سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کلاهبردار ارزهای دیجیتال در کره جنوبی محکوم شد

مردی در کره جنوبی پس از کلاهبرداری چند میلیون دلار ارز دیجیتالی

به گفته قاضی این پرونده کلاهبرداری که چنین حکمی را برای این مرد ۴۳ ساله صادر کرده است، طرح هرمی استخراج ارز دیجیتال هنوز تحت بررسی و تحقیق است. گفتنی است این متهم از ۱ دسامبر تا ۲۳ سپتامبر منشی یک شرکت غیرقانونی بوده است. هنوز جزئیات مربوط به میزان درگیری او در این کلاهبرداری در دست نیست.

پلیس می‌گوید او با ارسال بیانیه‌های به قربانیان یک نقش فعال را بازی می‌کرده است. مقامات اظهار داشتند که او به قربانیان قول بدست آوردن ۶۰ درصد سود از فعالیت‌های استخراج داده بود که بعدها کاشف به عمل می‌آید که اصلا چنین فعالیتی وجود خارجی ندارد.

نشانه‌های طرح پانزی (Ponzi scheme)

گفته می‌شود فعالیت‌های مشکوکی چون  طرح پانزی ترفندی مختص کلاهبرداری است که در آن یک کلاهبردار یا همان طراح پانزی، به افراد ناآگاه وعده می‌دهد که اگر پول‌هایشان را در اختیار او قرار دهند، با آن پول‌ها کار می‌کند و سودهای نجومی و تضمینی به آنها تحویل می‌دهد.

قاضی این پرونده همچنین اظهار می‌دارد این کلاهبرداری در مقیاسی بزرگ صورت گرفته است و تصور می‌کنیم بسیاری از قربانیان و میزان خسارات بسیار بزرگ است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، دو تن از متفکران پشت پرده این کلاهبردازی به خارج از کشور گریختند و این مرد ۴۳ ساله تنها کسی است در نتیجه تحقیقات تاکنون محکوم شده است.

مقامات کره جنوبی اخیرا اعلام کرده‌اند که تاکنون ۹۵۰ سرمایه گذار از این کلاهبرداری شکایت کرده‌اند که ادعا می‌کنند قربانیان دیگر طرح‌های پانزی مربوط به ارز دیجیتال بوده‌اند. پلیس اکنون در جستجوی کلاهبرداری با نام Futurenet است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location