video thumb

تغییرات جدید در دنیای اقتصاد با شیوع موج دوم کرونا

در این بحران اقتصادی جهانی، افراد و موسسات از دارایی‌های سنتی دور شده‌اند و سعی می‌کنند به دنبال فرصت‌های رمزنگاری باشند. همه گیری بیماری کرونا تقریبا برای همه انسان‌های دنیا یک چالش بزرگ بوده  و بسیاری از کارهای جهان را مختلف کرده است. اما در کنار این پاندمیک فرصت‌های بسیاری برای کسانی که در حوزه صنعت بلاک چین هستند ایجاد شده است. در ببشتر صنایع، بخش‌های فروش افت زیادی داشته‌اند و متاسفانه تا مرز ورشکستگی و اخراج کارکنان نیز پیش رفته‌اند. در این برهه حساس اقتصادی شرکت‌هایی که در فضای بلاک چین

بیماری کرونا باعث شد موجب تقویت صنعت رمزنگاری شده است که از بازارهای مالی سنتی بهتر عمل می‌کند. ما در آینده تغییراتی را در اقتصاد شاهد خواهیم بود اما صنعت ارز دیجیتالی و بلاک چین در این بحران قوی‌تر خواهند شد. این روزها اکثر معاملات بر روی تلفن همراه و برنامه‌های موبایل انجام می‌گیرد و این خود اینگونه تجارت‌های جدید را افزایش می‌دهد.

موج دوم کرونا موجب آسیب پذیری و یا بهتر است بگوییم حذف‌ شرکت‌های نوپا و توسعه نیافته شده است. از همین رو ماندگاری اهمیت دارد. در واقع آزمون و خطای نه تنها برای فعالان صنعت ارز دیجیتال بلکه برای همه افراد در کسب و کار خواهد بود. این شرکت‌های کارآمد همچنان ادامه خواهند داشت و ممکن است حتی این صنعت بر آنها قوی‌تر شود.

سرمایه گذاران سنتی ترس این را دارند که آیا موج دوم کرونا باعث سقوط بازارهای سنتی می‌شود یا خیر. در ماه مارس قیمت بیت کوین تقریبا ۳ هزار دلار کاهش پیدا کرد اما خیلی سریع دوباره این قیمت افزایش یافت به بالای ۹ هزار دلار رسید و حتی به ۱۰ هزار دلار هم نزدیک شد.

با شروع مجدد موج دوم کرونا، شاهد حضور پررنگ‌تر و قوی‌تر بیت کوین بودیم و خیلی سریع‌تر از سرمایه گذاری‌‌های مالی دیگر رشد کرد. پیش بینی می‌کنم در هنگام موج دوم کرونا قیمت ارزهای دیجیتالی پس از افت شدید خیلی زود دوباره افزایش می‌یابند و دوباره رونق پیدا می‌کنند.

با وجود بحران اقتصادی جهانی این روزها که بسیاری از کسب و کارها از بیماری کووید ۱۹ رنج دیده‌اند، ارزهای دیجیتالی همچنان به رشد خود ادامه خواهند داد که این خود باعث می‌شود در این رکود اقتصادی اکثر افراد و موسسات از دارایی‌های سنتی فاصله بگیرند و به دنبال فرصت‌‌هایی برای رفتن به سمت ارزهای دیجیتالی باشند.

کشش نهادها و بازارهای سنتی به سمت ارزهای دیجیتالی

سرمایه گذارهای سنتی به ویژه دفاتر خانوادگی و شرکت‌های مدیریت دارایی به سمت دارای‌های رمزنگاری حرکت می‌کنند. این بازار در عرضه اولیه صرافی، بازارهای مالی سنتی و مالی غیرمتمرکز به طور کامل رشد می‌کند و خواهیم دید که سرمایه‌گذارن سنتی هنگامی که در این فضا سرمایه گذاری می‌کنند علاقه بیشتری به آن  پیدا می‌کنند. شرکت‌های چند ملیتی و حتی بانک‌ها شعبه‌های سرمایه گذاری جدید برای تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتالی راه اندازی کرده‌اند و به دنبال متنوع سازی در این دارایی‌های جایگزین هستند.

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد ۸۰ درصد سرمایه گذاران نهادی جذب دارایی‌های دیجیتالی شده‌اند در حالیکه ۶۰ درصد آنها به دنبال بیت کوین هستند.

در این نظرسنجی، ۷۴ درصد سرمایه گذاران نهادی آمریکا و ۸۲ درصد سرمایه گذاران اروپایی ارزهای دیجیتالی را بسیار جذاب و موثر می‌دانند. در همین حال، گفتنی است ۳۶ درصد سرمایه گذاران از این جهت جذب ارزهای دیجیتالی شده‌اند که با سایر طبقات دارایی غیرمرتبط هستند از نظر آنها ماهیت نوآورانه این تکنولوژی پتانسیل بالایی برای صعود دارد.

به گفته تام جسوپ، رئیس بخش دارایی‌ های دیجیتال غول خدمات مالی آمریکا فیدلیتی Fidelity)) اظهار می‌دارد، نتایج نظر سنجی نشان می‌دهد روند صعودی به سوی این بازار در پیش است و افزایش علاقه و پذیرش دارایی‌های دیجیتالی به عنوان طبقه دارایی جدید تایید می‌کند.

کار کردن از خانه با ارزهای دیجیتالی

این روزها کسب‌ و کارهای آنلاین رونق بسیاری پیدا کرده‌اند و حتی فعالیت‌های فیزیکی و تجارت‌های آفلاین هم به سوی آنلاین بودن کشیده شده‌اند. بحث‌ و گفتگوهای زیادی پیرامون ارزهای دیجیتالی از زبان میلیاردرها و سرمایه گذاران سنتی وجود دارد و آنها به فناوری بلاک چین و رمزنگاری توجه بسیاری می‌کنند.

فناوری بلاک چین می‌تواند برای اینترنت اشیاء، سیستم‌های پزشکی، زنجیره‌های تامین بکار برده شود و همچنین برای شفافیت در بازارهای مالی، سازمان‌های دولتی و خیریه نیز استفاده شود. در کشورهای آسیایی متاسفانه اطلاعات کمی در مورد چگونگی کارکرد سازمان‌های مردم نهاد و چگونگی کاهش واسطه‌های وجود دارد.

برخی اوقات تنها ۱۰ درصد از این کمک‌ها به دست کسانی که واقعا نیازمند هستند می‌رسند. اگر این فرآیند اهدا و نیکوکاری توسط بلاک چین انجام گیرد، می‌توان کمک‌های مالی را ردیابی کرد تا به مقصد رسیدن اطمینان حاصل شود و واقعا به دست کسانی برسد که احتیاج دارند. پس از آن که شرکت‌ها از فناوری بلاک چین برای این اهداف استفاده کنند گام بعدی نوبت به بحث در مورد توکنیزاسیون است.

اکنون بیشتر توجهات به سمت بیت کوین است. در دنیای پساکرونا، متنوع کردن سبد سهام به ویژه برای شرکت‌های مدیریت دارایی و بانک‌ها به طور افزاینده‌ای مهم می‌شود.

بیماری کووید ۱۹ فرصت بسیار مناسبی برای نفوذ ارز دیجیتال به بازارهای جدید به بانک‌های بزرگ و جذب سرمایه گذاران است.