آخرین مرحله افزایش است. یک پرش از هر دو سطح حمایت علامت مثبتی خواهد بود زیرا نشانگر علاقه خرید در سطوح پایین تر است. اما اگر خرس ها قیمت را به زیر ۳۰۴٫۳۶۷ دلار بکشانند، احتمال تغییر روند وجود دارد.

ریپل / دلار

الگوی شمعی ریپل در تاریخ ۳ و ۴ آگوست نشان از بی احتیاطی در بین گاوها و خرس ها دارد. با این حال، گاوها از دوم آگوست این آلتکوین را بالاتر از سطح حمایت ۰٫۲۸۴۵۸۴ دلار نگه داشته اند و این نشان دهنده خرید در شیب است.

نمودار روزانه ریپل / دلار .منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک در حال شیب رو به بالا هستند و RSI در قلمرو اشباع خرید قرار دارد و این نشان می دهد که گاوها حاکم هستند. اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از ۰٫۳۲ دلار بکشانند، احتمال بازپس گیری سطح مقاومت قیمت ۰٫۳۴۶۷۲۷ دلار افزایش می یابد.

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز ریپل / دلار زیر زیر ۰٫۲۸۴۵۸۴ دلار فرو رود، این نشان می دهد که حرکت ضعیف شده است. حمایت بعدی برای تماشای روند نزولی، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۴۹ دلار) است.

اگر این جفت ارز از این سطح حمایت به عقب برگردند، گاوها دوباره سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند. اما اگر خرس ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند، احتمال یک اصلاح عمیق تر وجود دارد.

بیت کوین کش / دلار

بیت کوین کش (BCH) طی دو روز گذشته در بالای سطح حمایت ۲۸۰ دلار پایدار مانده است اما عدم بازگشت مجدد از این سطح، نشانگر عدم تقاضا در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه بیت کوین کش / دلار. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۷۲ دلار) دارای یک شیب رو به بالاست و RSI در قلمرو مثبت قرار دارد و این نشان می دهد که گاوها بر بازار مسلط هستند. احتمالاً شکست بالاتر از سطح ۳۰۵ دلار نشان می دهد که حرکت صعودی از سر گرفته شده است. سطح بعدی برای این جفت ارز ۳۲۰ دلار و سپس ۳۵۳ دلار است.

در مقابل، اگر خرس ها جفت ارز بیت کوین کش / دلار را زیر ۲۸۰ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند، یک مزیت را برای خرس ها نشان می دهد.

بیت کوین اس وی / دلار

بیت کوین اس وی (BSV) طی دو روز گذشته در حدود ۲۲۷ دلار در حال نوسان است و این نشان می دهد که هم گاوها و هم خرس ها در تلاشند تا برتر میدان باشند.

نمودار روزانه بیت کوین اس وی / دلار. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰۸٫۵۵ دلار) دارای یک شیب رو به بالاست و RSI در قلمرو مثبت قرار دارد و یک مزیت را برای گاوها نشان می دهد. آنها اکنون سعی خواهند کرد قیمت را بالای سطح مقاومت ۲۶۰٫۸۶ دلار بکشانند.

اگر مومنتوم حرکت کند و خریداران بتوانند جفت ارز بیت کوین اس وی / دلار به بالاتر از این سطح مقاومت برسانند، احتمال یک افزایش قیمت به سطح ۳۰۰ دلار و سپس ۳۲۰ دلار وجود دارد.

با این حال، اگر قیمت این جفت ارز از ۲۶۰٫۸۶ دلار پایین بیاید، احتمالاً ماندن در این محدوده برای چند روز دیگز نیز وجود دارد. شکست زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان دهنده ضعف است.

لایت کوین / دلار

لایت کوین (LTC) پس از شکل گیری الگوی شمعی اش در روز ۲ آگوست در محدوده های کوچک معامله می شود، که نشان دهنده عدم شفافیت در بین گاوها و خرس ها در مورد جهت احتمالی بعدی است.

نمودار روزانه لایت کوین / دلار. منبع: TradingView

اگر گاوها قیمت را بالای ۶۰ دلار بکشانند، بازپس گیری منطقه مقاومت ۶۴ تا ۶۵٫۱۵۷۳ دلار امکان پذیر است. شکست این منطقه نشانگر از سرگیری روند صعودی خواهد بود. هدف بعدی صعود به ۷۵ دلار و سپس ۸۰ دلار است. افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۳ دلار) و RSI در قلمرو مثبت نشان می دهد که گاوها بازار را در دست دارند.

بر خلاف این فرض، اگر جفت ارز لایت کوین / دلار زیر ۵۵ دلار شکسته شود، یک کاهش به زیر سطح حمایتی ۵۱ دلار امکان پذیر است. شکست قیمت زیر این سطح، بازار را به نفع خرس ها تمام می کند.

کاردانو/ دلار

کاردانو (ADA) در حال حاضر بین سطح ۰٫۱۳ – ۰٫۱۵ دلار در نوسان است. هر دو میانگین متحرک دارای شیب رو به بالا هستند، که نشان دهنده یک روند صعودی است.

نمودار روزانه کاردانو/ دلار. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند جفت ارز کاردانو / دلار را بالاتر از ناحیه مقاومت ۰٫۱۵ – ۰٫۱۵۴۳۰۵۱ دلار حرکت دهند، این نشان می دهد که گاوها فروش را جذب کرده و تسلط خود را بر بازار دوباره تأیید کرده اند. هدف بعدی برای این جفت ارز ۰٫۱۷۳ دلار و سپس ۰٫۲۰ دلار است.

اما اگر این جفت ارز از ناحیه مقاومت خود عبور کند، این محدوده عمیلکرد معاملا ممکن است برای چند روز دیگر پایدار بماند. یک شکست و بسته شدن زیر سطح ۰٫۱۳ دلار نشان دهنده ضعف است و می تواند منجر به اصلاح عمیق تر به سطح ۰٫۱۱ دلار شود.

بایننس کوین / دلار

بایننس کوین (BNB) در حال صعود است. گاوها قیمت را بالاتر از سطح مقاومت ۲۲٫۹۳ دلار کشانده اند که این نشانگر تقاضا در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه بایننس کوین / دلار. منبع: TradingView

سطح بعدی که باید منتظر آن باشید ۲۴٫۴۵۸۸ دلار است و اگر به این سطح مقاومت نیز دست یابد، می توانید شاهد یک افزایش قیمت به سطح ۲۷٫۱۹۰۵ دلار باشید. هر دو میانگین متحرک در دارای شیب رو به بالا هستند و RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد که نشان می دهد گاوها در بازار حاکم هستند.

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز بایننس کوین / دلار از منطقه ۲۲٫۹۳ – ۲۴٫۴۵۸۸ دلار پایین تر برود، نشان دهنده فروش در سطوح بالاتر است. شکست زیر سطحمیانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰ دلار) می تواند منجر به اصلاح عمیق تری شود.

چین لینک / دلار

چین لینک (LINK) در تاریخ ۳ آگوست صعود کرد و در بالای سطح مقاومت ۸٫۹۰۸ دلار شکسته شد، که یکنشانه مثبت است زیرا تقاضای زیادی را در سطوح بالاتر نشان می دهد.

نمودار روزانه چین لینک / دلار. منبع: TradingView

اگرچه هدف بعدی ۱۱ دلار است، اما خرس ها در حال تلاش برای جلوگیری از حرکت ۱۰ دلاری هستند. میانگین متحرک دارای شیب رو به بالاست و این موضوع نشانگر یک مزیت برای گاوهاست. اگر گاوها در سطح ۸٫۹۰۸ دلار خریداری کنند، این موضوع احتمال از سرگیری روند صعودی را افزایش می دهد.

با این حال، RSI در حال شکل گیری واگرایی نزولی است، که نشان دهنده احتیاط است. اگر خرس ها قیمت رابه زیر ۸٫۹۰۸ دلار بکشانند، یک اصلاح عمیق تر به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷٫۹۶ دلار) امکان پذیر است.

شکسته شدن قیمت به زیر ۰٫۱۵۳۰۶ دلار، اولین نشانه ضعف خواهد بود و کاهش به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۴۸ دلار) نشانگر صعود احتمالی کوتاه مدت است.

EOS / دلار

EOS در تاریخ ۲۷ ژوئیه در بالاتر از سطح مقاومت ۲٫۸۳ دلاری شکسته شد و برای اولین بار از تاریخ ۳۰ آوریل به سطح مقاومت ۳٫۱۱۰۴ دلار رسید.

نمودار روزانه EOS / دلار. منبع: TradingView

شاخص RSI به منطقه فرورفتگی رسیده است و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بتدریج شروع به کار کرده است و این مزیت ناچیزی را برای گاوها نشان می دهد. رسیدن به بالای قیمت ۳٫۱۱۰۴ دلار نشانگر آغاز یک حرکت جدید است که می تواند قیمت را به ۳٫۸۸۱۱ دلار برساند.
با این حال، بعید است که خرس ها بدون یک جنگ تسلیم شود. اگر یازدهمین ارز دیجیتال برتر در کوین مارکت کپ از ۳٫۱۱۰۴ دلار پایین تر رود، می تواند به ۲٫۸۳ دلار کاهش یابد و برای چند روز در این سطوح باقی بماند.

Crypto.com Coin / دلار

Crypto.com Coin (CRO) در تاریخ ۲۷ ژوئیه به بالای ۰٫۱۶۹۴۸۱ دلار رسید که به هدف ۰٫۱۷۴۱۱۴ دلار نزدیک شد. این مسئله باعث شده است که این ارز دیجیتال در تاریخ ۲۸ ژوئیه با سود خوبیروبرو شود، اما نکته مثبت این است که این آلت کوین در زیر سطح حمایت ۰٫۱۵۳۰۶ دلار قرار نگرفت.

نمودار روزانه Crypto.com Coin / دلار. منبع: TradingView

به طور کلی، در روندهای صعودی زیاد، اصلاحات بیشتر از سه تا پنج روز ادامه نمی یابد. در حال حاضر، گاوها در تلاشند تا روند صعودی را از سر بگیرند که احتمالاً شتابی بالاتر از ۰٫۱۶۹۴۸۱ دلار را به خود اختصاص می دهد.

اگر گاوها بتوانند نهمین ارز دیجیتال بزرگ بازار در کوین مارکت کپ را به بالاتر از ۰٫۱۷۴۱۱۴ دلار بکشانند، احتمال افزایش قیمت این ارز دیجیتال به ۰٫۲۰ دلار وجود دارد. با بالا رفتن میانگین های متحرک و RSI در منطقه اشباع خرید، این روند قوی باقی می ماند.