video thumb

مقایسه اکوسیستم بلاک چین در شرق و غرب دنیا !

بر اساس گزارش های منتشر شده، یک پنل Unitize دو رویکرد را در زمینه ساخت اکوسیستم های بلاک چین

مارلوئس پامپ (Marloes Pomp) که به عنوان آغازگر پروژه های بلاک چین با دولت هلند فعالیت می کند و یی مینگ نگ (Yi Ming Ng) که برای پروژه Tribe Accelerator در سنگاپور کار می کند، رویکردهای سازمان های خود را در ساخت اکوسیستم های بلاک چین مورد مقایسه قرار دادند.
سفر پامپ به دنیای بلاک چین در سال ۲۰۱۶ آغاز شد وقتی که وی با از ارائه استراتژی بلاک چین دبی شگفت زده شد. او احساس کرد که هلند باید یک استراتژی مشابه را در نظر بگیرد، اما با مقاومت اولیه از درون دولت روبرو شد.

با این حال، نگ در سال ۲۰۱۷ وارد این صنعت شد، وقتی ارز دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک حباب اصلی بود و عرضه سکه اولیه یا ICO در اوج خود قرار داشت. وی دریافت که بسیاری از شرکت ها به دلیل پیوند بازار ارز دیجیتال و کلاهبرداری ICO از بلاک چین هراس دارند.

پامپ چنین هراسی را از سوی شرکت های بزرگ انتظار مشاهده نکرد، زیرا هلند در آن زمان شرکت ارز دیجیتال یا ICO زیادی نداشت. در عوض مردم می خواستند درک کنند که چگونه می توانند از این فناوری استفاده کنند.

پامپ، دولت هلند را متقاعد کرد که تعدادی پروژه آزمایشی را در این زمینه آغاز کند که به سرعت گسترش یافتند و به ۳۵ پروژه آزمایشی مختلف در کل دولت رسیدند. موفقیت این امر موجب شد تا وزارت امور اقتصادی در سال ۲۰۱۷ ائتلافی بین المللی برای شرکت های بزرگ و خصوصی ایجاد کند.

در بسیاری از موارد، فناوری بلاک چین دولت هلند در حدود یک کالای مشترک یا توسعه یک روند مشترک است. همانطور که پمپ می گوید:

“دولت در حال حاضر نقش خود را بازی می کند. بلاک چین یک قطعه پازل برای یافتن راه حل های اجتماعی است که به هر حال ما می خواهیم آن را پیدا کنیم. بلاک چین یک فعال کننده است.”

به عنوان مثال ، یکی از پروژه هایی که بر فرآیند شناسایی هویت مشتری یا KYC متمرکز است، از بلاک چین برای استاندارد سازی یک راه حل تأیید هویت استفاده می کند.

سرعت بخشیدن به این روند برای مقیاس پذیری

نگ به جمع آوری ۳۰ میلیون دلار برای حمایت از ۲۹ استارتاپ در یک سال و نیم گذشته کمک کرده است. این شرکت ها از صنایع متنوعی مانند زنجیره تأمین، مراقبت های بهداشتی، مالی و … نشاءت گرفته اند.

Tribe رویکرد متفاوتی را برای اکثر برنامه های شتاب دهنده اتخاذ کرده و به مقیاس پذیری شرکت هایی که به دنبال جمع آوری سرمایه از جانب سرمایه گذاران بوده و یا مشتری هایی که به دنبال توسعه فناوری های بلاک چین هستند، کمک می کند.

نگه داشتن فناوری ها در خانه

پامپ همچنین درباره سرمایه گذاری فعال دولت سنگاپور در شرکت های بلاک چین نظرات خود را ابراز داشت. این چیزی بود که هیچ گاه در هلند رایج نبوده است.

با این حال، او معتقد بود که بیماری همه گیر ویروس کووید ۱۹ ممکن است این امر را تغییر دهد، زیرا آگاهی و تمایل بیشتری برای حفظ فن آوری های کلیدی در خانه یا حداقل در اروپا وجود داشته است.

این امر، اخیرا منجر به سرمایه گذاری در یک شرکت بلاک چین توسط دولت هلند شد که باعث شد توجه مطبوعات به این مسئله جلب شود، چرا که چنین چیزی بسیار نادر بوده است.