سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

معیارهای کلیدی حاکی از افزایش تقاضای نهادی برای بیت کوین است !

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که حجم ورودی ۱٫۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری Grayscale در نیمه اول سال ۲۰۲۰ همراه با دو عامل مهم دیگر نشان دهنده این است که تقاضای نهادی برای بیت کوین

از اوایل سال ۲۰۲۰، تقاضای نهادی بیت کوین (BTC) به طور پیوسته در حال افزایش است. در سه ماهه دوم سال جاری، داده ها نشان می دهد که اشتها برای بیت کوین به طور چشمگیری افزایش یافته است. طبق گفته صندوق دارایی های ارز دیجیتال Grayscale ، محصولات این شرکت یک سرمایه ۱٫۴ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است. این شرکت سرمایه گذاری بیشتر برای Grayscale Bitcoin Trust شناخته شده است، که به موسسات ایالات متحده اجازه می دهد تا از طریق یک بازار فرابورس در معرض بیت کوین قرار بگیرند. به موسسات ایالات متحده اجازه داده می شود تا از طریق بورس اوراق بهادار با ارز عمومی با بیت کوین مواجه شوند.

تقاضا برای بیت کوین در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ به طور پیوسته صعود کرد و از مارس تا ژوئن به سرعت افزایش یافت. یکی از توضیحات احتمالی برای این افزایش ناگهانی تقاضا، سقوط بیت کوین در اوایل ماه مارس است زمانی که قیمت بیت کوین در بیتمکس (BitMEX) به زیر ۳۶۰۰ دلار رسیده است. بیش از یک میلیارد دلار قراردادهای آتی نقد شد، اما در ۷۲ ساعت بعد، حجم معاملات در بازارهای خرده فروشی بویژه در پلتفرم هایی مانند کوین بیس بطور قابل ملاحظه ای افزایش یافت.

سرمایه گذاران نهادی مشابه با همتایان خرده فروشی خود، احتمالاً بعد از اصلاح عمده، مقدار زیادی بیت کوین خریداری کردند. دارایی تحت مدیریت شرکت Grayscale Bitcoin Trust از تاریخ ۱۷ مارس تا ۱۳ مه از ۱٫۵۷۷ میلیارد دلار به ۳ میلیارد دلار افزایش یافت.

به طور کلی، سه نقطه داده کلیدی نشان می دهد که تقاضای نهادی بیت کوین به ویژه در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

Grayscale در نیمه اول سال ۲۰۲۰ حدود ۱٫۴ میلیارد دلار جریان ورودی را ثبت می کند

در یک سه ماهه واحد، محصولات Grayscale نزدیک به یک میلیارد دلار جریان ورودی را ثبت کردند. میزان ورود سه ماهه ۹۰۵٫۸ میلیون دلاری، کل میزان سرمایه ورودی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ را به ۱٫۴ میلیارد دلار رساند. در گزارش نیم ساله Grayscale آمده است: “کل سرمایه گذاری در خانواده محصولات Grayscale در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به ۹۰۵٫۸ میلیون دلار رسید

Grayscale Bitcoin Trust یک معیار دقیق برای اندازه گیری تقاضای نهادی برای بیت کوین در نظر گرفته می شود، زیرا ایالات متحده و اروپا هنوز یک صندوق قابل معامله در بورس برای بیت کوین کوین یا ارزهای دیجیتال را تأیید نکرده اند. نبود صندوق های قابل معامله در ایالات متحده و اروپا آپشن های سرمایه گذاران معتبر و نهادی را کاهش می دهد. موسسات می توانند از میان Grayscale Bitcoin Trust ، خدمات کاستودی و معاملات مستقیم فرابورس انتخاب کنند. اما، خدمات کاستودی به طور گسترده استفاده نمی شوند و معاملات مستقیم فرابورس می تواند باعث ایجاد آسیب پذیری های امنیتی شود.

در درجه اول به دلیل عدم وجود آپشن ها، موسسات به طور معمول از تراست استفاده می کنند تا با وجود حق بیمه بالای بازار، در معرض بیت کوین قرار بگیرند. Grayscale تأکید کرد که ۸۴ درصد از سرمایه گذاری ها در نیمه اول سال ۲۰۲۰ از طریق سرمایه گذاران نهادی صورت گرفته است. رکورد ورود سرمایه در طول سه ماهه به محصولات Grayscale و این واقعیت که اکثریت قریب به اتفاق از موسسات ناشی می شود، نشان می دهد که تقاضای نهادی در سه ماهه دوم افزایش یافته است.

اما در هفته های اخیر، میزان انباشت بیت کوین Grayscale کاهش یافته است. پرونده های شرکت سرمایه گذاری با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نشان داد که این شرکت ظرف سه هفته حتی یک بیت کوین هم خریداری نکرده است. سخنگوی Grayscale در گفتگو با کوین تلگراف اظهار داشت که این تراست در یک دوره آرام اداری قرار گرفته است که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز “دوره انتظار” نامیده می شود. این توقف خریدها موقتی است و لزوماً به معنای این نیست که موسسات خرید بیت کوین را متوقف کرده اند.

بانک ها در حال شروع ارائه خدمات کاستودی هستند

از ژانویه سال ۲۰۲۰، بانک های بزرگ در سراسر آسیا، اروپا و ایالات متحده شروع به آماده سازی خدمات نگه داری ارز دیجیتال کرده اند و این نشان می دهد که آنها میزان خاصی از تقاضا برای بیت کوین را از مشتریان مشاهده می کنند. در ماه ژانویه، سومین بانک بزرگ سوئیس یعنی جولیوس بییر (Julius Baer)، با Seba برای راه اندازی خدمات دارایی های دیجیتال همکاری کرد.

دو ماه بعد، بزرگ ترین بانک کره جنوبی یعنی کوکمین (Kookmin)، درخواست نام تجاری را برای راه حل کاستودی ارز دیجیتال ارائه داد. سخنگوی بانک Kookmin در گفتگو با یک نشریه محلی به نام Digital Today عنوان کرد که این نام تجاری مربوط به مشارکت آن با آزمایشگاه Atomrigs در سال ۲۰۱۹ است که به منظور ایجاد یک پلتفرم کاستودی به نام KBDAC انتخاب شده است. تحلیلگران محلی عنوان کردند که این بانک احتمالاً در این مرحله از توسعه محصول فاصله دارد.

این هفته، Standard Chartered  عنوان کرد که در حال تهیه یک راه حل کاستودی ارز دیجیتال است. سرمایه گذاری و نوآوری Standard Chartered با نام SV Ventures در تلاش است تا به پذیرش نهادی موسسات ارز دیجیتال کمک کند. ورود این شرکت به بازار ارز دیجیتال نشان می دهد که به طور کلی شاهد تقاضای فزاینده ای برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال در بازار جهانی بوده ایم.

موسسات مالی از زیرساخت های ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند

مؤسسات مهم مالی در چند سال گذشته موضع بدبینانه ای را نسبت به ارزهای دیجیتال به تصویر کشیده اند. مدیران اجرایی ویزا، مستر کارد و سایر ارائه دهندگان خدمات مالی پیش از این از دارایی های بیت کوین و ارز دیجیتال انتقاد کرده اند.

در اکتبر سال ۲۰۱۷، همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش داد، آجی بانگا (Ajay Banga)، مدیرعامل شرکت مستر کارد عنوان کرد: ارزهای دیجیتالی که تحت نظارت دولت نیستند “ناخواسته” هستند. با این وجود، در تاریخ ۲۰ ژوئیه، مسترکارد از آغاز برنامه همکاری یک crypto card خبر داد که این امکان را به شرکت های ارزهای دیجیتال می دهد تا کارت های پرداخت مسترکارد را از طریق عضویت اصلی مستر کارد توزیع کنند. این برنامه یک تغییر ۱۸۰ درجه ای را از موضع مدیرعامل مستر کارد در قبال ارزهای دیجیتال غیر دولتی در سال ۲۰۱۷ نشان می دهد. راج ده‌امدوران (Raj Dhamodharan)، معاون رئیس بخش دارایی دیجیتال مستر کارد در این باه اظهار داشت:

“بازار ارز دیجیتال همچنان به رشد و بلوغ خود ادامه می دهد و مستر کارد آن را به پیش می برد و تجربیات ایمن و مطمئنی را برای مصرف کنندگان و کسب و کارهای موجود در اقتصاد دیجیتال امروز ایجاد می کند. کار ما با Wirex و اکوسیستم ارز دیجیتال گسترده تر باعث تسریع نوآوری و توانمند سازی مصرف کنندگان در انتخاب روش پرداختی آنها می شود. “

ویزا که در گذشته کارت های بدهکاری ارز دیجیتال را نیز لغو کرده بود، با استارتاپ شبکه لایتنینگ بیت کوین Zap یک همکاری مشترک برقرار کرد. ابتکارات مسترکارد و ویزا برای ایجاد زیرساخت پیرامون ارزهای دیجیتال به عنوان یک استراتژی بلند مدت بالقوه، درک روزافزون ارزهای دیجیتال را به عنوان ابزارهای قانونی پرداخت و ذخیره ارزش نشان داده اند.

لین آلدن (Lyn Alden)، یک استراتژیست  نیز نظرات مشابهی را ارائه داده است. آلدن خاطرنشان کرد که نسبت به مسیر رشد بیت کوین خوش بین است. جدا از بحث رویداد نصف شدن پاداش استخراج، کمبود و تأثیر شبکه بیت کوین، وی عنوان کرد که حضور کسب و کارهای بزرگ در صنعت ارز دیجیتال یک عامل مثبت برای رشد است. وی در این باره اظهار داشت:

“جدا از کسب و کارهایی که مرتبط با ارز دیجیتال می باشند و با رشد روبرو هستند مانند کوین بیس، در حال حاضر از این صنعت روی برمی گردانند. به عنوان مثال برنامهSquare’s (SQ) Cash App  خرید بیت کوین را امکان پذیر می کند. رابین هود (Robinhood) که امسال از هجوم میلیون ها کاربر جدید بهره مند شده است، معاملات ارز دیجیتال داخلی را انجام داده و یک انتقال آسان را برای کاربران رابین هود ایجاد کرده است. “

در دراز مدت، افزایش مداوم ورود سرمایه گذاران نهادی به بیت کوین، که با تقویت زیرساخت های ارز دیجیتال تقویت می شود، تا حد زیادی می تواند به نفع بیت کوین باشد. معرفی ابزارهای جایگزین سرمایه گذاری به Grayscale Bitcoin Trust ، مانند ETF می تواند تقاضای نهادی بیت کوین را بیشتر کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location