video thumb

توصیه پیتر شیف به دارندگان بیت کوین: بیت کوین را به هر قیمتی نفروشید

از ۱۳ هزار نفری که بیت کوین

بیت کوین موفق شد پیتر شیف شکاک را که سعی داشت در تلاشی دیگر سرمایه گذاران بیت کوین را ناامید کند رسوا کند.

پیتر شیف (Peter Schiff) این تاجر طلا دوست و یکی از منتقدین نام آشنای بیت کوین در توییت جدیدی پرسیده است که چه مدت BTC/USD باید در چهار رقم یا کمتر تجارت شود تا سرمایه گذاران کوین‌های خود را بفروشند.

من آن را به گور می‌برم!

با گذشت ۱۸ ساعت، بیشتر از ۱۳ هزار نفر به پیترشیف که اکنون بخاطر عدم باورش به بیت کوین شناخته شده بود پاسخ داده بودند.

او خطاب به مخاطبانشان بیان کرده بود، چقدر طول می‌کشد قیمت بیت کوین زیر ۱۰ هزار دلار بماند قبل از اینکه  شما تسلیم شوید و آن را بفروشید؟

پیتر شیف در پاسخ به این سوال گزینه‌های متفاوتی را ارائه می‌دهد،  بیشتر از ۱ سال، بیشتر از ۳ سال، بیشتر از ۱۰ سال و یا قصد دارید آن را تا هنگام مرگ داشته باشید در قبر خود بگذارید؟ که گویا گزینه آخر با ۵۸ درصد آراء محبوب‌تر از سایر گزینه‌ها بوده و اکثر مردم به آن رای داده بودند.

نتیجه این پرسش و پاسخ چیزی نبود که پیتر شیف به دنبال آن بود و نظر سنجی قبلی آن که بیت کوین در مقابل طلا قرار داشت دوباره تکرار شد.

درخواست طلا برای بیت کوینرها کمرنگ شد

نظرسنجی‌های توییتر با توجه به عدم صلاحیت آنها و آسیب پذیری در برابر برخی تعصب‌ها، از نظر ماهیت غیرقابل اعتماد هستند. برای مثال بیت کوینرها می‌توانستند گزینه مورد نظر خود را برای اثبات یک نکته به پیتر شیف انتخاب کنند.

پیترشیف خودش در مورد انگیزه خود دچار سوءتفاهم نیست. علارغم اینکه دائما بیت کوین را سرزنش می‌کند و زخم زبان می‌زند وی صاحب کمی بیت کوین است که وقتی رمز عبور کیف ارز خود را گم کرد شدیدا ناامید شد و تلاش کرد مجددا آن را بدست آورد.

در این نبرد مداوم بیت کوین در برابر طلا، پیتر شیف همچنین ممکن است از بیت کوین برای بازار گرمی و تبلیغ شرکت طلای خود (شیفت گلد) استفاده کند. همه براین باور نیستند که این دو دارایی در یک سطح هستند. این هفته، رابرت کیوساکی نویسنده کتاب « پدر پولدار و پدر بی پول » در مصاحبه‌ای اظهار داشت که معتقد است طرفداران پروپا قرض  طلا وقتی ارزهای رمزپایه در کانون توجه قرار بگیرند به تدریج کمرنگ می‌شوند.