video thumb

ممنوعیت استخراج ارز دیجیتال در مساکن عمومی توسط ونزوئلا

بر اساس گزارش های منتشر شده، یکی از وزرای ونزوئلا می گوید: استخراج ارز دیجیتال

ویلروئل در طی یک سخنرانی رسمی اظهار داشت که هر نوع تجهیزات مربوط به استخراج ارز دیجیتال در خانه های عمومی به دلیل “مصرف زیاد انرژی” و بخاطر ایجاد “نقض گسترده” در سیاست تأمین برق دولت ممنوع است.

این وزیر در ادامه عنوان کرد:

“در این کار هماهنگ، ما تاثیرات زیان بار این عناصر تقاضای الکتریکی بالا را در خانه های عمومی پروژه Gran Misión Vivienda کشف کرده ایم.”

Gran Misión Vivienda طرحی از طرف دولت ونزوئلا برای اعطای مسکن به شهروندان کم درآمد در بحبوحه یک بحران طولانی مدت اقتصادی است که این کشور پیش از آنکه کووید ۱۹ ظاهر شود با آن روبرو بوده است.

ویاررول می گوید فعالیت های استخراج ارز دیجیتال می تواند به توزیع منبع تغذیه در هر محله آسیب برساند. اما منتقدان این اقدام، در درجه اول از طریق رسانه های اجتماعی خاطرنشان می کنند که ونزوئلا در بهبود سیستم تأمین برق محلی ناکام بوده است. این مسئله پس از قطع برق ملی در سال ۲۰۱۹ در نتیجه خرابی سد برق آبی “گوری” به وجود آمد.

اخیراً گارد ملی بولیوی پورتو اورداز ۳۱۵ دستگاه استخراج بیت کوین (BTC) تولید شده توسط بیت مین را توقیف کرد. به صاحبان این ریگ های استخراج گفته شد که آنها مجوزهای لازم برای تملک و بهره برداری از این ماشین آلات را ندارند.