video thumb

مالیات بر سود بر سود حاصل از تراکنش‌های ارز دیجیتال در کره‌جنوبی می‌تواند به ۲۰ درصد افزایش یابد !

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که مالیات بر سود حاصل از تراکنش های ارز دیجیتال

ارز دیجیتال می تواند به عنوان “کالا” در نظر گرفته شود

اصلاحات پیشنهادی در قوانین موجود همچنین قصد دارد که ارزهای دیجیتال را به عنوان “کالاها” طبقه بندی کنند نه ارز. قانون گذاران تصریح کرده اند که دارایی های مجازی را می توان به عنوان یک گواهی الکترونیکی با ارزش اقتصادی در نظر گرفت که می توان آن را بصورت الکترونیکی داد و ستد کرد. با این حال، هنگامی که تراکنش ها برای اهداف فروش است، می تواند به عنوان یک دارایی در نظر گرفته شود. یک دادگاه کره جنوبی در داوری خود به بیت کوین (BTC) اشاره کرد و اظهار داشت:

“تاکنون دارایی های مجازی فقط به عنوان تابعی از ارز شناخته شده اند و مشمول مالیات بر درآمد نمی شدند، اما اخیراً دارایی های مجازی (مانند بیت کوین) بطور فزاینده ای به عنوان کالاهایی با ارزش مورد معامله قرار می گیرند. با توجه به شرایط مختلف، ضرورت مالیات بر دارایی های مجازی افزایش یافته است. “

آمارهای کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی نشان می دهد که به طور متوسط ۱٫۳۳ تریلیون وون (۱٫۱۰ میلیارد دلار) در روز با استفاده از ارز دیجیتال معامله می شود. علاوه بر این، به طور متوسط ۷٫۶۰۹ میلیارد دلار (۶٫۳۳ میلیون دلار) وون بین ژانویه – مه ۲۰۲۰ معامله شد.

سونگ تائه یون (Sung Tae-yoon)، اقتصاددان دانشگاه Yonsei  کره هشدار داد که تصمیم به پرداخت مالیات بر درآمدهای حاصل از ارز دیجیتال در کره جنوبی ممکن است بعث کند شدن روند این بازار نوظهور شود.