سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کاهش حملات باج‌افزاری موفقیت‌آمیز در سال ۲۰۲۰ !

گزارشی که توسط Emsisoft منتشر شده است، نشان از کاهش شدید حملات موفقیت آمیز باج افزاری در طول سه چهارم اول و سه چهارم دوم سال ۲۰۲۰ دارد.

تعداد حملات موفق باج افزار در بین ژانویه و آوریل سال ۲۰۲۰ در بخش عمومی ایالات متحده در طول بحران ناشی از ویروس کووید ۱۹ کاهش یافته است. با این حال، محققان اخیراً متوجه این روند معکوس شده اند که اکنون این گونه حوادث در حال افزایش است.

طبق مطالعه آزمایشگاه بدافزار Emsisoft ، این آمار در مقایسه با ۹۶۶ مؤسسه ای که مورد حملات باج افزاری قرار گرفتند و حدود ۷٫۵ میلیارد دلار برای این شرکت ها هزینه در برداشت، کاهش یافته است.

کاهش شدید تعداد حملات باج افزاری در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۹

با این حال، در طول سه ماهه اول و سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹، فقط ۱۲۸ نهاد فدرال و ایالتی، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و حوزه های آموزشی توسط باندهای باج افزار مورد حمله قرار گرفتند.

این تحقیقات نشان می دهد که این این روند تا حدودی برعکس شده است، و این تا حدودی به دلیل رفع محدودیت ها و بازگشت کارمندان به دفاتر خودشان می باشد.

امنیت سایبری بخش عمومی ایالات متحده هنوز ضعیف است

برت کالو (Brett Callow)، تحلیلگر تهدید در Emsisoft در گفتگو با کوین تلگراف، بینشی را در مورد زیرساخت های امنیتی ضعیف بخش دولتی ارائه داد و اظهار داشت:

“ایالات متحده باید راهی برای بهبود امنیت در بخش عمومی پیدا کند. در سال ۲۰۱۹، همه ۹۶۶ حمله صورت گرفته در بخش عمومی به غیر از یک مورد، وقایع رمزنگاری گران و مخرب بودند، اما در سال ۲۰۲۰ بسیاری از حملات شامل سرقت داده ها می شدند. باید گفت که حداقل پنج نهاد دولتی و سه دانشگاه، دچار حملات باج افزاری شدند و اطلاعات آنها توسط هکرها به سرقت رفت و این امر اجتناب ناپذیر است که آنها آخرین نهادهایی باشند که دچار چنین حملاتی شده اند.”

فابیان وسار (Fabian Wosar)، مدیر ارشد اجرایی Emsisoft نیز هشدار داد:

“سال ۲۰۲۰ تکرار سال ۲۰۱۹ نخواهد بود. سطوح مناسب سرمایه گذاری توسط افراد، فرآیندها و فناوری اطلاعات منجر به کاهش قابل توجه حوادث باج افزار خواهد شد و آن حوادثی که رخ داده اند ضعیف تر بوده و هزینه چندانی در برنداشته اند.”

اخیراً، سرویس مخفی ایالات متحده هشداری در مورد افزایش هک های هدفمند ارائه دهندگان خدمات جامع پشتیبانی شبک یا MSP ها صادر کرد. این هشدار هم برای بخش خصوصی ایالات متحده و هم نهادهای مختلف دولتی قابل به کارگیری بود.

کوین تلگراف گزارش داد که گفته می شود دانشگاه کالیفرنیا، سان‌ فرانسیسکو مبلغ ۱٫۱۴ میلیون دلار باج به صورت ارز دیجیتال به هکرهای حمله باج افزاری در اول ژوئن پرداخت کرده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location