video thumb

یک استارتاپ بلاک چین به کاهش تعداد کودکان کار در آفریقا کمک می‌کند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که یک استارتاپ بلاک چین

ولوو پیش از سرمایه گذاری، بیش از یک سال است که پلتفرم Circulor را آزمایش می کرد. این استارتاپ به این خودروساز کمک می کرد تا منشاء کبالت مورد استفاده در باتری های خود را تأیید کند. گفتنی است که کبالت، نوعی مواد معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی‌ های خاص و سمی بودن، در روزگاران دور، کارگران آن را نام «روح شیطان» می نامیدند، چرا که باعث آلوده شدن سایر عناصر معدنی می‌ شده است. Circulor نیز در حال پیگیری منشاء مواد اولیه مهم دیگر برای تولید خودرو میکا است که برای عایق کاری استفاده می شود.

میکا را از ماداگاسکار یا روسیه بخرید؟

داگ جانسون-پونسگن (Doug Johnson-Poensgen)، مدیر ارشد اجرایی Circulor در مورد این مسائل به کوین تلگراف عنوان کرد:
مشکلی که در مورد میکا وجود دارد این است که درست مانند کبالت، باعث به کارگیری کودکان کار می شود، اما این بار در ماداگاسکار. بنابراین میکایی که با حس مسئولیت پذیری تهیه شده باشداز مکان هایی مانند روسیه تهیه می شود. با این حال شما چیزهای خیلی ارزان تری از ماداگاسکار دریافت می کنید که توسط کودکان و در شرایط کاری حیرت آور تهیه شده است. و به وضوح، اینها خطرات غیرقابل قبولی برای یک تولید کننده خودروی مسئول است. “

این سرمایه گذاری به Circulor کمک خواهد کرد تا الگوریتم های یادگیری ماشینی خود را بهبود بخشد. این شرکت در تلاش است تا آن را آموزش دهد تا بتواند بین کودکان و بزرگسالان تمایز قایل شود. سپس، می تواند از تصاویر هوایی برای تعیین اینکه آیا یک شرکت کودکان را در کارهای معدن خود استخدام می کند یانه، استفاده کند.

مورد مهم دیگر برای Circulor، ردیابی ردپای کربن در ساخت خودرو در سراسر زنجیره تأمین است. طبق گفته جانسون، ردپای کربن یک تولید کننده اتومبیل برقی، بسیار بیشتر از یک موتور سوخت است و باتری بیش از نیمی از آن را تشکیل می دهد.

تعصب در برابر بلاک چین های عمومی

پس از نمونه سازی اولیه راه حل خود در اتریوم (ETH) ، Circular به Hyperledger Fabric تغییر یافت. جانسون توضیح می دهد که حداقل تا حدودی، این تغییر به دلیل تعصبی که در دنیای شرکت ها در برابر بلاک چین های عمومی وجود دارد، ایجاد شده است. وی در این باره اظهار داشت:

“دلیل اینکه به یک بلاک چین مجاز خصوصی روی آوردیم، تا حدودی به دلیل تعصب مشتریان هدف مان بود که عادت به شفافیت در زنجیره های تأمین ندارند و حساسیت های تجاری دارند تا بین روابط خود با مشتریانشان را در نظر بگیرند. و بسیاری از مشتریان بالقوه که ما با آنها دو سال و نیم پیش صحبت می کردیم و آنها ندیدند که چگونه یک بلاک چین عمومی می تواند به روشی پیکربندی شود که امور تجاری آنها به صورت محرمانه را حفظ کند. “

او این احتمال را می پذیرد که طی چند سال آینده بسیاری از راه حل های نسل اول مجبور به بازسازی در بلاک چین های عمومی شوند. جانسون حتی با وجود استفاده از زنجیره های مجاز، معتقد است که قابلیت همکاری مهم است زیرا هیچ راه حل واحدی در صنعت خودرو غالب نخواهد بود.

گسترش به تسلا، فورد و جنرال موتورز

جانسون در پاسخ به این سؤال که آیا Circulor قصد دارد برنامه های خود را به تسلا، فورد یا جنرال موتورز گسترش دهد، پاسخ داد:

“جواب کوتاه این سوال این است: بله، ما چنین برنامه ای داریم. بنابراین آن دسته از خودروسازان که شما نام بردید، انواع باتری های خود را از باتری سازانی که ما با آنها کار می کنیم، خریداری می کنند و ما تعدادی کارخانه باتری داریم که با ما همکاری می کنند، زیرا آنها از کارهایی که انجام می دهند اطلاع دارند. “

لازم به ذکر است؛ از آنجا که جهان از معضلات اخلاقی موجود در امر تولید آگاه تر می شود، تسلا به با ارزش ترین تولید کننده خودرو در جهان تبدیل شده است.