سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

منتظر اتریوم ۲٫۰ باشید، اما در حال حاضر راه‌حل‌های لایه دوم مورد نیاز هستند!

بر اساس گزارش های منتشر شده، اتریوم مدتی است که در مرکز توجه قرار گرفته است و از آنجا که محبوبیت دومین شبکه بزرگ بلاک چین

تراکم شبکه که حتی منجر به افزایش حداکثر میزان مجاز گس در هر بلاک بر روی بلاک چین اتریوم شده است، این امکان را می دهد که تراکنش های بیشتری پردازش شوند، اما همچنین بدان معنی است که اندازه این بلاک چین به رشد خود ادامه می دهد که یکی دیگر از مسائل مقیاس پذیری است که برای کاهش شاردینگ اتریوم ۲٫۰ در نظر گرفته شده است.

همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش شده است، استیبل کوین تتر (USDT) بزرگ ترین کاربر گس در شبکه است، روندی که ممکن است با انتقال سایر بلاک چین ها به اتریوم تشدید شود، مانند انتقال ۳۰۰ میلیون دلاری اخیر TRC-20 USDT به ERC- 20 USDT . پس از تتر، سایر برنامه های محبوب دیفای از بزرگ ترین دستگاه های گازسوز در شبکه هستند.

اتریوم ۲٫۰ به زودی عرضه می شود

همچنان که اکوسیستم دیفای به رشد خود ادامه می دهد، فوریت برای مقیاس پذیری راه حل هایی که می توانند قابلیت استفاده از شبکه را تضمین کنند، همچنان رو به افزایش است. اتریوم ۲٫۰ به عنوان یک راه حل طولانی مدت در نظر گرفته شده است که می تواند ثبات را در شبکه به ارمغان بیاورد و انتظار می رود که این به روزرسانی در تابستان سال جاری عرضه شود.

در حالی که انتشار اولیه اتریوم ۲٫۰ یک واقعه قابل توجه است، اما تغییرات فوری ایجاد نمی کند. تخمین زده می شود این تغییر یک تا دو سال طول بکشد. در واقع، ویتالیک بوترین، خالق اتریوم اخیراً اعتراف کرده است که این تیم، مدت زمان توسعه ویژگی های شاردینگ و اثبات سهام را که از مشخصه های اتریوم ۲٫۰ است را دست کم گرفتند.

به این ترتیب، نیاز به یک راه حل مقیاس پذیری جایگزین که هم بتواند با اتریوم ۲٫۰ رقابت کند و هم مقدمه ای بر آن باشد، آشکار می شود. بنابراین، برخی از این راه حل ها چه هستند و اینکه آیا آنها واقعاً کار می کنند یا خیر؟ در حالی که برخی پروژه ها مانند پلاسما عرضه شده اند، پروژه های مستقل دیگری نیز وجود دارد که هم اکنون می تواند به اتریوم کمک کند، برخی از آنها حتی براساس فن آوری باقیمانده پلاسما که اکنون در حال انقراض است، ساخته شده اند، همانطور که جان جردن (Jon Jordan)، مدیر ارتباطات DappRadar به کوین تلگراف گفت:

“مسائلی مانند قیمت گس می تواند بدون اتریوم ۲٫۰ حل شود. در این بین، راه حل های لایه ۲ زیادی وجود دارد که در حال راه اندازی بوده و در دسترس هستند مانند Matic ، Skale Labs ، OMG Network و غیره که این مشکلات را تا حدی برطرف می کند. و توسعه دهندگان برنامه های غیر متمرکز به طور فعال این فن آوری ها را ادغام می کنند یا تلاش می کنند تا فناوری خودشان را بسازند. “

شبکه های لایه دوم: مبانی

هدف از راه حل های لایه دوم، فراهم آوردن همه یا بیشتر ویژگی ها و امنیت بلاک چین زیربنایی آنها بدون استفاده از آن یا استفاده از آن به روشی متفاوت است. این امردر کوتاه مدت مفید است، زیرا شبکه اتریوم را از تراکم خلاص می کند و در دراز مدت بلاک چین را از تاریخچه تراکنش”غیر ضروری” عاری نگه می دارد.

راه حل های لایه دو پیچیده و دشوار است، زیرا آنها خط بسیار نازکی بین امنیت و راحتی را طی می کنند. شبکه های بلاک چین، بی خطر هستند زیرا هر تراکنش در یک دفتر کل تغییر ناپذیر ضبط می شود، با این وجود این راه حل ها از این محدودیت دور می شوند. اگرچه ممکن است این کار خلاف واقع باشد، اما امنیت “حداکثری” همیشه ضروری نیست. به عنوان مثال، تراکنش های مکرر بین طرفین قابل اعتماد از طریق شبکه لایه دوم قابل انجام است و این فقط یک شروع است.

مفهوم شبکه های لایه دوم چیز جدیدی نیست و همچنین مختص اتریوم نیز نمی باشد. خود بیت کوین نیز با مشکلات تراکم و مقیاس پذیری غریبه نیست. اگرچه مشکل سال ۲۰۱۸ با SegWit کنترل شد، هارد فورکی که قوانین بیت کوین را تغییر داده و اجازه می دهد تراکنش های بیشتری در هر بلاک جای بگیرد، راه حل های لایه دوم سال هاست که روی کار آمده اند و ممکن است درآینده کاربردهای زیادی در این زمینه پیدا کند.

RSK و شبکه لایتنینگ نمونه هایی از چنین راه حل هایی هستند. امروزه چند پروژه مستقل وجود دارد که از این مفهوم بهره می گیرند تا یک راه حل فوری برای مشکلات مقیاس پذیری اتریوم و همچنین یک اکوسیستم بهتر برای شکوفایی صنعت دیفای ارائه دهند.
برخی راه حل های موجود

شبکه ماتیک (Matic Network) بر روی پروژه پلاسما ساخته شده و براساس نسخه سازگار با این فناوری، یک بلاک چین اثبات سهام جایگزین را ارائه می دهد. این برنامه از یک شبکه غیرمترقبه استیکر که ماتیک را سپرده گذاری کرده اند، استفاده می کند تا به عنوان نقطه کنترل بین این دو زنجیره عمل کند. این روش امکان انجام ارزان تر، سریعتر و حجم بالاتر تراکنش ها را در هر ثانیه در شبکه دوم فراهم می کند که پس از آن می تواند در شبکه اتریوم مستقر شود.

Matic راه حل هایی را برای چندین بازیکن در فضای برنامه غیرمتمرکز از جمله شبکه های پرداختی، صرافی های غیرمتمرکز و حتی گیمینگ برنامه های غیر متمرکز ارائه می دهد که به گفته جان در DappRadar نیاز فوری به راه حل های جایگزین دارند. وی در این باره عنوان کرد:

“این امر تا حدی بستگی به نوع برنامه غیر متمرکز شما دارد. من فکر نمی کنم که این وضعیت برای اپراتورهای دیفای به ویژه و DEX ضروری باشد. آنها مشاهده می کنند که ارزش بیشتری در برنامه های غیر متمرکزشان قرار می گیرد. اما فعالیت گیمینگ از ماه آوریل حدود ۹۰ درصد کاهش یافته است، بنابراین برای آن بخش ضروری است. “

Skale خدمات اشتراکی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند که می توانند هزینه های گازسوز سنتی را که برای هر تراکنش در اتریوم اعمال می شود، دور بزنند. به بیان ساده تر، شبکه Skale مانند یک بسته WiFi نامحدود است و برای کسانی که زمان زیادی را به صورت آنلاین می گذرانند مفید است. Skale از “زنجیره های جانبی الاستیک سازگار با اتریوم” برای ارائه این سرویس استفاده می کند.

شبکه OMG مدتی است که وجود دارد و امکان انتقال سریع توکن های ETH و ERC-20 را با استفاده از سیستم مشابه پروژه های ذکر شده در بالا امکان پذیر می سازد. OMG بر استفاده از شرکت، متمرکز شده و ادعا می کند که “تنها راه حل مقیاس پذیری آماده تولید برای بلاک چین اتریوم”، ارائه راه حل های تجارت به تجارت برای شرکت هایی است که به دنبال انجام تراکنش در بلاک چین اتریوم هستند.

اتریوم ۲٫۰ – لایه دو

بنابراین، راه حل های مختلفی وجود دارد که می تواند به اتریوم کمک کند تا با مشکلات فعلی خود مقابله کند، اما آیا اکنون می توان از آنها استفاده کرد؟ Sandeep Nailwal ، مدیر ارشد عملیات در شبکه Matic در این باره به کوین تلگراف گفت که در حال حاضر ماتیک تنها گزینه مناسب است. وی در این خصوص عنوان کرد:

“یک نسخه کاملاً کاربردی از اتریوم ۲٫۰ که برای برنامه ها در دسترس است تا تراکنش های قرارداد هوشمند خود را انجام دهند،”حداقل از ۱٫۵ تا ۲ سال زمان لازم دارد، در حالی که در حال حاضر، مقیاس پذیری در اتریوم مورد نیاز است.”

با وجود اینکه با راه اندازی اتریوم ۲٫۰، این راه حل ها شانس کمی برای فعالیت دارند، این سؤال مطرح می شود: آیا این “راه حل ها” منسوخ می شوند؟ با این وجود، همیشه ممکن است که آنها بتوانند با راه حل رسمی مقیاس پذیری اتریوم همزیستی یا حتی رقابت کنند. Nailwal معتقد است که “لایه های اول، پلتفرم های تسویه حساب هستند، البته منظور آن نیست که” فعالیت تجاری” داشته باشند.”

علاوه بر این، این راه حل ها منحصر به اتریوم نیستند. برخی از راه حل های لایه دو، در نظر دارند تا در خدمات خود را آینده به شبکه های بلاک چین چندگانه ارائه دهند.

آینده اتریوم

همانطور که افراد و کسب وکارها همچنان به سرمایه گذاری ادامه می دهند و با فضای مالی غیرمتمرکز درگیر شده اند، اکوسیستم اتریوم با یک چالش اساسی روبرو می شود که در آن باید مقیاس پذیر شود. اگرچه راه حل های لایه دوم می توانند بسیار مفید باشند، اما آنها بدون پایه ای برای ایستادن بی فایده هستند.

با این وجود، مبارزات فعلی اتریوم فرصتی را برای رسیدن به این راه حل ها ایجاد می کند، همانطور که زمان آزمایش اتریوم ۲٫۰ را نیز انجام می دهد. همانطور که جان جردن بیان کرد:

“Eth 2.0 یک روند تدریجی خواهد بود، بنابراین حتی وقتی راه اندازی شود، توسعه دهندگان در استفاده از آن احتیاط به خرج می دهند، بنابراین، مطمئناً فکر می کنم برای ۶ ماه آینده ، فرصت بزرگی برای سایر راه حل های لایه ۲ برای به دست آوردن سهم بازار وجود دارد.”
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location