video thumb

پلتفرم پرداخت بلاک چین سنگاپور آماده راه‌اندازی تجاری است

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که موسسه پولی سنگاپور آماده اجرای پروژه پرداخت بلاک چینی چند ارزی خود برای استفاده تجاری است. مقامات سنگاپور اعلام کردند که پروژه پرداخت بلاک چین

موسسه پولی سنگاپور یا MAS برای اولین بار پروژه Ubin را در سال ۲۰۱۷ و با برنامه ریزی برای توسعه دلار دیجیتال سنگاپور (SGD) آغاز کرد. مراحل بعدی شامل کشف بلاک چین و فناوری دفتر کل توزیع شده برای ساخت یک سیستم به منظور شفاف سازی و تسویه حساب پرداخت ها و اوراق بهادار با استفاده از دیجیتال سنگاپور دیجیتال است.

در آخرین مرحله این پروژه، موسسه پولی سنگاپور با همکاری شرکت سرمایه گذاری مستقر در سنگاپور به نام Temasek و بانک سرمایه گذاری آمریکایی JPMorgan همکاری کرد.

موسسه پولی سنگاپور توسعه نمونه اولیه این شبکه پرداخت را در نوامبر ۲۰۱۹ با موفقیت به اتمام رسانده بود. از آن زمان، این نهاد از آن زمان این سیستم را آزمایش کرده است تا بتواند به راحتی با برنامه های بلاک چین تجاری کار کند.

طبق اطلاعیه رسمی موسسه پولی سنگاپور، شبکه پرداخت ها رابط “سایر شبکه های بلاک چین برای اتصال و یکپارچه سازی یکپارچه” را ارائه خواهد داد.

به گزارش رویترز، از دیگر موارد استفاده این سیستم امکان انجام پرداخت های سریع برون مرزی در ارزهای مختلف، صرافی ارز خارجی و تسویه اوراق بهادار مبتنی بر ارز را فراهم می کند.

پیشرو در نوآوری های بلاک چین و ارز دیجیتال

ماه گذشته، راوی منون (Ravi Menon)، مدیرعامل موسسه پولی سنگاپور اظهار داشت که این کشور قصد دارد تا با چین همکاری کند تا ارز دیجیتال بانک مرکزی را مورد آزمایش قرار دهد.

به غیر از پروژه های بلاک چین دولتی، بخش خصوصی سنگاپور با نوآوری های بلاک چین و ارز دیجیتال نیز رو به رشد است. در ۱۲ ماه گذشته، سنگاپور شاهد رشد ۵۰ درصدی تعداد شرکت های بلاک چین در سراسر کشور بوده است.