video thumb

اقتصاددان ارشد SFB Technologies، آینده‌ را از آن ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می داند !

لیست عناوین این مطلب

اقتصاددان ارشد SFB Technologies آینده را از آن ارزهای دیجیتال

پیتر دیتوس (Peter Dittus)، اقتصاددان ارشد SFB Technologies در سخنانی در مورد پنل کنفرانس دیجیتالی Unitize عنوان کرد که او جایی، برای ایجاد استیبل کوین های به صورت خصوصی صادر شده متصور نیست.

گفتنی است که دیتوس پیش از این درباره استیبل کوین های موجود گفته بود: من آینده خوبی را برای آنها نمی بینم.

دو دسته استیبل کوین وجود دارد

طبق گفته دیتوس، استیبل کوین ها دو دسته هستند: استیبل کوین های به صورت خصوصی صادر شده و ارزهای دیجیتال بانک مرکز.  ارزهای دیجیتال بانک مرکزی که توسط دولت ها منتشر می شوند، اساساً پول نقد کاغذی را به صورت دیجیتالی تبدیل می کنند که هر کوین تا حدودی ارزش پول آن کشور را نشان می دهد.

استیبل کوین های به صورت خصوصی صادر شده نیز غالباً ارزش ارزهای مختلف ملی را حفظ می کنند، گرچه اشخاص خصوصی این دارایی ها را اداره می کنند، نه دولت ها. USDT Tether یکی از نمونه استیبل کوین هایی است که به صورت خصوصی صادر می شود.

دیتوس اظهار داشت: “اگر شما یک استیبل کوین صادر شده توسط یک شرکت خصوصی دارید، من مطمئن نیستم که نکته اش چیست؟” وی با اشاره به حضور سایر انواع پرداخت دیجیتالی موجود افزود: “ممکن است سوالی از اینترنت اشیاء وجود داشته باشد، یک نوع از انواع پرداخت های کوچک که می توانم ببینم اما در غیر این صورت، چرا از آن استفاده می کنید.” PayPal و Venmo به عنوان دو نمونه از این دست وجود دارند.

دیتوس افزود: موقعیت فروش منحصر به فرد استیبل کوینی که توسط یک کنسرسیوم خصوصی صادر می شود، چیست؟” با این حال، وی به پتانسیل دارایی های بومی برخی پلتفرم ها مانند فیس بوک یا تلگرام اشاره کرد که از پایگاه های گسترده مشتریان این نهادها بهره می برد.
دیتوس، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را با ارزش تر می داند

اگرچه او نسبت به استیبل کوین های به صورت خصوصی صادر شده شوق و اشتیاقی ندارد، اما دیتوس استیبل کوین های صادر شده توسط بانک های مرکزی را با ارزش می داند. وی گفت: “این بدیهی است که پتانسیل قابل توجهی در رابطه با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی وجود دارد زیرا از حمایت و قدرت قانونی و قدرت اقتصادی کشور پشتیبان خود برخوردار است.” وی در ادامه افزود:

“از دیدگاه کسی که آن را در اختیار دارد، ارز دیجیتال بانک مرکزی یک دارایی اعتباری بدون ریسک است.”

دیتوس همچنین از علاقه به نوع متفاوتی از استیبل کوین برای کشورهایی که در اثر تورم متلاشی شده اند مانند آرژانتین نام برد که ارزش آن را بر پایه دارایی های دیگر مانند فلزات گرانبها یا کالاها به جای ارز پایه گذاری می کند.

دیتوس با اشاره به پول کاغذی ونزوئلا گفت: “اگر شما یک استیبل کوین دارید که به بولیوار مرتبط است، چه کسی به آن علاقه مند خواهد بود.” ونزوئلا طی چند سال اخیر تورم فزاینده ای داشته است و در سال ۲۰۱۹ میزان تورم این کشور به ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ درصد رسیده است.