video thumb

حمایت نخست وزیر هند از بلاک چین به عنوان یک “فناوری مرزی”

نارندرا مودی (Narendra Modi)، نخست وزیر هند به طور علنی از بلاک چین

نخست وزیر هند در چهارشنبه گذشته در یک سخنرانی در نشست ایده های هند که به میزبانی شورای تجارت ایالات متحده و هند برگزار شد، هند را به عنوان یک پناهگاه برای سرمایه گذاران چند ملیتی دانست.

فرصت های بزرگ در بلاک چین

بخشی از سخنان وی شامل تأیید بلاک چین به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری در بین “فناوری های مرزی” بود. وی در این باره عنوان کرد:

“فرصت ها در فن آوری همچنین شامل فرصت هایی در فن آوری های مرزی ۵G ، تجزیه و تحلیل بیگ دیتا، محاسبات کوانتومی، بلاک چین و اینترنت اشیاء است.”

مودی در ادامه افزود: قبلاً نیم میلیارد نفر در هند به اینترنت متصل شده اند و نیم میلیارد نفر دیگر منتظر اتصال هستند. وی عنوان کرد که این یک فرصت بزرگ برای گسترش شرکت ها به سمت این بازار بزرگ است.

بر خلاف چین که تا حد زیادی بسته به شرکت های خارجی فناوری است، بی تمایل است. این نخست وزیر اظهار داشت که هند طی ۶ سال گذشته تلاش های بسیاری کرده است تا اقتصاد خود را بازتر و اصلاح گرا کند.

صرافی ارز دیجیتال Crypto Kanoon، با دوباره توئیت کردن نظرات نخست وزیر، اهمیت شفافیت را از نظر مقررات پیش رو برجسته کرد.
“چین در حال ادغام شبکه بلاک چین با حمایت دولت با ۶ بلاک چین عمومی در جهان است. این مهم است که ما از بلاک چین های عمومی استفاده کنیم و مقررات مشخصی را در مورد کل این موضوع ایجاد کنیم. “

آینده ارز دیجیتال هنوز نامشخص است

به نظر می رسد که هند مسیری مشابه چین را طی می کند و به این ترتیب بلاک چین ها را ترویج می کند اما همچنان در مورد ارزهای دیجیتال احتیاط می کند. علی رغم تأیید بانک مرکزی هند (RBI)، وضعیت فعلی هنوز ناشناخته است، اما هیچ قانونی برای منع بانک ها از ارائه خدمات به مشتریان مربوط به ارز دیجیتال تصویب نشده است. این در شرایطی بود که دیوان عالی کشور در ماه مارس ممنوعیت تحریم را لغو کرد.

با این حال، بحران عمیق اقتصادی در کشور، پذیرش ارز دیجیتال را مختل کرده است و بانک ها تمایلی به باز کردن درهای خود به روی دارایی های دیجیتال ندارند. برخی از بانک ها مانند HDFC و Indusind Bank ، هنوز هم از معامله دارایی های دیجیتال خودداری می کنند.

هفته گذشته، Subhash Chandra Garg، وزیر سابق دارایی هند در یک وبینار درباره آینده ارز دیجیتال با مدیران صنعت بحث و گفتگو کرد. Garg در تهیه پیش نویس لایحه ای مبنی بر ممنوعیت ارزهای دیجیتال و حکم زندان برای کسانی که آنها را در اختیار دارند، نقش مهمی داشت.

وی اظهار داشت که دارایی های دیجیتال می توانند به عنوان کالاهای قانون گذاری شده استفاده شوند اما نباید در هند به عنوان ارز مورد استفاده قرار بگیرند. مدیران این صنعت اظهار داشتند که ارزهای دیجیتال را نباید جایگزینی برای روپیه دانست.

هند فاصله زیادی تبدیل شدن به یک مرکز جهانی ارز دیجیتال یا پذیرش دسته جمعی آن دارد. شاید تأیید اخیر بلاک چین توسط مودی، نخست وزیر این کشور در نهایت بانک مرکزی را وارد عمل کند.