video thumb

یک هکر، ۳۳۶ بیت کوین را از صرافی ارز دیجیتال Cashaa به سرقت برد

صرافی ارز دیجیتال

کومار گوراو (Kumar Gaurav)، مدیرعامل Cashaa در گفتگو با کوین تلگراف عنوان کرد که یکی از کیف پول های آنها به خطر افتاده و بیش از ۳۳۶ بیت کوین برای هکر ارسال شده است. وی همچنین گمان می کند این هکر اهل دهلی شرقی هند است. این شرکت گزارشی از وقوع وقایع جرایم سایبری با ادعای شماره ۲۰۸۰۷۲۰۰۰۳۱۵۵۵ را تحت عنوان جرم ارز دیجیتال به دفتر جنایت دهلی ارسال کرده است.

Cashaa مظنون است که یک بدافزار بر روی رایانه ای که برای انتقال ارز مانند برداشت کاربران استفاده می شود، نصب شده است. این بدافزار وقتی هرکدام از کارمندان در ساعت ۱:۲۳ بعد از ظهر ۱۰ ژوئیه وارد حساب کاربری شده و دو انتقال از کیف پول انجام داده است را به هکر اطلاع داده است. Cashaa برای ذخیره و ارسال بیتکوین از یک کیف پول Blockchain.com استفاده می کرد. کومار به کوین تلگراف گفت:

“ما هنوز در حال بررسی خسارت های ناشی از این حادثه هستیم و همه برداشت ها را به مدت ۲۴ ساعت به حالت تعلیق در می آوریم. ما جلسه هیئت مدیره را تشکیل داده ایم تا تصمیم بگیرد که آیا شرکت تمام خسارات را متحمل خواهد شد. “

با این حال ، نگرانی اصلی Cashaa این است که به هکرها اجازه ندهید بیت کوین را در صرافی ها بفروشند. در یک پست توییتر، این شرکت همچنین آدرس بیت کوین (۱۴RYUUaMW1shoxCav4znEh64xnTtL3a2Ek) این هکر را برای ردیابی حرکت وجوه دزدیده شده در اختیار شما قرار می دهد. با مشاهده الگوی معاملات از آدرس گزارش شده، این احتمال وجود دارد که از نرم افزار میکسر کوین برای جابجایی وجوه و کاهش قابلیت ردیابی استفاده شده باشد.

کومار افزایش حوادث هک را در صرافی هایی که از معاملات پشتیبانی می کنند سرزنش می کند، چرا که این هکرها می توانند این وجوه را در آنجا سپرده گذاری کنند. وی در این باره عنوان کرد:

“هرکسی که در صنعت ارز دیجیتال مشغول کار است، باید تلاش کند تا همان سطح امنیتی را که در حال حاضر یک شخص معمولی در هنگام خرید با حساب بانکی دارد، فراهم کند. از امروز، هکرها بسیار مطمئن هستند که آدرس های ارز دیجیتال را هک می کنند و آن را از طریق صرافی هایی که چنین پولشویی را از طریق سیستم های خود تسهیل می کند، جابجا می کنند. چنین صرافی هایی باید تعطیل شوند و صاحبان این صرافی ها به جرم تسهیل امر پولشویی باید متهم شناخته شوند. “

آژانس های تحقیقاتی از جمله اداره جرائم سایبری پلیس دهلی در حال حاضر مشغول بررسی این پرونده هستند. همچنین به کلیه های به کلیه صرافی های ارزدیجیتال در مورد آدرس این هکر اطلاع داده شده است تا هرگونه بیت کوین ارسال شده از جانب این آدرس را مسدود کند.

تقریباً تمام صرافی ها از Cashaa در زمینه نظارت بر آدرس ها و گزارش هرگونه تراکنش مشکوکی، حمایت گسترده ای به عمل آمده است. کومار در این خصوص اظهار داشت:

“ما خوشحالیم که همه صرافی های ارز دیجیتال بزرگ در هند مانند CoinDCX ، WazirX و Bitbns و همچنین صرافی های بین المللی مانند بایننس پشتیبانی سریع خود را نشان داده اند. ما دوست داریم که به هکرها پیام قاطعی بدهیم مبنی بر اینکه آنها نمی توانند بیت کوین را هک کنند و فکر کنند قادر که قادر به نقد کردن آن هستند. “

نیشلال شتی (Nischal Shetty)، بنیان گذار و مدیرعامل WazirX که یک صرافی ارز دیجیتال هندی است در رابطه با این موضوع به کوین تلگراف گفت: “ما به هر روشی به Cashaa کمک خواهیم کرد و در زمینه تنظیم استانداردهای امنیتی خاص برای صرافی ها نیز اقداماتی انجام خواهیم داد.” وی در ادامه بیان کرد:

“وقوع این هک مایه تاسف است. WazirX اطمینان حاصل خواهد کرد که ما هر بودجه ای را که از این کیف پول هک شده به دست ما برسد قفل می کنیم. ما به تیم بایننس نیز این مسئله را اطلاع داده ایم. همچنین، به عنوان یک صنعت، ما در حال کار بر روی تنظیم استانداردهای معینی هستیم تا اطمینان حاصل شود که هر صرافی ارز دیجیتالی به کلیه استانداردهای امنیتی پایبند باشد. این امر به جلوگیری از بروز چنین حوادثی در اکوسیستم ارز دیجیتال کمک خواهد کرد. “