video thumb

افزایش ۳۵۰ درصدی علاقه روس ها به پلتفرم همتا به همتای پکسفول

لیست عناوین این مطلب

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که پکسفول داده هایی را منتشر کرده که نشان دهنده استفاده روزافزون از پلتفرم معاملاتی همتا به همتا در روسیه است. داده های مربوط به بازار بیت کوین (BTC) پکسفول علاقه زیادی به سوی معاملات همتا به همتای ارز دیجیتال

طبق این مطالعه، از ماه مه ۲۰۱۹ تا ماه مه ۲۰۲۰، پکسفول شاهد متوسط حجم معاملات ماهانه ۴ میلیون دلار در روسیه است. این شرکت می گوید که این تعداد “بیش از انتظارات” است.

در سه ماه گذشته شاهد افزایش ۴۲ درصدی بودیم که در ماه مه و در طول همه گیری کووید ۱۹ بهترین عملکرد ماهانه به ثبت رسید. طبق گفته پکسفول، این ویروس یکی از محرک های اصلی این رشد است.

عدم اعتماد به بانک های روسی

ری یوسف (Ray Youssef)، مدیرعامل شرکت پکسفول در گفتگو با کوین تلگراف، نظرات خود را در مورد این افزایش ارائه داد. وی عنوان کرد: “اعتقاد جدی به آینده ارز دیجیتال” همراه با “عدم اطمینانی که ممکن است برخی در سیستم های مالی سنتی خود تجربه کنند” وجود دارد. وی در ادامه عنوان کرد:

“کووید ۱۹ نیز موجی از ناامنی مالی را در سطح جهان به وجود آورد که منجر به تعاملات همتا به همتای بیشتر در بخش ارز دیجیتال شده است.”

یوسف، تجربه روس ها در دوره رکود اقتصادی در سال ۱۹۹۸ را یادآور شد، زمانی که مردم سعی کردند بدون موفقیت پول برداشت کنند، زیرا “به نظر می رسید که بانک ها پولی ندارند. وی عنوان کرد که بیت کوین می تواند جبران کننده این خسارات اقتصادی باشد که به دلیل بیماری همه گیر رخ داده است.

آنتون کوزلوف (Anton Kozlov)، مدیر پکسفول در بازار روسیه افزود که روسیه “همیشه یک سیستم بانکی یکپارچه داشته است” که شهروندان را تشویق می کند به دنبال راه های جایگزین برای شرکت در بازارهای مالی مانند معاملات همتا به همتای ارز دیجیتال باشند.

به تازگی، شعبه ای از دولت فدرال روسیه پیش نویس دادخواست جدید با عنوان “دارایی های مالی دیجیتال” را منتشر کرده است، که بر اجرای قوانین سختگیرانه ارز دیجیتال در این کشور متمرکز است. لازم به ذکر است که این قانون هنوز تصویب نشده است و از سال ۲۰۱۸ در حال بررسی است.