video thumb

نقش موثر تکنولوژی بلاک چین در پی همه گیری بیماری کووید ۱۹

همانطور که می‌دانید با شیوع بیماری کووید ۱۹ جهان دچار تغییرات زیادی در زمینه‌های مختلف شده است. از همین رو گفته می‌شود سه صنعت از طریق تکنولوژی بلاک چین

فابیوکانزین (Fabio Canesin)، بنیانگذار شرکت فینتتک بلاک چین Nash معتقد است هنگامی که دنیا از این پاندامی بیماری کووید ۱۹ بیرون بیاید، می‌توانید شاهد حضور تکنولوژی بلاک چین به دلیل ماهیت بی مرز خود به صورت پررنگ‌تر باشیم که این خود موجب به وجود آمدن فرصت‌های بیشتر در صنعت می‌شود.

او همچنین بیان می‌کند، در دوران پساکرونا سه صنعت خواهند بود که بلاک چین در آنها بیشترین کاربرد را دارد. در واقع کسب و کارهای دولتی، غیرانتفاعی و کسب و کارهای و کوچک و متوسط از جمله این صنایع مهم خواهند بود که بلاک چین نقش موثری در آنها خواهد داشت.

کمک بلاک چین در توزیع چک‌های حمایتی مرتبط با بیماری کرونا

بنیانگذار Nash خطاب به مقامات دولتی بیان می‌کند:

استفاده از بلاک چین برای چک‌های حمایتی بدان معنی است که به جای پرداخت به شیوه‌های ستنی که خیلی وقت از مد افتاده‌اند و کاربردی ندارند و پر از اشتباه هستند، با کمک بلاک چین می‌توانید این پروسه پرداخت را سرعت ببخشید. سیستم‌ کنونی همچنین در کنار استفاده از بلاک چین باید اجازه دهد حساب‌های افراد به طور مستقیم و بدون نیاز به مداخله روی شبکه اجرا شوند.

برای بخش کسب و کارهای غیرانتفاعی کانزین بیان می‌کند، کمک‌های مالی باید به همان شیوه‌ای که پرداخت‌های حمایتی باید با بلاک چین کار کنند باشد و همچنین می‌توان گفت کمک‌های مالی به طور مستقیم به سازمان‌ها می‌تواند روش موثری در نتیجه این کارها باشد و اگر این کمک‌ها مستقیم وارد کیف پول دیجیتالی افراد شود موجب دور شدن از اهداف بشردوستانه می‌شود.

او در ادامه توضیحاتش به سراغ کسب و کارهای کوچک و متوسط می‌رود و می‌گوید تکنولوژی بلاک چین در این صنعت هم می‌تواند برای دوران پساکرونا بسیار موثر واقع شود.

در واقع بلاک چین در این صنعت می‌تواند به معنای استخدام در خارج از مرزها نیز باشد و از آنجایی که بلاک چین بدون مرز است و امکان پرداخت‌های جهانی در آن وجود دارد، شرکت‌های کوچک و بزرگ می‌توانند به اقتصاد جهانی دسترسی داشته باشند.

ارزهای دیجیتالی یک پناهگاه امن در زمان بحران هستند

فابیو کانزین بر این باور است که ارزهای دیجیتالی می‌توانند نقش موثری در کاهش تنش‌های ناشی از بحران پاندمی کرونا ویروس داشته باشند. در حقیقت این ارزهای رمزنگاری شده می‌توانند مانند یک پناهگاه امن در مقابل ارزهای ملی باشند.

همانطور که ممکن است بدانید این روزها کشور لبنان علاوه بر بحران بیماری کرونا دچار بحران بانکی نیز شده است و در این باره می‌توان گفت، مردم در این دوران کرونا هنگام برداشت از دستگاه‌های خودپرداز دچار محدودیت هستند و پس انداز آنها در مقابل این تورم پیچیده و سخت رو به پایان است. در چنین مواقعی ارزهای دیجیتالی می‌توانند آنها را در برابر این مشکلات محافظت و دارایی‌های افراد را کنترل کنند. از آنجایی که این ارزها ماهیت غیرمتمرکزی دارند به آسانی قابل تغییر نیستند و در برابر تورم‌ مقاوم هستند.