video thumb

۳۹ میلیون دلار بیت کوین سرقت شده در سال ۲۰۱۶ همچنان در حال جا به جایی است

هکرها تقریبا ۳۸٫۷ میلیون دلار از مجموع کل ارزش بیت کوین

تعداد ۱۱۹٫۷۵۶ بیت کوین که از صرافی ارز دیجیتال Bitfinex  در سال ۲۰۱۶ دزدیده شد دوباره نیز جابه جا شدند.

طبق یک سری توییت ارسال شده توسط Whale Alert در ۲۷ و ۲۸ جولای، آدرس‌های کیف پول شناخته شده‌ای هستند که با رخنه امنیتی موجب جا به جا شدن  ۳۵۰۳ بیت کوین به ارزش ۳۸٫۷ میلیون دلار در طی بیش از ۱۲ معامله شده‌اند.

بزرگترین جا به جایی یا انتقال بیت کوین ۲۷۶٫۳۲ بیت کوین به ارزش تقریبا ۵٫۲ میلیون دلار و کوچکترین آنها ۲٫۶۱۲۷۰۳ بیت کوین به ارزش ۲۸٫۸۴۹ میلیون دلار بوده است.

جا به جایی آهسته میلیاردی ارزهای دیجیتالی

تا این تاریخ، هکرها مسئولیت تنها ۲-۱ درصد از سرمایه‌ که آنها از این صرافی در تاریخ آگوست ۲۰۱۶ به سرقت بردند برعهده گرفتند. تاثیر احتمالی این حجم از خالی شدن کوین از بازار ارز دیجیتال می‌توانست مشکل ساز شود. با این حال، قیمت بیت کوین همچنان با جا به جاشدن ۵۰ بیت کوین توکن به آدرس‌های قدیمی مرتبط با  Satoshi Nakamoto در ماه می بی تغییر باقی ماند.

این عدم جا به جایی می‌تواند نشان دهد که مجرمان با مشکلات پولشویی دارایی‌های دیجیتالی هرچقدر قوانین سختگیرانه‌تر می‌شوند رو به رو هستند.

کوینتلگراف در ماه ژوئن گرارش داد که ۷۳۶ بیت کوین از انتقالات قبلی از کیف پول‌هایی که هک شدند به بازار دارک نت روسیه منتقل شده‌اند و برخی دیگر دوباره به صرافی Bitfinex برگشته‌اند.