video thumb

کاهش سکه در بانک‌های آمریکا، حضور بیت کوین را پررنگ‌تر می‌کند

یکی از بانک‌های آمریکا به مشتری‌های خود پیشنهاد ۵ درصد سود به ازای تحویل سکه‌های خود به یکی از شعبه‌هایش را داد. اقتصاد آمریکا درحال تجربه کاهش سکه است. با این ذهنیت، یکی از بانک‌ها دولتی آمریکا قصد دارد به مشتری‌ها خود در صورتی که سکه‌های خود را به یکی از شعب‌های این بانک  تحویل بدهند ۵ درصد پاداش پیشنهاد دهد. در همین حال انتظار نمی رود که ساتوشی بیت کوین مانند سکه به این زودها تمام شود.

بیماری کرونا مقصر است

این روزها بیماری کرونا نقش بسیار منفی در اقتصاد جهان گذاشته است. از همین رو این مسئله می‌تواند عوارض ناشی از شیوع کرونا باشد. از جمله دلایلی که موجب شده است این بانک دست به چنین اقدامی بزند می‌توان به کاهش ضرب سکه اشاره کرد و اینکه مصرف کننده‌های آمریکایی سعی می‌کردند از معاملات نقدی تا حد امکان خودداری کنند. بسیاری معتقدند که بحران‌های اخیر به عنوان یک عامل باعث گذر از اقتصاد بدون پول خواهد شد.

کوادریلیون ساتوشی

تا آنجا که می‌دانیم بیت کوین هنوز به چنین مشکلی برنخورده است و پیش بینی می‌شود در آینده هم این اتفاق رو به رو نمی‌شود و مانند سکه با کمبود مواجه نمی شود. از امروز می‌توانیم بگوییم حدود ۱۸٫۴۴ میلیون بیت کوین یا ۱٫۸۴ کادریلیون هش بر ثانیه در گردش است.

ماه گذشته، این بانک آمریکایی دوباره به کار خود برگشت و انتظار می‌رود تا پایان سال ۱۹٫۸ میلیارد سکه تولید کند.